Tisdag

I morse åkte vi in till norrtälje och handlade på flygfyren, var tett stopp på kappahl oxå för inköp av kalsonger till Fenix.
Till lunch vart det grillade hamburgare och efter lunchen gick vi upp till farmor och farfar för att säga hejdå till Anita och Anders som skulle åka hem, vi vart då bjudna på fika.
Jag bakade lite på eftermiddagen, Fenixs "godiskakor", som han kallar dem, var slut så det vart några sådana och kolakakor. Passade även på att göra en fryst cheesecake.
Middagen fick vi hos farmor och farfar, dem hade massor med mat över efter Anita och Anders besök, tur för oss!
Nu sussar barnen sedan en timme tillbaka ungefär och jag ska ta mig något att äta, är verkligen hungrig hela tiden, det kommer nog bli en jättebebis i magen den här gången så som jag äter!

Grillat till lunch
Kakor
Cheesecake
Jordgubbar hos farmor och farfar

Fenix fick glass!

Måndag

I går morse tog hela familjen en morgonpromenad med Embla. Efter lunch och Coronas sovstund så körde Daniel in Lojke till norrtälje och jag och barnen åkte ner till stranden. Det vart bad och bus, Daniel kom han oxå när han hade lämnat av Lojke.
Efter en en härlig stund nere på stranden åkte vi hem och gjorde oss iordning. Vi åkte sedan tillbaka ner till stranden och tog båten in till Havspiren där vi åt middag. Både Fenix och Corona somnade i båten, Corona sittande i vagnen och Fenix sittandes i mitt knä.
När vi stannade för att tanka i norrtälje vaknade båda till liv igen.
På Havspiren serverades en delikat måltid, jag åt torsk och Daniel karré. Det var verkligen supergott, något av det godaste jag ätit. Läget och utsikten på restaurangen är det ju inte heller något större fel på. Efter en supermysig middag åkte vi hem igen.

Bus på morgonpromenaden

Min mat

Fin utsikt
På väg hem

Corona matar pappa med ostbågar

Söndag

I går var tdet först lite lek och mys hemma. När Corona sovit middag och ätit lunch så åkte vi ner till stranden där barnen fick bada, dem tycker verkligen att det är jätteroligt! Efter ett par timmars bus och lek åkte vi hem igen och gjorde oss lite iordning innan vi gick upp till farmor och farfar på middag. Anita och Anders, farfars kusin med man, var oxå där.  Det vart god middag! Barnen var ganska så trötta så efter middagen gick vi hem och la dem, dem somnade väldigt fort, pappa kom sedan med Embla som varit hos dem sedan dagen innan. Vi satte på barnvakten och gick sedan tillbaka till farmor och farfar för att äta efterrätt. Vi vart kvar där en stund och barnen sussade så gott här hemma under tiden.
Vi tio-tiden började det åska och blixtra väldigt så jag gick hem och drog ur datorn och gick en promenad med Embla i spöregnet. Daniel kom hem straxt där efter och det vart sängen för oss båda!

Bus hemma på förmiddagen

Nere på stranden

Snälla ppappa får jag smaka!
Smaskens!
Mata pappa

Mitt vin!

Tokfia
Corona fick en fin väska av farmor
Embla fick följa med upp och mysa hos farmor och farfar

Lördag

I morse packade jag massa saker och sedan tog jag med mig barnen och Embla och åkte till mormor och morfar för att spendera dagen där. Daniel skulle ut med några kompisar och åka båt.
Vi började med lite fika och sedan gick vi ner på stranden där det vart bad och lek för Fenixs del, Corona sov middag under tiden.
Vi gick sedan hem och åt lite lunch och sedan gick vi tillbaka till stranden igen med en vaken Corona! Vi träffade en barndomskompis till mig, Zandra, nere på stranden och hennes dotter Alma. Det var jätteskoj att träffas igen. Alma vart jätteförtjust i Corona och var jättegullig mot henne, Fenix talade dock bestämt om att det var hans Corona, lillasyster, hihi! Alma kommer alldeles snart få ett eget litet syskon. På torsdag nästa vecka, på min födelsedag, är bebisen beräknad!
Det vart en hel del bad och bus för alla barnen. Corona knatade runt bland allt folk och vinkade och flirtade till sig kakor, hon passade även på att provsitta andras filtar och kramas lite oxå, hon är verkligen inte blyg av sig, tokfia!
Efter en härlig dag på stranden gick vi hem igen och vi fick fika innan vi åkte hem igen.
Jag har nu duschat och nattat båda trollen och dem sussar så gott! Jag har ätit och snart ska jag ta mig lite jordgubbs- och rabarberpaj från igår.
Har varit en hel del små minibebissparkar i magen under kvällen nu, så himla mysigt!
Får se om jag hinner träffa Daniel innan jag går och lägger mig, är ganska så slut känner jag!

Smyger runt husknuten
Fenix och mormor har plockat smultron till Corona

Bad innan lunch

Hemma för lunch och prinsessan har vaknat
Hej, hej!

Trött kille på väg hem
Fika innan hemfärden

Fredag

Pust, då var nog allt uppdaterat, bara dagen kvar! Daniel åkte in till norrtälje och kastade sopor i morse. Jag och barnen plockade av lite här hemma, tvättade och gick en promenad med Embla under tiden.
Medans Corona sedan sov middag la jag mig i solen och kopplade av med en bok en tag. Fenix var hos farbror Mikael och Daniel pysslade lite med allt möjligt!
Daniel ordnade lunch som vi tog med upp till Mikael, där hade vi en liten picknick!
Det vart en sväng till stranden så barnen fick plaska och busa lite innan vi åkte in en snabbis till norrtälje för att handla lite.
Vid sex-tiden kom farfar och farbror hit på middag, det vart grillat, med rotsaker i ugn och sås. Till efterrätt jordgubb- och rabarberpaj och Dajmtårta. Båda barnen blev nattade medans gästerna var kvar, våra små tröttmössor!

Morgonpromenad

Daniel klippte gräset och Corona hängde runt pappa som en blodigel, hihi!

Lek ute

Hos farbror Mikael

Fenix har fått nya sandaler av farmor, han är helnöjd!
Härligt på stranden

Smaskigt med paj
Farbror Mikael gjorde punkfrisyr på Corona

Läser sin nya truckingtidning med farbror

Torsdag

I går vart det storhandling efter frukosten. När vi kom hem igen vart det till att städa och tvätta lite. Till lunch så startade Daniel grillen och det vart grillkorv! Daniel fick sedan ett meddelande om att vårt nya modem kommit så han och Fenix åkte in till norrtälje igen och hämtade det, skönt att få igång datorn igen! Pojkarna hade handlat jättefina rosor till mig, tack mina älskade pojkar!
Vid halv två kom Jessika hit med Vilma och Meja. Meja sov hela besöket med undantag för en matpause!
Barnen lekte lite och vi fikade. Vilma fastnade för Fenixs nya lektorn och ville inte gå hem när det var dags, hihi, hon får komma tillbaka och leka snart igen!
Efter middagen åkte vi ner till stranden där Daniel pysslade lite medans jagsatt och tittade på barnen som busade i vattnet.
Mikael kom förbi efter det att barnen somnat, han behövde hjälp av Daniel med något på datorn.

Bus
Gott med korv och rostad lök

Mina fina rosor
Lek med VIlma

Fruktstund

Kvällsbad innan nattning är inte så dumt!

Tisdag och onsdag

I tisdags morse lämnade vi barnen hos farmor och farfar och åkte sedan ner till kapellskär för att ta färjan över till Åland. Det var uppehåll och ganska så varmt i luften, inget regn i alla fall! Vi fikade på båten och sedan var tdet lite spel, en sväng i taxfreen och sedan satte vi oss ute på däck och lyssnade på livemusik.
När vi kom fram checkade vi in på vårat hotell Adlon, vi packade ur väskan och sedan gick vi in till stan för att äta lunch. Daniel tog fläsknoisette och jag apelsinlax.
Vi gick sedan till Mariabadet där det vart bad både i äventyrsdelen, utebadet samt jacuzzin. Dem hade regler i badhuset att man inte fick ha badshorts så Daniel fick låna ett par tighta "cykelbyx"-modell på badbyxor, haha!
Efter badet gick vi till hotellet igen. Jag kröp ner i sängen en stund medans Daniel gick ner till hotellets spa för att få massage.
När han kom tillbaka igen så gick vi till stan igen där vi åt middag på Arkipelag. Daniel åt pepparbiff och jag hälleflundra, det var jättegott!
Mätta i magarna så gick vi ner till äventyrsminigolfen där vi spelade en 18-hålsbana. Det var verkligen jätteskoj, var hur länge sen som helst sedan jag spelade minigolf! Innan vi gick därifrån så vart det en öl för Daniels del samt en juice och en biskvi för min del.
På vägen hem till hotellet så stannade vi utanför Ålands Rock off. Lillasyster spelade och vi satte oss precis utanför staketet och lyssnade till konserten var klar. Hemma på hotellet vart det lite tv-tittande innan vi somnade.
På onsdagen sken solen. Efter en god frukostbuffé gick vi en promenad i hamnen och sedan en promenad in till stan där vi köpte en stor grävmskin till Fenix som han kan sitta på och gräva. Vi tog även en fika innan vi gick tillbaka till hotellet och checkade ut.
På båten satte vi oss på soldäck då solen sken så härligt, det vart även lunch ute på soldäck. En liten stund innan vi var framme så gick vi ner i taxfreen och handlade lite.
Det var en supermysig minisemester med älsklingen!
Det var i alla fall skönt att komma hem till dem efterlängtade trollen igen, Fenix vart glad över grävmaskinen!
Det vart en fika och även Lojke kom över på en fika innan vi gick hem igen för att mysa med trollen!
Tack för barnvakten, farmor och farfar!

Spel

Lite musik

På hotellrummet

Mariabadet

Mys på hotellrummet innan middagen

Promenad till stan

Hotellet
Pommern
Promenad i hamnen
En sån här grävmaskin fick Fenix

Fika på stan

Släpar hem Fenixs paket
Vår båt

Måndag 23/7

På måndagen vart det lite pyssel inne till att börja med, Fenix målade med vattenfärger. Jag satt med honom från början men när han ställde orimliga krav på mig att försöka måla grävmaskiner då fick Daniel hoppa in!
Efter Coronas sovstund åkte vi in till norrtälje och lämnade Embla hos mormor och morfar och sedan hem igen.
Daniels kusin Josef kom till farmor och farfar och fikade och då passade vi oxå på att gå dit. Josefs tjej Kina samt Bengt och Karin var oxå med. Det vart smaskigt fika och Corona satt mest och vinkade till Kina och Josef hela tiden.
Farmor hade mat i ugnen så vi vart kvar även på middag!

Målar

På väg till norrtälje
Fika
Va, har jag smör i ansiktet????

Söndag 22/7

Söndagen började med ett litet besök hos Mikael, Fenix ville dit! Farbror Mikael har ju så god glass!
Efter lunch bar det av mot Stäket i Kallhäll där vi skulle fira Elvira som fyllde 2 år på måndagen. Det bjöds som vanligt på massa gott! Fenix hade med sig lite leksaker som han lekte med och Corona gick runt och minglade bland allt folk! Hon är en riktigt social dam! Hon satte sig mitt bland andra personer på deras filtar precis som om hon kände dem, hihi, tokfia!
Efter ett trevligt kalas åkte vi hem igen och farmor och farfar bjöd på middag. Farmor hade varit och handlat lite så Fenix fick leksaker och Corona kläder, tack!

God glass

Kalas, och självklart är Corona med mitt upp i alltihopa!

Födelsedagsbarnet!

Julia och söta Alvin!

Hungrig på vägen hem?
Kul med balonger

Äntligen får man något i magen!
Nya leksaker!

Lördag 21/7

I lördags var vi på födelsedagskalas. Casper fyllde 3 år eller han skulle fylla 3 år om några dagar. Killarna ville inte alls fika med allt gott som fanns utan dem ville leka i sandlådan med Caspers nya leksaker, hihi! Vi andra fikade i alla fall och mumsade på allt smaskigt som Carina ordnat!
Det vart ingen glad pojke som vi tog med oss hem efter kalaset, han vile vara kvar och leka för han hade sååååå kul!

Kalas hos Casper

En liten igelkott gömde sig i buskarna!

Fredag 20/7

Corona och jag var in till norrtälje och handlade lite på förmiddagen och resten av dagen blev det mest bus och lek ute.
Vid halv sex kom Carro och hennes nya kille Andreas hit på middag. Det vart en supertrevlig middag med massa god mat och prat. Det vart grillat med potatisgratäng, sallad och sås. Till efterrätt vart det chokladcupcakes med geishachokladtopping. När barnen somnat tog jag en tur med Embla då det hade börjat åska lite runt omkring oss och jag ville slippa regnet. Jag hann precis tillbaka tills spöregnet börjde och det smällde på bra här hemma.
Vi hade det dock bra under taket med trevligt sällskap och en stor godisskål!

Efterrätt
Redo för middag

Lek med gudmor

Blå dukning var tdet!
Daniel och Andreas sköter grillen

Smaskens
Så fina!

Fina bilder som Carina tagit från parken

Torsdag 19/7

Torsdagen bjöd på härligt väder så vi tog båten in till norrtälje där vi mötte upp Carina och Casper i lekparken. Både jag och Daniel hade glömt plånböckerna hemma så Daniel åkte hem igen och passade samtidigt på att tanka båten. Corona hade somnat under båtfärden så hon låg och sov i vagnen. Fenix och Casper busade runt som bara den! Dem tyckte att det var så skojigt att ses och leka igen, härligt!
Efter lekstunden gick vi åt varsitt håll. Vi gick och åt lunch på havspiren, så himla gott och mysigt! Jag åt vitvinspocheras kummelfilé med vitvinssås och grabbarna tog hamburgetallrik.
i åkte sedan hem igen med båten. Det vart lite lek på stranden med  barnen innan vi åkte hem för att äta middag hos farmor och farfar.

På väg mot norrtälje

I lekparken

Trött tjej

Lunch på havspiren

Hemma och leker på stranden

Mys med trött prinsessa

Onsdag 18/7

Den här dagen packade vi in familjen i bilen och åkte till Sala Silvergruva. När vi kom fram var det dags för Coronas lunch så vi passade på att ta en fika under tiden oxå. Efter fikat mötte vi upp farmor, farfar och Ingegärd och gick upp mot gruvan. Eftersom Corona inte kunde gå själv under guidningen i gruvan så fick hon inte följa med ner, man fick inte bära barn i trapporna pga snubbelrisken. Jag och Corona stannade då kvar ovan jord istället tillsammans med Ingegärd som redan hade varit nere i gruvan vid ett tidigare tillfälle. MEdans de andra var i gruvan så gick vi runt och tittade på lite olika "affärer".
När resten av sällskapet var uppe ur gruvan igen så ville Daniel oxå kika runt lite utanför gruvan.
På eftermiddagen vart vi alla bjudna på lunch av farmor och farfar på Måns Ols, smaskigt! Det kom in ett åsk- och blixtoväder medans vi satt och åt, mysigt! Jag åt laxforell med färskpotatis, det var jättegott!
Mätta i magarna åkte vi med hem till Ingegärd som bor i Västerfärnebo, där fick vi jättegott fika. Barnen somnade i bilen på vägen dit så dem fick sitta kvar i bilen och sova en stund. Farmor höll koll på dem medans jag och Daniel åkte med Gösta på lite sightseeing runt trakten och hälsade på några av hans kusiner.
Efter fikat startade resan hemmåt, det vart ett stopp i en stor godisaffär oxå....

På väg till Sala

Framme

Bus!

Redo för en tur ner i gruvan

Här åt vi lunch
Åksovädret på väg in!

Smakar skgenröra av pappa
Min goda mat
Daniel shoppar stenar
Fika hos Ingegärd

Trött Fenix
Ingegärd hade massa roliga leksaker

GODIS!!!!!!

Tisdag 17/7

Den här dagen var vi på besök hos Jessika, Anton, Wilma och deras nya familjemedlem Meja. Hon var så söt så. Det var dock en trött liten dam som låg och sov i vagnen under besöket men är man knappt 2 veckor gammal så har man rätt att vara lite trött! Vi vart bjudna på gott fika.
Meja var dock inte den enda bebisen i huset, det fanns kattungarn oxå, så himla söta! Dem var lite rädda för
Fenix som är väldigt framfusig av sig och höll sig lite undan, men Fenix var i alla fall glad över att få titta på dem. Corona är lite lugnare och fick klappa lite!
Efter besöket så gick vi hem och gjorde oss iordning för att gå och gratulera farfar på födelsedagen.
Det bjöds på god middag, efterrätt samt fika. Agneta och Börje åt oxå middag med oss. Karin och Bengt kom lagom till fikat.
Fenix var trött efter dagen så jag gick hem efter fikat och nattade honom. Lagom när Fenix hade somnat så kom Daniel hem med Corona som oxå blivit trött!

fe

fr

Tisdag 17/7

Den här dagen hälsade vi på Anton, Jessika, Vilma och deras nya lilla familjemedlem Meja. Hon var så söt så! Det var dock en sömning liten dam så hon låg och sov i vagnen under besöket, fast är man knappt 2 veckor gammal så får man vara trött!. Vi vart bjudna på gott fika.
Efter beösket där åkte vi hem och gjorde oss ordning för att fira farfar på hans födelsedag. Det bjöds på god mat och dessert. Agneta och Börje var oxå där och åt och till kaffet kom Bengt och Karin.
Fenix var trött efter dagen så jag gick hem och la honom. Lagom tills han hade somnat kom Daniel hem med Corona som oxå blivit trött.

Tisdag 17/7

Den här dagen hälsade vi på Anton, Jessika, Vilma och deras nya lilla familjemedlem Meja. Hon var så söt så! Det var dock en sömning liten dam så hon låg och sov i vagnen under besöket. Det fanns fler bebisar i huset, kattungar! Fenix var alldeles till sig och dessvärre kan han vara lite framfusig och kattungarna var lite rädda så han kom inte allt för nära dem men han var nöjd att bara få titta på dem oxå.

Förra måndagen

Vår dator har varit trasig pga lite blixtrande väder här hemma men nu är den igång igen och jag ska försöka hinna med att uppdatera lite.
På förmiddagen busade vi ute med barnen, det var uppehåll och sol för en gångs skull! Lite kallt och blåsigt dock men nu ska vi inte klaga!
Efter Coronas sovstund så åkte Daniel och Fenix med farbror Mikael till Räfsnäs för att handla lite saker. Jag gav Corona lunch under tiden och städade av lite här hemma. När dem kom tillbaka åkte vi in till norrtälje och handlade mat samt presenter då det blir lite kalas både här och där den här veckan.
När vi kom hem vart det middag. Farbror Mikael kom förbi en sväng och busade med barnen och efter det gick vi till farmor och farfar där vi vart bjudna på fika.

Bus ute

Fenix tror att mördarsniglarna heter lördagssniglar, hihi!

Fika hos farmor och farfar

Plockar smultron

Spelar fotboll

Söndag

Usch vilket trist väder det varit idag. Morgonen spenderades med städ, tvätt och renbäddning! Det var uppehåll från allt regn under några timmar och då passade jag och Fenix på att åka in till Färsna och titta på lite djur och äta glass. På vägen hem stannade vi till i leksaksaffären efter önskemål från lilleman! Han fick en traktor med släp!
Farmor kom förbi en sväng på eftermiddagen och då fick Fenix följa med henne hem en stund.
Nu sussar båda änglarna sedan en stund tillbaka. Nu hoppas vi på bättre väder i morgon men det ser inte så ljust ut!

Bilder från Färsna

Nya traktorn, vet inte vad det blev för fel på kortet med allt det röda men men....

Lördag

I lördags så busade jag och barnen en stund på förmiddagen, solen sken och det var skönt ute! Efter Coronas sovstund så åkte vi in till norrtälje för att möta upp Carina, Elvira och Carinas mamma på American Car Show. Kimmo var på svensexa. Vi letade parkering i 25 minuter innan vi äntligen lyckades hitta något, det vart en bit att gå men det var skönt väder så det gjorde inget.
Vi mötte upp Carina med familj i parken och gick en sväng och kikade på bilarna. Efter en stund la vi ut våra filtar i gräset och hade lite picknick. Jag hade gjort baguetter med rostbiff och potatissallad.  Daniel som kom direkt från söderhamn anslöt oxå, visserligen 1,5 timme för sent än utlovad tid......
Med lite påfyllnig i magarna tog vi en sväng till bland bilarna innan vi alla åkte tillbaka hem hit.
Barnen busade medans maten gjordes iordning. Det vart diverse grillat och till det rotsaker i ugn, sallad och sås. Till efterrätt vart det hemgjord dajmtårta.
På kvällen försvann Daniel iväg igen, han skulle på kalas upp till grannbyn.

Klätterapan igång igen

Ute och busar

Sötaste bilen på American Car Show
Picknick
Corona gästspelar hos tant Carina, troligtvis tigger hon mat!
Fenix gömmer sig under vagnen

Vilken stil
Klubba!

Grillat
Bus ute

Lek inne

Fredag

En del av inlägget igår försvann, märkligt, men jag skriver lite kort här om i onsdags då istället. Vi började dagen med att åka in till norrtälje och hämta upp Embla och handla. Vi åkte sedan hem och städade av lite och fortsatte tvätta upp lite av all smutstvätt från Malmö .
Sara och hennes tjejer kom över på en fika och barnen lekte lite. Kvällen vart sedan lugn.
Idag började jag med att vika och lägga in ren tvätt och tvättade sedan upp det sista och hängde det. Mikael kom hit och fixade det sista på lektornet och farmor hämtade upp Fenix, dem skulle åka och handla i Gräddö. Fenix vart kvar där mer eller mindre hela dagen.
Jag och Corona tog en sväng till norrtälje ochhandlade lite. När lilla prinsessan sedan sov middag så passade jag på att njuta en stund i solen med en bok och koppla av lite. Efter någon timme började åskmolnen närmare sig och inte långt där efter kom regnet. Är dock lite besviken på att åskan inte riktigt kom hit, älskar dunder och blixtrar ju!
Jag och Corona städade av lite mer här hemma och småplockade lite. Vi gjorde även morgondagens efterrätt.
Vid fem gick vi upp till farmor och farfar där vi vart bjudna på god mat och efterrätt. Laxpaket gjorda på grillen, smaskigt!
Efter middagen vart det lite bus för barnen med farbror Mikael och sedan gick vi hem . Barnen fick busa en stund ute i den nya sandlådan under lektornet innan vi gick in. Båda pluttarna är nu nattade och sover sedan en timme tillbaka ungefär. Imorgon kommer Daniel hem igen, då blir nog barnen glada, Fenix frågar efter pappa och undrar om han är borta!

Nu blir det snart duschen för mig och sedan en stund framför tv:n.

Mys i solen med en bok.......
....sedan dök dem här molnen upp

Ute och leker

Mamma tittar bort ett par sekunder och då har Corona hittat en vattenpöl att sitta och leka i!

Lektornet är helt färdigt!
Middag hos farmor och farfar

Corona fick presenter

Gott med efterrätt!
Bus med farbror

Lite lek innan nattning

Torsdag

Imorse åkte Daniel, Fenix och Mikael iväg till Järfälla för att köpa ett lektorn till Fenix. Han ska få det i födelsedagspresent av Mikael, farmor och farfar. Jag och Corona var kvar hemma och hade det mysigt! Hon är en riktig liten klätterapa just nu, allt måste klättras på!
När grabbarna kom hem igen så började dem montera tornet. Vid två kom en kompis till Daniel och hämtade upp honom. Dem skulle till Söderhamn och dem blir kvar där tills på lördag. Det är någon kollega till dem som har någon sorts stor grillfest.
Mikael var kvar och fortsatte montera tornet. Farfar kom förbi en sväng och fikade och busade med Fenix. Farmor kom oxå förbi en sväng. Hon hade med sig en ny film till Fenix, Svamp Bob, tack!
Mikael var kvar länge och det mesta på lektornet är nu färdigt, tack snälla!
Barnen är nu duschade och nattade. Corona var jättetrött och somnade straxt innan sju. Fenix vill titta på sin nya film och det fick han så han somnade lite senare.

Mammas klätterapa
Fenix fick även en ny gräsklippare av farbror
Lekställning och sand
Dags att börja
Corona på promenad
Hjälper till att packa upp och ge pappa saker

Mer klättring
Bus
Hjälper till att skruva
Lek med farfar

Provåker

Ratten är skoj
Wiiie
Nu är det så gott som klart!

Kvällsmys framför Svamp Bob

Barnens fina present

På måndagen när vi åt middag hos Martin och Therés så fick barnen en varsin bok och cd-skiva med barnsånger på. Boken har Martin och en tjej från hans jobb skrivit, jätteroligt! Tack snälla!

Boken
Skivan
Här står det vem som skrivit boken

Tisdag

Vi åt extra mycket av den sista frukostbuffén på tisdagen. Vi gick sedan ner på stan och köpte en spettkaka till en av farmors vänninor.
Vi begav oss sedan ner mot stranden och morbrors jobb på SEA-U. Fenix var alldeles lyrisk och sprang runt och tittade på fiskar och krabbor och gav morbror order om att plocka upp och släppa i krabborna om och om igen!
Fenix fick även leka i en speciallera som inte var kladdig men som man ändå kunde göra figurer av , häftigt! Vi sa sedan hejdå och åkte mot norrtälje.
Det vart ett stopp i Brahehus där vi åt lunch och tittade på polkagristillverkning. Vi köpte även med oss lite hem till dem här hemma.
Barnen var så duktiga att åka bil så det vart bara ett stopp till och det i hägernäs för att äta middag.
När vi kom hem packade vi upp väskorna och började tvätta, sedan var det läggdags för barnen!

Smaskigt med russin
På morbrors jobb och kikar på massa spännande

Corona har hittat en krabba

På stranden
Den roliga leran

Morbrors jobb

Mer krabba
Räkor
Hungrig???

Lunch
Snor ärtor så fort pappa tittar bort

Vad ska man välja???
Polkagristillverkning
Brahehus
Åker lite bil

Måndag

I måndags tog vi tåget över till köpenhamn där vi gick på Tivoli. Fenix ville börja med att äta lunch så så fick det bli! Corona sov middag under tiden. Efter lunchen var det full fart bland karusellerna, Fenix tyckte det var jätteskojigt!
Efter mycket åkande tog vi med oss två trötta barn hem igen. Fenix somnade i Daniels knä på tåget hem, vi la då ner honom i vagnen och så fick Corona sitta hos pappa, även hon somnade snabbt i Daniels knä!
När vi var tillbaka i Malmö gick vi till hotellet där vi gjorde oss iordning lite och sedan gick vi vidare hem till Martin och Therés där vi vart bjudna på älg- och chiligryta, supergott! Fenix fick falukorv och makaroner och det var oxå smaskigt!
När vi hade ätit klart kom Lisa som oxå skulle äta. Jag , Daniel, barnen och Martin gick i förväg iväg till sagoparken där barnen fick leka. Therés och Lisa kom efter. Barnen älskade parken och det förstår jag, den var jätteskojig.
Efter en hel del bus och lek gick vi hem igen till hotellet och barnen somnade gott! Daniel gick ner en snabbis till bastun innan han oxå gick och la sig.

Vattenmelon vid frukostbuffén
Lek på hotellets lekrum

Väntar på tåget
På tåget
Spännande
Kör över en konstgjord ö
Fenix åkband!
Karusellåkande

Mer karuseller

Corona tittar på när pappa och Fenix åker båt

Kramkalas på karusellen
Fenix och jag åker längst fram i berg och dalbanan
Trött tjej på väg hem

Trött kille

Fenix kollar så matlagningen går rätt till

Sagoparken

Trött prinsessa

Bilder från Daniels kamera

Söndag

Efter en delikat hotelfrukost på söndagsmorgonen så gick vi en liten promenad till en lekpark och  lekte lite. Efter det gick vi hem och packade lite och sedan mötte vi upp Martin och Therés hemma hos dem. Vi gick sedan ner till stranden tillsammans. det var toppenväder med strålande sol. Barnen badade och grävde i sanden.
Fenix var helt slut efter en dag på stranden så han orkade inte åka på åkbrädan hem outan vi fick bära Corona medans Fenix sussade i vagnen.
På kvällen åt vi alla och även Therés kompis Lisa på T-bone, smaskigt! Corona satt och flirtade med en kille bakom vårat bord, hihi! Det såg nästan ut som om hon var sugen på att byta bord. Efter en 3-rättersmiddag var vi mätta i magarna och gick tillbaka till hotellet där barnen somnade snabbt!

På väg till lekparken

På promenad på väg till stranden

Äntligen framme vid havet

Leker med morbror

Älsklingen har det gott!
Morbror hittade en krabba i vattnet som Fenix tyckte var spännande

Smaskar i sig jordgubbar på stranden

Mys i solen

Kollar menyn med morbror

Gott med juice

Resan till Malmö

Resan ner till Malmö gick kanon! Det var mulet väder mest hela vägen så det var verkligen perfekt bilåkarväder!
Första stoppet vart i Stavsjö där vi åt lunch och bytte blöjor. Det fanns även en lekplats där barnen fick leka av sig en stund.
Vi åkte sedan vidare en bit, Fenixs DVD spelare gick sönder på vägen trots att den bara var 1 dag gammal. Daniel hade med sig kvittot så vi stannade i Linköping på Elgiganten och bytte den. Jag och barnen gick in på Toys "R" Us under tiden. Fenix var eld och lågor över alla leksaker, han fick med sig ett tåg hem i alla fall!
Vi åkte sedan vidare och stannade efter ett tag och tog en fika och sedan raka vägen till Malmö.
Vi packade upp våra saker och sedan gick vi ner på stan och åt på pizza hut där Corona som vanligt charmade alla! Hon sitter och ler och vinkar åt precis alla.
Båda barnen somnade sedan gott på hotellrummet!

I bilen

Trötter
Spännande fot
God fot?

Stretching
I leksaksaffären

Va, jag har inte gjort något.....
Trött igen

Ritar med pappa
Myser i sin bäddsoffa

Lite oplanerat!

I bland blir inte saker precis som man planerat dem men det kan ju bli bra ändå!
Här är i alla fall bilder på min och Daniels lilla oplanerade parvel på 13 veckor!
Har lite mycket att fixa med ikväll då vi åker till Malmö i morgonbitti så jag skriver mer om vårat tredje mirakel när vi kommer hem!

Lilla plutten 13 veckor gammal!

Torsdag

I går åkte jag och barnen in till norrtälje på morgonen och handlade, vi tog även en fika på flygfyren!
På eftermiddagen myste vi nere på stranden, det var lite mulet men ganska så varmt och barnen ville bada!
På eftermiddagen kom Daniel hem, äntligen! Vi åt mat och sedan åkte vi in till norrtälje föratt hämta en säng från MIO som Fenix ska få när Corona ska ta över hans säng så småningom.
När barnen somnat vart det mys i soffan för min och Daniels del med godis och film!

Nere på stranden

Frukost med pappa i morse!

Onsdag

I morse kom till Fenixs stora förtjusning farmor hit och hämtade honom. Dem åkte in till norrtälje och handlade. Dem kom hem med jättefine fina skor till båda barnen, tack snälla.
Fenix följde med farmor efter shoppingen oxå. Jag och Corona mös här hemma på förmiddagen, vi städade och tvättade och lekte ute.
Efter hennes sovstund och lunch så åkte vi ner till stranden där farmor och Fenix var. Barnen badade och det gjorde även Embla. Det vart inga bilder på Fenix då han var naken hela tiden och jag vill inte lägga upp några nakenbilder på nätet för det finns så många äckliga människor där ute!
Fenix följde även med farmor hem efter stranden, Corona och jag lekte ute en stund innan det var dags för middag. Fenix kom hem runt halv fem, fem någon gång. Det vart då mer lek ute.
Båda änglarna var så skitiga så det blev dusch för dem även i kväll. Nu sover dem sedan en timme tillbaka ungefär. I morgon kommer Daniel hem igen, skönt, nu har han varit borta sedan i måndags morse. Barnen och jag saknar honom! Nu har han i alla fall semester i fem veckor från och med måndag!

Glad frukosttjej

Hemma igen
Tar det lugnt i solen och läser mammas bok
Fenixs allvädersstövlar och skor från farmor
Coronas skor från farmor

Tisdag

I går åkte jag, barnen och Carro in till Stockholm. Vi tog bilen till Danderyd och sedan tunnelbana, Fenix älskar att åka tunnelbna! Jag sprang ett snabbt på stan och Carro passade barnen under tiden. Tack snälla för hjälpen. Vi tog sedan en promenad i det fina vädret . Vi åt lunch på Jensens inna nvi åkte tillbaka hem igen.
Väl hemma igen vart det utelek innan jag duschade barnen och nattade dem!

Trött kille på väg till Stockholm

Corona var vaken i alla fall
Spännande på tunnelbanan

Tokfia!
Kvällsvälling

Måndag

Jaha, då var det måndag igen och Daniel är tillbaka på jobbet i Enköping, han kommer sova kvar där på kvällarna och kommer hem först på torsdag igen, men efter torsdag så har han i alla fall 5 veckors semster, mysigt!
Idag åkte jag och barnen ut till mormor och morfar. Vi har fikat två gånger och ätit lunch där. Självklart vart det lek på stranden. Det var jätteskönt när solen tittade fram men så fort den gick i moln vart det iskallt. Man fick ta på och av, på och av tröjan!
Vid tre åkte vi hem igen. Det vart lite lek ute innan det var dags för middag. Efter middagen lekte barnen en stund här inne medans jag röjde av lite och tvättade samt vek tvätt.
Vi tog en eftermiddagspromenad med Embla och efter det började göra i ordning barnen för natten. Fenix duschade igår så idag var det Coronas tur.
Änglarna sover nu sedan en stund tillbaka och jag ska snart kasta mig på soffan och ta mig något att äta.

Fenix kommer med bullarna

Lunch
Mer lek efter lunch medans Corona sov middag

Provar pumpen

Mer fika

Söndag

I går var det fint väder på förmiddagen så Daniel hämtade barnens pool och fyllde med vatten, det var väldigt populärt!
På eftermiddagen hade Daniel ordnat en överaskning åt mig. Barnen lämnade vi hos farmor och farfar. Daniel hade lånat Lojkes motorcykel, så vi åkte en tur! Jättemysigt var det! Vi åkte till Furusund och sedan vidare till Vira bruk där jag visade runt Daniel lite.
När vi kom hem igen så hade farmor ordnat mat, perfekt!
Tack hjärtat för en supermysig utflykt och tack farmor och farfar för barnvakten!

Bad i poolen

Färdigbadat och dax för fika
 Mys i solstolen

Utomhuslek

Då åker vi!
 Här såldes saker som smedarna gjort i Vira
 Lite bilder från promenaden i Vira

Dags att åka hem
 Lite lek på kvällen

Lördag

I går började dagen med trist väder, verkar vara ett genomgående tecken för denna sommar! Det var tlite städning och tvättning. På eftermiddagen klarnade det upp och vi åkte ner till stranden. VI hade tänkt att barnen kunde leka lite i sanden men Corona hade i alla fall andra planer och gick rättt ut i vattnet, det var bara att klä av henne kläderna så fick hon bada för fullt! Fenix gick ut till knäna ungefär medan Daniel gjorde som Corona och kastade av sig kläderna och hoppade i. Corona älskar verkligen att bada, konstigt med tanke på att hon blir kall lika lätt som mig.
När vi kom hem fick barnen bada en sväng i badkaret och sedan gick vi till farmor och farfar att äta middag. Det blec grillat av olika sorter och sedan cheesecake till efterrätt, smaskigt!

Bad med pappa

Ren, fin och glad!

Smaskigt med välling

Grillat!
Corona smaskade i sig jordgubbar
Gott!

Grabbarna vilar lite efter maten!

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.