Lite sammanfattat

Länge sedan sist nu. Har haft fullt upp med midsommar och förberedelser inför dopet. Sammanfattar bara lite kort. Erika har varit här och fikat någon sväng, vi har även haft en shoppingtur i Norrtälje och lunch. Pappa/morfar har varit här och fikat.
Carro har varit här en sväng och firat Corona på hennes födelsedag, tack snälla för presenten. Förutom besök så har det bakats en del, både till midsommar och dopet.

Midsommaraftonen vart riktig lyckad, fint väder, god mat och trevliga människor. Carina, Julia, Nisse, Erika, Tobias och Alexander var här. Carina kom lite tidigare än dem andra så hon åt lunch med oss. När resten av gänget kom vart det fika och sedan  hoppade grabbarna in i bastun medans vi tjejer satt ute och pratade. Till middag vart det grillat och potatisgratäng och efter det en liten sommartårta. Alla sov kvar så på morgonen vart det frukost innan dem åkte hem.
Jag åkte på en mjölkstockning med 40 graders feber och fruktansvärt ont i bröstet. Efter tre dagar med Alvedon och Ipren gav det med sig.

Lite blandade bilder:

Söndag

Idag var det meningen att Carro skulle komma med tjejerna och äta lunch men Nea hade kräkts och då är vi tacksamma att dem inte kommer. Hoppa hon kryar på sig snabbt!
Corona och Daniel åkte iväg och handlade lite i morse, jag och Fenix var hemma och bakade kladdkaka. Vi gjorde även iordning middag och chokladdoppade jordgubbar. Då lunchen vart inställd och vi hade mat så bjöd vi över farmor, farfar och farbror Mikael istället, trevligt!
Barnen sussar gott sedan några timmar tillbaka och tvättmaskinen går för fullt här hemma. Snart dags at hänga sista maskinen och sedan gå och sova.
Bak
Ännu får han inte vispa själv!

Mys

Daniel pysslar med båten

Gott!
Middag

Efterrätt

Lördag

Lördagen var också full upp! Jag började morgonen med att åka till Gräddö med Fenix för att klippa hans hår. Han har så tjockt hår och blir så svettig nu när det är varmt ute.
När vi kom hem vart det lite lek ute innan vi gick till farbror Mikael för att äta smörgåstårta. Med lite i magen så åkte jag in till Carros syster Johanna på Ditt Vackra Jag för att få en 90 minuters underbar och avslappnande ansiktsbehandling. Fick ju den av barnen och Daniel i morsdagspresent!
När jag kom hem igen så var Henkan här och målade, jag gjorde mig och barnen iordning medans Daniel och Henkan gjorde klart i köket.  Daniel gjorde sig sedan också iordning och så åkte vi till Calle och Petra för att fira Calle på födelsedagen. Dem bjöd på kanongod middag, massa grillat, potatisgratäng och god sallad. Tårta var det till efterrätt och barnen fick kördagsgodis, tack snälla!
Fenix hittade en kompis och dem hoppade studsmatta mest hela kvällen. Corona vart uppassad av Ylva-Li och Linn hela kvällen. Haha, dem följde Corona vart hon än gick och gjorde precis som Corona ville, vilken liten diva vi har. Corona var nöjd i alla fall!
Vi åkte hem ganska så tidigt då barnen började bli trötta.

Fin i håret

Hemma och leker
Gullet
Smörgåstårta hos Mikael
Hos Calle och Petra

Fredag

I fredags var det fullt upp. Jag och Fenix åkte in till Norrtälje medans Daniel var hemma med tjejerna. Vi började med att storhandla på flygfyren, efter det vart det en sväng till Kappahl för att spana in rean, köpte en klänning och ett par tights till Corona. Efter det åkte vi ner till hamnen där vi skulle hämta servetter till Maidens dop och därifrån åkte vi till Skokanonen för att köpa nya stövlar till Fenix. Vart även en sväng på Ö&B och sedan lite lunch i magarna. Sista stoppet vart på hemmakväll för att handla present till farbror Mikael.
På vägen hem hamnade vi mitt upp i studentutsläppet och Fenix tyckte det var jättespännande att hamna mellan två lastbilar fulla med glada studenter, haha!
Jag hann nästan bara hem och lämna Fenix och ta med mig Maiden och Embla istället för att sedan bege mig in till Norrtälje igen. Det var dags för Maidens läkarbesök på BVC. Allt var prima och hon växer som hon ska, även om hon fortfarande är lite liten, hon följer sin kurva exemplariskt! Hon har ju börjar få lite gröt och välling så jag tror hon kommer öka mer i vikt snart! Hon väger nu 6275 gram, Läkaren vi hade var en annan än den vi brukar ha då hon var på semester. Läkaren gullade och pratade massor med Maiden som vänligt svarade tillbaka och log med ett brett leende. Otroligt söt bebis, var hans utlåtande, haha!
När vi var klara på BCV åkte vi tillbaka till Ö&B för vi hade glömt handla diskmaskinstabletter. Innan vi åkte hem stannade vi och släppte av Embla hos mormor och morfar.
När vi kom hem igen gick vi direkt upp till farbror Mikael för att fira honom i efterskott på hans födelsedag. Det bjöds på smaskigt fika!
Efter middagen så kom Henkan hit och hjälpte till att spackla köksväggen,  perfekt! Jag la barnen och sen fick resten av kvällen bli lugn!

Lek

Väntar på bad

Storhandling
Lite lunch
Väntar på sin tur på BVC
Fika hos farbror Mikael

Gullunge
Trött tjej

Onsdag och torsdag

I går hade vi först besök av Erika. Vi fikade med tårtan som vart kvar från dagen innan och sen skulle vi sätta  oss i solen en liten stund i hopp om att få lite färg på kroppen. Jag hann väl precis slå ner ändan på stolen så vaknade Maiden, haha! Vi tog i alla fall en snabb sväng ner till stranden för att bada Embla och Maiden fick bada fötterna vilket inte var allt för populärt! Hon tyckte nog att det var lika kallt som sin mamma.
Maiden somnade en snabbis på Erika i bilen på vägen tillbaka.
Morfar kom sedan förbi en sväng på eftermiddagen och fikade, han jobbade i närheten.
Betalade lite räkningar och ställde Maiden i dagiskö på kvällen.
När jag hade duschat och gjort iordning barnen för natten så kom farmor förbi en sväng men formar som jag ska ha och baka tårtor i till dopet.
Idag har det mest regnat hela dagen och jag och Maiden har varit hemma. Har rensat i hennes garderob. Nu är nog alla 56 kläder urväxta och bortplockade. Nu finns det bara 62 och 68 i garderoben. 68 är fortfarande lite stort men dem får ändå ligga där.
Snart ska jag börja med middag!
Provar majskrok

Kontrollerar tillgången av mat hos Erika

Plask!

Dem hade firat Corona på dagis igår då hon var hemma på sin födelsedag
Morfar på besök

Busfia

Tisdag

I tisdags fyllde vår ena prinsessa år. Corona har redan blivit 2 år, stora tjejen. Hon fick vara hemma och mysa på dagen medans Fenix var på dagis. Det vart ek ute och inne och så  hälsade vi på fåren.
När Fenix var hämtade fortsatte leken ute och jag började fixa iordning och duka.
Jag fixade potatis och sallad och sedan hade farmor med sig en köttgryta. Farmor, farfar, mormor, morfar, farbror Mikael , Agneta och Stig kom och firade Corona.
Corona var dock väldigt trött och slocknade som en stock efter paketöppning och middag, hon somnade ifrån tårtan, haha!
Tack för all uppvaktning av Corona!

Morgonmys

Tårtan

Presenter

Måndag

I måndags vart det en hemmadag. Jag bakade en tårta till tisdagen och sedan vart det en hel del tvätt och plockande!

Tårta på gång

Brudarna
Daniel testar Coronas present

Lördag och Söndag

I lördags var det kalas för Corona som fyller 2 år på tisdag. Det vart en dag fylld av sol, bus med kompisar, bad, fika, fina presenter, fiskdamm och glatt humör! En helt underbar dag med andra ord.
I dag hade vi också besök då dem inte kunde komma igår.
Stort tack till: Mikael, Erika, Carina, Elvira, Carina O, Julia, Nisse, Alvin, Lojke, Henkan, Marie, Janne, Liam , Linnéa, Yvonne, Micke, Adam, Pyret, Niva, Leo, Desse som kom och firade Corona i lördags och Anton, Jessika, Wilma och Meja som kom idag !
På tisdag är det dags för familjen att fira prinsessan!

Blandade bilder från lördag och söndag:

En slut mamma efter kalaset

Onsdag, torsdag och fredag

Onsdag, torsdag och fredagen fylldes av förberedelse inför Coronas kalas, bad och bus på stranden, middag hos farmor och farfar och tatuering.

Gullungen

Bakat tårtbottnar

dekorationer

Middag hos farmor och farfar

Fiskdammspåsar

Jagar fötter
Prinsessan

Maskrosor är skoj!

På stranden

Daniel har köpt bikini till Corona
Hos Cribbe
Fika med Erika efteråt
Tårtdags

Tisdag

Idag var det dags för dagis igen. En av Fenixs bästa kompis på dagis, Luca, kommer att flytta tillbaka till Australien nu så idag var hans sista dag på dagis. Fenix kommer nog sakna Luca men han har ju andra kompisar också.
Själv har jag bakat mest hela dagen. Fler minibiskvier, olika muffins samt kolakakor. Har även gjort lite dekorationer till tårtan på lördag.
Nu är trollen hämtade från dagis och tittar på film, Maiden ska snart väckas och sedan ska middagen lagas.

Lilla hjärtat
Dagens bak

Måndag

I morse började jag med att baka vanilj- och chokladmuffins. Efter det packade vi lite och åkte ner till stranden där det blev lek och mys i ungefär 2 timmar. Maiden sov en stund nere på stranden men vaknade efter ett tag och ville också vara med och strandhänga!
När vi kom hem hann vi bara vara ute en liten stund innan det började regna så då gick vi in istället. Maiden somnade om och jag har passat på att fixa lite här hemma och tvätta undan så nu är det tomt i tvättkorgarna igen, härligt!
Nu ska jag väcka Maiden och sen är det dags att börja med maten.
Muffinsbak

På stranden

Söndag

Nästan hela söndagen spenderades utomhus med lek och bus för mig och barnen förutom en stund på morgonen då jag gjorde klart biskvierna. Daniel klippte gräset och pysslade med diverse ute.
Carro och tjejerna kom hit på eftermiddagen och vi åt en tacomiddag. så mysigt! Till efterrätt vart det glass, grädde, jordgubbar, maränger samt kaffe och biskvier. Pappa kom förbi och lämnade Embla så han tog också en snabbfika.
Barnen är så förtjusta i tjejerna, så roligt att se! Vi fick jättefina rosor, tack snälla!
Biskvier på gång

Lilltrollet

Det är så svårt att sitta, går bara några sekunder
Med pappa

Utslagen tjej
Snart middag
Fina blommor
Mys med Nea

Hos gudmor

Corona är jätteförtjust i Nea

Lek
Maiden och jag slappar i soffan

Lördag

I lördags var familjen på Custom Bike Show i Socitetsparken. Tyvärr var det ganska så trist väder och det kom en liten regnskur. Vi vart inte där så länge men vi hann titta på lite motorcyklar, äta korv och hamburgare samt leka lite i lekparken. Innan vi åkte hem stannade vi på Ö&B och köpte ett stort partytält som lär behövas till dopet.
Farbror Mikael kom förbi en sväng och fikade när vi kom hem.
På eftermiddagen bakade jag biskvibottnar, orkad inte göra mer så jag fortsatte med resten under söndagen.
Fina cyklar
Maiden spanar
Så snygga mattsvarta!

Skoj i parken

Korv
Trött tjej vägrar släppa mammas skojiga nycklar
Farbror Mikael kom över på en fika
Bus

Fredag

I fredags vart det lite pyssel här hemma. Fenix och Daniel åkte iväg och handlade och besiktade Daniels arbetsbil på morgonen. När dem kom hem hade dem köpt med sig färskt frukostbröd och blommor till mig, Fenix hade valt!
Utanför oss på vägen höll dem under fredagen på att fixa till dikena med en grävmaskin, Fenix och Corona tyckte det var jättespännande.
Det vart även lite fix av gräsmattan samt staketbygge. Även panelen i köket vart borttagen, ska tapetseras så småningom.
Fenix hjälpte mig att baka bullar på eftermiddagen innan jag och Maiden åkte in till Norrtälje för att lämna Embla hos mormor och morfar.

Gullungen

Torsdagskvällens nöje
Mina fina blommor
Skoj ute

Bullbak!

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.