Onsdag

I går var det meningen att vi skulle träffa Carro och äta lunch men hon var tvungen att åka till Täby för att ordna med sin telefon som trasslat. Jag och Corona åkte i alla fall in till norrtälje och handlade inför hennes födelsedag, det närmar sig ju !
På vägen hem hämtade vi upp Fenix som hade haft skoj på dagis.
När Daniel kom hem fixade han lite med båten, barnen stod på balkongen och tittade på.
Efter middagen fortsatte Daniel med båten och jag och barnen lekte inne.

På väg till stan

Gott med mat

Spanar på pappa

Busfransen dricker vatten !

Corona ställer sig upp

Corona har kunnat stå upp utan att hålla i sig ett tag nu men för några dagar sedan klarade hon även av att resa på sig från golvet utan att hålla i något!

Corona på promenad med stolen

Corona går med gåvagnen

Måndag, tisdag

I måndags var jag och barnen hemma, dem var lite trötta efter resan. Vi packade upp lite väskor och tvättade en del. Vid lunchtid hörde vi en helikopter väldigt väl, jag kikade ut genom fönstret och då höll den på att landa på åkern utanför oss, Fenix tyckte det var toppen och stog och kikade ut genom fönsret med störa ögon. Det var en ambulanshelikopter.
I går var det dags för dagis igen för Fenixs del, han tyckte det var jätteskoj att komma dit! Jag och Corona åkte vidare till flygfyren och handlade lite och sedan vidare till Rånäs där vi hade en trevlig fikastund hemma hos Janny. Mycket prat vart det, hihi!
På vägen hem hämtade vi upp Fenix.
Efter middagen åkte vi hem till Yvonne och Micke och hälsade på det senaste tillskottet, Leo! Så himla söt, tänk att  våra har varit så där små! Vi fick gott fika och jag fick mysa en stund med bebis, härligt!
Barnen slocknade på en gång när vi kom hem igen, trötta!

Hemma och leker

Helikoptern

Handlar

Hemma hos Janny

Äter kakor

Godtjejen hemma igen

Rensar i mammas garderob

Bebismys

Hungrig kille försöker äta min arm

Corona fikar

Fenix och Pyret ritar

Fenix fick syn på ett rådjur utanför sitt fönster i morse

Redo att gå och lämna Fenix på dagis

Sista bilderna

På väg till rummet

Väntar på tåget

Tåget

Åker tåg med farfar och pappa

Lek på stranden

Min fina morsdagspresent

En del av lekparken

Mat på grekisk restaurang

En av otroligt många människor som flirtar med Corona!

Sussar hos farfar

Bad i poolen

Barnpoolen

Grekland del 1

Då var vi hemma från Kreta. Har massor av bilder så jag får dela upp det och lägga upp några åt gången, skriver mer om semestern senare.
Bilderna kommer även komma lite huller om buller......

Trött kille på Arlanda

Beverly hills 90210

I lekparken

Här bodde vi

Här kunde man gå in och tända ljus

Vår balkong

Grabbarna

Corona leker tittut

Härlig utsikt

Lördag

En bekant till mig går en nagelteknologutbildning och behövde modeller att träna på, så förra lördagen fick hon träna på mig inne på salongen Treat. Efter tre timmar hade man långa naglar. Efter det åkte jag hem en snabbis och packade lite och sedan in till norrtälje igen för att släppa av Embla hos mamma och pappa. Min bror var oxå där på besök, trevligt. Vi fikade innan vi åkte vidare hem för att förbereda det sista inför resan på söndagen.

Nya naglar

Fikar med morbror

Fenix spanar ut från mormor och morfars balkong

Torsdag och fredag

I går åkte familjen till Arningen för att handla det sista inför resan på söndag. På eftermiddagen packade vi barnens väskor, Daniel är duktig och har redan packat sin.
Idag på morgonen packade jag min väska. Det är bara lite smått och gott kvar att packa nu. Det vart lite utelek med barnen mitt på dagen.
På eftermiddagen kom farmor, farfar och farbror hit och åt middag och efter det gick vi till Lojke för att fira honom på hans födelsedag.
Barnen sover nu och Daniel har gått upp till Lojke igen, jag ska bara ta det lugnt  i soffan en stund nu!

Corona packar ner sig själv i väskan för att vara på den säkra sidan att komma med!

På väg till Arninge

Bus med pappa

Ungen ska alltid plocka av sig skor och strumpor

Fenix bjuder Embla på vatten ur sin cykel

Åh, vad lång tid det tar

Hej!

Myskillen

Uppe hos Lojke. Lojkes systers barn Pyret lånar Corona en stund!

Tisdag

I går tog jag och Corona en runda på stan. Vi handlade en åkbräda till vagnen, en uv-hatt till Corona och ett par shorts till mig. Vi hämtade även upp en resväska hos mamma och pappa som vi ska ha på resan.
Vi hämtade upp Fenix lite tidigare eftersom vi ändå var ute och åkte och så tog vi en sväng ut till Gräddö där Daniel jobbade. Vi tog med lite fika som vi fikade med på plats där!
När vi kom hem ville Corona sova och jag och Fenix lekte ute.
Efter middagen var Fenix uppe hs famor och farfar en stund och tittade på en ny Byggare Bob film. Vi gick upp och hämtade honom 18-tiden och då fick vi fika.
Kvällen vart sedan lugn!
Corona är fortfarande väldigt snorig idag. Vi skulle egentligen ha fikat med Yvonne men i och med att hon gått några dagar över tiden och bebben kan komma när som helst så vill vi verkligen inte smitta ner henne så vi håller oss hemma istället. Daniel skulle sluta vid 13 idag så han hämtar upp Fenix på vägen hem sen.

På väg till stan

Fika med pappa

Ute och leker

Kul att kladda med mat

Klipper gräset med pappa

Måndag

I går hade vi en hemmadag. Både Fenix och Corona är snoriga och hostiga så det var lika bra att hålla sig hemma. Det vart promenader och utomhuslek under dagen , mysigt!
Fenix är lite bättre idag så han är på dagis och busar med sina kompisar. Corona är fortfarande snorig och hostig, hon äter ganska dåligt oxå . Hon behöver verkligen äta då hon inte har speciellt mycket hull på sin lilla kropp!
När hon vaknar ska vi in till norrtälje och uträtta lite ärenden.

Vattnar blommor

Blomma!

Sötnosen

Hittat ett snigelskal

Full fart!

Äter kex bland gullvivorna

Fiskar

Mina små kockar nu på morgonen

Promenad innan dagis

Söndag

I går hade vi en mysig familjedag. Vi började morgonen med en härlig promenad. När Corona sovit sin middagslur åkte vi in till norrtälje och gick på marknaden. Jag och Fenix åkte karusell och flygplan tillsammans! Daniel provade lyckan på chokladhjulet och vann en twistpåse.
När vi var klara på marknaden så gick vi till Dejvan där vi åt lunch på uteserveringen, toppenskönt var det!
Innan vi åkte hem stannade vi och handlade lite oxå.
På eftermiddagen fixade Daniel och Fenix lite med gräsmattan här hemma, det är så roligt att se Fenix, han gör precis som pappa gör! Så himla sött!
Efter middagen gick vi upp till familjen Boberg för att hämta lite tupperwaresaker som jag beställt. Vi fick fika och Fenix busade med Dan som går hans dagis.
Båda barnen somnade gott efter den här dagen! Jag och Daniel mös ner oss i soffan och tittade på tv.

Lördag

I lördags kom farmor och hämtade Fenix. dem skulle åka och handla och gå på marknaden i norrtälje. Jag och Corona åkte in till norrtälje och mötte upp pappa/morfar. Vi tog sedan bussen till stockholm och sedan tunnelbanan till Stureby sjukhem för att hälsa på gammelfarmor. Vi hann äta lunch innan besöket.
Corona satt och vinkade till alla tanterna, hon charmade precis allihopa. Tanterna låg nästan på golvet för att hälsa på henne, hihi!
Jag hade bakat mockarutor som vi fikade med, gott sa farmor!
På vägen hem somnade Corona på tunnelbanan men vaknade igen efter en stunds bussresa.
När vi kom hem hade Daniel kommit hem från sin resa. Vi åt middag hos farmor och farfar innan vi gick hem där vi alla fick paket av Daniel. Fenix fick en tågbana, Corona fick en tröja och jag fick mascara, tack älsklingen!
Fenix och Corona hade fått fina saker av farmor på marknaden, Corona fick en speldosa med rörliga bilder och Fenix fick ett tåg, en bil med släp och tröjor. Tack snälla!
På kvällen när barnen somnat var tdte mys för min och Daniels del i badkaret!

Väntar på bussen

På väg mot Stockholm

Hos morfar

Åker tunnelbana

Hej gammelfarmor

Vinkar glatt till alla tanter

Vart är Corona???

Min mascara

Från farmor

Corona 11 månader

Idag blir vårat hjärtegull 11 månader. Grattis prinsessan!

Fredag

I morse började vi med att städa av lite här hemma. Det tar sån tid bara i och med att Corona svassar efter dammsugaren hela tiden. Hon klättrar på den HELA tiden. Till slut bar jag runt på henne samtidigt som jag dammsög bara för att komma någonstans. Det är även mycket populärt att ställa sig upp mot mina ben och gå med liksom. Man får gå med ministeg och som sagt då går inte saker fort inte. Men söt är hon så det spelar ingen större roll!
Vid tio kom Marie hit med sina barn Liam och Linnéa. Vi började med atat fika.
Liam och Fenix busade runt massor både inne och ute medans Corona och Linnéa var betydligt lugnare men hade nog skoj med varandra ändå.
Efter lekstunden var det dags för Corona att vila middag och jag och Fenix mös i sängen med en film. När Corona vaknade fick hon middag. Fenix ville ha pommes till middag så vi åkte till vreta och handlade det. Mysfredag för mig och barnen då Daniel inte är hemma.
Efter middagen tog vi en skäön promenad och sedan kikade vi förbi farmor och farfar en sväng.
Barnen sussar sedan en timme tillbaka nu och jag ska nog lägga mig på soffan en stund och bara ta det lugnt!

Dammsugarhjälp!

Håller i mitt ben och går med

Grabbarna fikar och Linnéa vill oxå vara med

Lek med lera

Prinsessorna

Pojkarna leker

Gullungen

Inga fler kort mamma!

Mys i sängen

Torsdag

I går hade jag och Corona en mysdag här hemma för oss själva, det vart två härliga promenader och massa lek ute.
Daniel kom hem vid tre tiden, han duschade och åkte sedan vidare igen. Hans jobb ska på studiebesök i finland och kommer hem på lördag igen.
Vid 18-tiden kom mamma och pappa hit för att passa barnen. Jag åkte in till orrtälje och hämtade upp Carro. VI gjorde ett snabbstopp för att köpa blommor och sedan åkte vi till Roslagsskolan där Carros dotter skulle vara emd i en "show". Hon går på gymnastik och dem hade som en uppvisning som var inbakad i en musikal.
NEa var kanonduktig och fick självklart blommor av oss när hon var klar. Hon är så himla härlig, det bara sprudlar av energi ur ungen! Världens bästa Nea.
När uppvisningen var klar körde jag hem Carro som skulle åka vidare för att jobba natt, stackarn!
När jag kom hem sov barnen, det hade gått så bra så! Tack för hjälpen!
Jag och Embla tog en snabb kisspromenad och sedan vart det sängen för oss med!

Promenad

Mys ute i solen

Embla njuter av att bli klappad

Kex är gott!

Här var vi!

SÖtaste lilla Nea

Alla deltagare!

Torsdag

Fenix är lämnad på dagis och Corona ligger och vilar. Jag har precis baka mockarutor och nu ska det städas lite!

Glad tjej på väg till dagis för att lämna bror sin

Busfrö!

Kör syster!

En lättroad Corona

Corona är en väldigt lättroad tjej. Igår skrattade hon som en tok när jag lekte tittut med henne bakom mobiltelefonen...

Onsdag

Idag tog vi alla en promenad ner till dagis och lämnade Fenix. Jag och Corona gick sedan hem och lämnade vagnen och packade  in oss i bilen och åkte till öppna förskolan. Det kom rätt mycket folk idag, skoj! Corona dansade som vanligt och tyckte o msångstund fast hon var väldigt trött.
När vi kom hem igen fick hon lunch och sedan somnade hon medans jag klädde på henne ytterkläderna, hihi, tröttmössan.
Hon vaknade lagom tills det var dags att hämta Fenix igen, vi tog bilen ner och sedan pkte vi vidare till flygfyren på en gång för att handla.
Nu har vi fått i oss middag och barnen sitter och leker på golvet. Daniel blir sen idag med......suck!

Corona och Alexander

Fått banan på flygfyren

Smaskens!

Tisdag

I morse tog jag och barnen en skön morgonpromenad med Embla, när vi kom hem igen så kom farmor hit och vi åkte alla ner till dagis där jag lämnade av Fenix. Vi tjejer åkte sedan vidare till Thuns för lite shopping. Det vart shopping både till barnen och mig! Farmor bjöd på lunch, smaskigt och välbehövligt! BArnen fick även en varsin leksak av farmor. Corona fick en leksakskamera som spelade musik och Fenix fick en tågbana med tåget Thomas och James!
På vägen hem hämtade vi upp Fenix, det var ingen större förvåning av Fenix ille följe med farmor hem sen och leka med den nya tågbanan!
Jag släppte av dem hemma hos farmor och farfar och åkte sedan vidare hem till oss där jag gav Corona mellis och sedan fick hon vila en stund. Jag satte mig i solen och hade det skönt en stund innan jag gick in för att laga mat. Farmor kom tillbaka med Fenix efter ett par timmar och vi åt då middag och sedan gick vi ut på baksidan och lekte.
Jag har nu duschat och nattat änglarna och dem sover som stockar. Daniel har inte kommit hem från jobbet ännu, trist!
Får vänta tills han kommer hem och sedan ta en promenad med Embla.

Morgonpromenad

På Thuns

Måste kolla bland kläderna

Lunch

Busfia

Skönt i solen

Lek ute

Självklart vill Embla oxå vara i sandlådan

Vår duktiga prinsessa

Corona har börjat stå på egen hand små stunder. Hon kanske står upp i 10-20 sekunder själv och sedan sätter hon sig ner, vår duktiga tjej! Det är allra lättast att stå och hålla balansen om man håller i något samtidigt!

Måndag

Då det var fullt upp hela helgen så hann  jag inte vara med barnen så mycket så idag har vi bara haft en mysdag tillsammans här hemma och på stranden, underbart!

Sommaren är påväg!

Vår grävmaskinist

Målar

Nere på stranden

Embla stortrivs!

Myssyund tjejerna emellan

Nappen är till för att damen inte ska stoppa in precis varens pinal i munnen.....

Bulle och kaka i solen

Fenix målar med vatten

Vår lilla grävmaskinist

Söndag

I morse var Corona morgonpigg och vaknade straxt efter halv sex. Jag somnade väl runt halv två igår så pigg kan man ju inte säga att  man var men men...Det var bara att stiga upp och hämta lilla soltstrålen. Fenix kom upp runt halv sju och Daniel en stund efter åtta.
Halv tio åkte jag hem till Marie som slingade och klippte mitt hår, perfekt! Jag var där i ungefär 3½ timme, hihi vi tjejer är verkligen bra på att prata och dra ut på tiden! Det var i alla fall superskönt att få håret ompysslat. Tack för hjälpen!
Efter friseringen åkte jag hem och åt lunch och sedan vidare till norrtälje där jag handlade och sedan mötte upp mamma och pappa utanför Solverhemmen.
Farmor ska troligtvis flytta dit ifrån Stureby så vi får närmre att åka och hälsa på henne. Vi vart guidade runt och det verkar vara ett bra ställe.
Efter titten där åkte jag hem igen. Jag hann väl vara hemma ett par minuter innan vi gick upp till farmor och farfar och åt middag, grillat!
Mamma och pappa kom ut efter middagen för att lämna hunden och några saker till loppisen och även ta hem några.
Full fart hela helgen och med mina fyra timmars sömn i natt så är jag rätt slut nu. Bir väl en liten macka i magen nu och sedan hopp i säng!

Nya håret

Corona har en märklig stil hon.....

Lördag

I lördags var det loppis uppe på logen här hemma. Det var lite olika folk som hade tagit med sig saker och alla stod var för   sig och sålde sitt. Vi hade kvar en del från förra gången så jag prövade sälja dem sakerna igen. Vi fick i alla fall in 2000 kronor som går direkt ner i reskassan, perfekt!
När loppisen var klar så skyndade jag mig hem för att duscha och byta om. Farmor och farfar kom hit och var barnvakt medans jag och Daniel åkte till Kallhäll på 65-årskalas ( Carina 30 + Kimmo 35 ).
Det var så himla trevlig ochroligt att träffa dem igen och Julia och Nisse oxå! Det var mycket flams och trams och MASSA prat! Mina älskade tjejor!
Kimmos band Palth, spelade och det bjöds på smaskiga smörgåstårtor och vanliga tårtor av olika dess sorter. Vi åkte hem runt halv tolv. Jag körde och Daniel somnade och låg och snarkade ibaksätet, kul sällskap liksom..... Jag hade kunnat varit kvar hur länge som helst för det var så roligt men man måste ju upp med barnen på morgonen och någon timmes sömn vill man ju ha i alla fall. Tack farmor och farfar för barnvakten!

Grattis igen till våra underbara vänner!

Lek med barnen på morgonen

Fenix tar sig lite förfriskning på loppisen

Ett födelsedagsbarn

Två födelsedagsbarn

Bandet

Man har ju hört talas om citronvatten men korvvatten?????

Myyyyys!

Måste jag tala om att det är Daniel som tagit bilden????? Haha!

Mina älskade tjejer!

Nisse

Älsklingen

Fredag

I fredags var gudmor Carro här och åt lunch med oss. Jag hade gjort kycklingrullader. Det vart en tevlig lunch och massa prat och babbel. Fenix var nöjd att gudmor byggde tågbana med honom!
Farmor och farfar var i Riga under ett par dagar och farmor kom förbi med presenter till alla på eftermiddagen, tack snälla. Fenix ville följa med farmor hem så då tog jag och Corona och packade ut oss i bilen och åkte till norrtälje. Vi handlde en tröja till Fenix som Carina tipsat om sedan fixade vi det sista till en födelsedagspresent. Vi lämnade även av Embla hos mormor och morfar samt handlade lite.
När vi kom hem åkte vi direkt till farmor och farfar där vi vart bjudna på mat!

Carro på lunchbesök!

Fenixs presenter från Riga

Coronas presenter från Riga

På väg till stan i skinnjackan

Fenix fick en tröja av oss, tack för tipset Carina

På middag hos farmor och farfar

Torsdag

I dag mötte jag upp Jessica och Marie utanför oss så gick vi tillsammans ner till bageriet i södersvik, vi mötte även upp Jenny på vägen. Tessan och Melvin anslöt med oss andra nere på bageriet. Det vart gott fika och massa prat. Corona år knäckebröd och russin och var så nöjd så.
Efter fikat gick vi alla och hämtade upp våra andra busar. Jag, Jessica och Marie hade sällskap på vägen hem oxå.
När vi kom hem vart det bus och sedan middag. Daniel kom hem runt sex tiden och då fick Fenix sin välling. Båda barnen sover nu sedan kvart i sju. Jag ska ta och hoppa ner i badet med Daniel nu!

Mitt favoritljus som man kan smörja in sig med när det smält.

Fenix ritade till mig i morse, det vart en grävmaskin

Corona lägger pussel

Busfrö

Fikar

Corona och Linnéa

Lite vingligt men det går bättre och bättre!

Corona är en riktig liten dansös!

Onsdag

I morse var det dags för dagis igen för Fenixs del, som han längtat! Han vart överlycklig när han fick se Isak på dagis!
Corona tog en lång tupplur på förmiddagen vilket var typiskt då vi hade lite att uträtta i norrtälje. Jag hann i alla fall att städa av här hemma och tvätta mednas hon sov och sånt behöver ju oxå göras.
Vi åkte in direkt efter att hon vaknat och fått lunch och vi hann med det vi skulle med det blev lite stressigt.
Vi hämtade upp Fenixen på hemvägen. Det har blivit en hel del lek ute på eftermiddagen.
Barnen sover nu och Daniel är nere vid sjön och fixar med bryggan.

Shopping med mamma

Busungen med reklamen

Lek ute

Köpte två klädesplagg till Corona

Strumpor till Fenix

Tisdag

I morse efter frukosten åkte vi alla ner till stranden där Fenix trivdes som bara den, vatten och sand och lyckan är total! Daniel lagade bryggan medans jag lekte med barnen.
När vi kom hem igen fick Corona sova, Fenix tittade lite på film och jag och Daniel städade.
Jag bakade en kaka och gjorde en hårinpackning när det knackade på dörren. Då kom farmor hit och hade med sig grannen Lasse. Han hade med sig en liten söt labradorvalp som fått en tagg i tassen mellan trampdynorna. Dem undrade om jag kunde dra ur den och självklart ordnade jag det! Fenix tittade länge på valpen och såg väldigt fundersam ut. Embla????, sa han! Hihi, han trodde nog att Embla krympt!
Efter lunchen ville Fenix gå ut igen så vi gick ut och lekte medans Daniel var inne med Corona en stund. Fenix ville gå till farbror Mikael så det gjorde vi, han håller på att snickra en vedbod så Fenix fick med sig sin verktygslåda så han kunde hjälpa till. Daniel kom oxå dit när han lagt Corona för att sova middag. Farmor kom med fika så fikade vi ute i solen, mysigt!
Jag klippte sedan ner rosenbuskarna här hemma medans Fenix hjälpte till att rensa ogräset.
Klockan tre fick jag hjälp av en dam att värdera sakerna uppe på loppisen, perfekt!
Det var egentligen meningen att Carro och tjejerna skulle komma hit och äta idag men hon hade blivit magsjuk så då bjöd vi hit farmor, farfa och fabror Mikael istället. Det vart grillspätt och rotsaker i ugn och till det lite olika såser och sallad. En trevlig avslutning på en långhelg!

Nere på stranden

Snickrar hos farbror

Hjälper mig att rensa rabatten

Grillspett

Måndag

I måndags tog familjen en skön morgonpromenad till Södersviks bageri för att handla lite färskt frukostbröd. Fenix fick syn på glassen och ville mer än gärna ha en så det fick han trots att det var morgon. När vi kom hem avnjöt vi det goda brödet.
Den 5:e Maj ska det vara loppis uppe på logen igen med dem sakerna vi inte fick sålda förra året så jag och farmor började plocka upp lite grejer.
Lunchen åt vi hos farmor och farfar, Daniel hjälpte till att fälla en stor björk på baksidan av deras hus medans jag , farmor och barnen satt i solen och hade det skönt!
När trädet var fällt så åkte vi in till stan där jag handlade tre linnen och  ett par shorts. Vi handlade även lite mat innan vi åkte hem igen.
När vo kom hem ville Fenix vara hos farmor och farfar en stund och det fick han.
På kvällen vart det filmmys för mig och Daniel.

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.