Lördag och söndag

Carro och tjejerna sov kvar i fredags så efter att vi ätit frukost på lördagen så åkte vi alla och tog ett bad oh njöt i solen en stund.
När vi kom hem från stranden gjorde vi oss iordning och åkte på Caspers 5-årskalas. Det bjöds på gott fika. Fenix lekte mest i sandlådan med grabbarna, Corona ville bara mysa med Nova medans Maiden mest spatserade runt och kikade på allt och alla.
På kvällen tog vi alla ett kvällsdopp och efter det tog jag och Fenix en promenad med Embla till djupsjön och plaskade med fötterna.
Idag, söndag har det varit en lugn dag. Vi har varit på stranden en stund men sen började det åska lite och vi åkte hem, nu har det regnat en stund, skönt för all växtlighet att äntligen få lite vatten.
Maiden har fått slippa sitt bandage idag, nu smörjer vi med vaselin, solskyddsfaktor och klär på henne en solhatt.

Maiden

Alltså Maiden älskar att vara i centrum och få uppmärkssamhet, hon är en riktig liten teaterapa! Det nya är att göra fula grimaser.

Torsdag och fredag

I torsdags vart det bad och bus mitt på dagen. På eftermiddagen åkte jag och Fenix till mormor och morfar och vattnade blommorna och matade katterna igen, vi åkte sedan till Norrtälje och handlade för att sedan åka hem igen.
I fredags var dem stora barnen hos farmor och farfar medans jag och Daniel åkte med Maiden till brännskademottagningen på Karolinska. Brännskadan var av klass 2 och såg fin ut. Om 7-10 dagar ska den ha läkt men huden kommer vara rosa en stund framöver. Hon ska nu smörjas med vaselin och solskyddsfaktor och solhatt är ett måste resten av sommaren. Läkaren trodde att skadan skulle läka helt utan att lämna något ärr, skönt! Innan vi gick så sa läkaren: Jag måste bara säga att ni har en underbar och fantastisk dotter. Maiden satt stilla och kikade med stora ögon på allt som hände runt henne och sa inte ett pip under besöket då hon tvättades, klipptes och rakades. Det måste ha gjort ont men hon satt stilla och betedde sig dom den solstråle hon är!
Efter lunch kom Carro och tjejerna hit. Det blev bad, sol, båttur, fika på kvarnudden, middag och bastu, en riktigt trevlig dag!

Coronas kompis

Corona har fått en kompis i fårhagen bredvid vårat hus, det är alltid samma får som kommer och myser.

Kalas

I går sov Daniel och Fenix i båten, kul tyckte Fenix. Vi startade den här dagen med en tur till Gräddö där i köpte glass och sedan åkte vi runt lite och tittade, Corona fick till sin stora förtjusning se kor i vattenkanten, ungen är fullkomligt förälskad  i kor, haha!
När vi  kom tillbaka till bryggan så var det ett svanpar där med tre småttingar, så himla söta men föräldrarna var rätt sura på oss och fräste.
Efter lunch satte vi oss i bilen och åkte till Kallhäll för at fira Elvira som fyller 4 år idag. Det bjöds på smaskigt fika, underbart väder och poolbad för barnen.
När vi kom hem åkte vi ner till stranden för att ta ett kvällsdopp men svanfamiljen hade då gått upp  på land och ville nog inte ha sällskap så vi åkte hem igen. Jag och Fenix tog oss en promenad till djupsjön och badade fötterna i alla fall!

Skadad Maiden

I går kom Maiden springandes i full fart från ingenstans precis när jag bar en kastrull med kokande vatten från plattan till slasken, Hon sprang rätt in i benet på mig och det skvimpade ur lite vatten som hon då fick i pannan. Sån himla otur! Jag och Maiden tog en tur till akuten där vi fick hjälp på en gång, dem kylde lite till , vilket vi även gjort hemma samt i bilen på vägen. I väntan på doktorn så somnade snuttan på mig. När hon vaknade upp var hon pigg och glad som vanligt! Hon skrattade och busade och doktorn tyckte hon var helt otroligt, hon måste ha haft jätteont men höll ändå humöret uppe, en riktig tålig tjej. Vi fick i alla fall en remiss till brännskadeenheten på Astrid Lindgrens, så på fredag ska lilla tjejen dit.
På eftermiddagen åkte jag och Fenix till landet och matade mormor och morfars katter samt vattnade blommorna både där och i lägenheten.

Söndag

I söndags kom Marie, Janne, Linnéa och Liam hit på middag, det vart en supertrevlig kväll.

Lördag

I lördags tog jag och barnen en sväng till mormor och morfar på landet. Det vart en promenad till sjön men vattnet blommade så vi kunde inte bada men barnen fick leka en stund i alla fall.
Daniel var under tiden i Norrtälje och tatuerade sig. När han kom hem tog vi båten till Lidö och åt middag.

Bad

Det har varit perfekt väder sedan min semesterstart i fredags, härligt! Det har blivit mycket bad då det är det som passar bäst att göra när det är sån här värme.

Lite uppdatering igen

Det blir dåligt uppdaterat här, hinner inte riktigt med. Nu får det bli en liten sammanfattning av veckorna som gått, mest i bilder. Vi har bl.a ätit middag hos Carro, haft besök av Lasse och Ida på middag, varit på färsna och ridit, varit på stranden med Marie, Janne, Linnéa och Liam, Maiden har fått sin första hårklippning av Marie, Fenix har varit med farmor och farfar och åkt Göta Kanal, tjejerna har åkt på en dagskryssning till åland,  vi har planterat smultron och jordgubbar till barnen, badat en del, gått på American Car Show och ätit middag med Carina, Kimmo, Elvira och Karolina, ätit middag på G och firat min och Daniels 6½ års dag.
Daniel har haft semester en vecka och är inne på sin andra vecka nu. Jag jobbar torsdag och fredag denna vecka och har sedan 4 veckor semester.
Det var en väldig kortfattad uppdatering men så får det bli nu, hinner inte mer!

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.