Tisdag

I morse gick jag och Fenix med Embla ner till bageriet och köpte frukostbröd. Efter frukost åkte jag och Fenix och handlade på flygfyren och när vi kom hem vart det duschen en snabbis innan Erika och Emil kom. Farfar kom också förbi en sväng och vi fikade allihopa. Emil fick mysa med Maiden, dem tycker verkligen om varandra, så skoj att se!

Promenad

Erika och Emil på besök

Emil smygfotar Erika med min kamera, hihi!

Måndag

Igår regnade det en del vilket i sig var bra för då fick man lite gjort inne. Jag bäddade rent alla sängar, tvättade, rensade och sorterade barnens garderober och bakade. Fixade lite med papper och ringde lite samtal också.

Söndag

Idag har vi haft två besök. Först kom Carro och hennes tjejer, så himla mysigt! Vi åt kycklingrullader och efter det cheesecake med hallonsås. Vi fick en jättefin orkidé när dem kom , tack snälla!
På eftermiddagen kom Sara och hennes tjejer förbi en stund och busade och fikade.
Nu har jag duschat barnen, välbehövligt efter all lek ute. Om en stund blir det sängen för dem. Ska hoppa ner i badet med Maiden först bara.

Mys
Den här fina skylten fick jag av Carina i födelsedagspresent
Mys med Carro och tjejerna

Lördag

Igår var på kalas hos Casper som fyllde 4 år tidigare i veckan. Det bjöds på massa gott och barnen lekte och busade. Maiden sov bort större delen av kalaset, hihi!
på kvällen när vi lagt barnen kom farmor hit och satt barnvakt ifall någon skulle vakna. Jag och Daniel åkte till Norrtälje och åt en jättegod middag på G. Jag åt torskrygg och Daniel tog Black and White. Vi hyrde även med oss en film som tittade på när vi kom hem. Tack för hjälpen farmor!

På kalas

Farmor kom med present till Corona igår

Maiden har fått doppresenter från Sara och hennes familj

Maiden i hårdträning

Smaskig middag

Fredag

Idag har vi varit på stranden största delen av dagen tillsammans med familjen Boberg. Mycket trevligt har det varit och barnen har lekt och haft det skoj!

Morgonmys

En dag på stranden

Torsdag

Carina sov kvar här från onsdagen till torsdagen. När Fenix vaknat fick han frukost och sedan åkte han och jag till mormor och morfars landställe och matade katterna och vattnade blommorna, vi åkte sedan vidare till deras lägenhet där vi vattnade blommor och tog in posten och sedan åkte vi hem igen. Carina hade då vaknat och tagit ut Embla på en promenad. Vi åt frukost och sedan vart det en promenad till bageriet för att köpa bullar.
Jag och Carina åkte sedan in till Norrtälje och kikade runt lite innan jag släppte av henne vis bussen.
På eftermiddagen kom Sara, Lasse, Mindra, Alwa, farmor, farfar och farbror Mikael hit och åt middag.
Matar Caesar
Hjälper till med maten
Lek
Gott med glass

Efterrätt
Kvällsmys

Onsdag

I onsdags fick Maiden vara med Daniel medans jag och dem stora trollen hämtade upp Carina för att sedan bege oss till Väddö Gårdsmejeri för att åka på kosafari.
På eftermiddagen vart det tacomiddag och när barnen somnat gick jag och Carina och lånade en film av Mikael. Vi hann med en mysig hundpromenad innan det vart film med en massa gott tilltugg.

Dem hade roliga leksaker på bondgården
Vi hade med oss lunch som vi åt

Spanar på kalvar

Promenad
Massa gott

Tisdag

I tisdags så var jag till Cribbe och gjorde klart min tatuering, annars var det lugn dag. Tjejerna var lite trötta från dagen innan vilket är förståeligt. Fenix som inte tycker om båtar var hemma hos farmor och farfar under båtturen vilket var tur, han hade blivit jätterädd för det som hände på båten.
Fenix var med farmor och handlade under tisdagen, han vart kvar där under dagen också. Vi andra gick dit och vart bjudna på middag på kvällen.

Måndag

Måndagen vart inte alls som planerad. Vi skulle göra ett besök hos Carro och tjejerna på Åland. Vi skulle spendera dagen där och åka kvällsfärjan hem.
Resan till Åland gick bra men när vi satt i bilen på bildäck för att köra av bilen så gick ena tampen av till rampen som skulle hissas ner och rampen for då ner i backen väldigt kraftigt. Bilarna som stod längst fram vart skadade, vi hade tur och stod längst bak på rampen så vår bil skadades inte. Missödet gjorde att vår bil inte kunde köras av rampen då dem inte vågade fira ner den "hela" sidan, dem viste inte om den skulle hålla. Dem visste inte heller hur lång tid det skulle ta att laga problemet så bilarna kunde tas ner. Vi fick därför åka Amorella tillbaka till Stockholm och sedan i sin tur ta en buss till Kapellskär därifrån. Det vart alltså inget besök hos Carro, jättetråkigt!
Tjejerna var trötta och därför tog vi en hytt på Amorella. Daniel tog en sväng på båten medans jag och tjejerna vilade i hytten, när dem sovit klart vart det en tur i taxfreen.
Bussresan hem gick bra, dem hade lyckats laga rampen och fått av vår bil så den stod i Kapellskär när vi kom dit.

Bus och lek på båten

Så här såg det ut

Mer bus i väntan på besked om dem skulle få av vår bil

På Amorella
Mys i hytten

Shoppar
Fin utsikt

Puss!

Daniels bakdel hamnade i aftonbladet!

Söndag

I söndags åkte vi till Kallhäll för att fira bästa Elvira på hennes 3-årsdag, alltså vart tar tiden vägen? Tyckte inte alls det var länge sedan jag fick ett MMS med från Carina med bilden på en ljuvlig liten bebis som precis anlänt på BB. Nu är den lilla damen redan 3 år!
Dagen var fylld med gott fika, bus, lek och mycket trevligt sällskap!

Redo för kalas

Fika

Födelsedagspippi!
Lek och bus

Lilla hjärtat

Lördag

I går tog jag och Corona en sväng in till Norrtälje och shoppade lite. Jag hittade tre par byxor för 100 kronor styck på rean, perfekt! Jag har typ inga byxor för dem jag har är för stora numera. Vi hittade en body till Maiden samt en tröja och ett par byxor till Fenix också på rean. Vi tog en sväng på Kappahl också där Corona shoppade loss, fyra klänningar och ett par tights. Damen vet vad hon vill ha.
På eftermiddagen kom mormor och morfar hit, dem passade Corona och Fenix medans vi andra åkte till Calle och Petra i Västanvik där det var en stor grillfest med trevligt folk och musik. Maiden charmade folk och besökte några knän under kvällen. Vid nio-tiden var hon rejält trött och gnuggade sig i ögonen så då åkte hon och jag hem, Daniel var kvar.
Det var två troll som låg i sov i soffan mellan mormor och morfar när vi kom hem. Jag la dem i sina sängar och sedan sa vi hejdå till mormor och morfar, tack för hjälpen!
Jag nattade Maiden som knappt orkade dricka sin välling och sedan la jag mig också.

Fredag

I fredags åkte vi till Junibacken på djurgården. Vi mötte upp Carina och Elvira där. Vi åkte sagotåg, lekte, busade och tittade på teater. Tyvärr var det fruktansvärt mycket folk men barnen hade skoj ändå!

Torsdag

Morgonen startade med en promenad för min och Fenixs del, vi gick till djupsjön och hittade musslor. Fenix hittade en tom som han tog hem.
På förmiddagen hade vi besök av Petra, Kalle och Ylva-Li, dem skulle låna två partytält till helgens grillfest. Vi fikade tillsammans innan dem åkte hem.
Vi har varit hos mormor och morfar och badat och lekt på stranden under eftermiddagen.

Bilder från dagen

Onsdag

I onsdags fyllde barnens farfar 65 år, det firades med god mat i massor tillsammans med släkt och vänner.

Tisdag

Blogginläggen kommer nog bli lite kortare framöver och bestå mest av bilder då tiden inte riktigt räcker till, vill umgås med familjen och njuta av sommaren så mycket som möjligt!

I tisdags vart det lite pyssel här hemma, Daniel tvättade bilarna och jag bakade bullar. På eftermiddagen kom Erika och Tobbe hit och fikade, trevligt!

Bilder från tisdagen

Måndag

Idag har det blivit en lugn dag hemma. Daniel har ju börjat sin semester nu och det är så mysigt att ha honom hemma.
Vi har varit hos farmor och farfar och fikat en sväng och farbror Mikael var här och åt lunch med oss och busade med trollen.
Daniel åkte in till Norrtälje för en stund sedan för att köpa skor och gå på fotvård hos Carro. Han skulle köpa med sig Thai-mat hem sen, smaskigt!

Bilder från idag

Söndag

I går åkte vi in och handlade på morgonen, vart även en sväng förbi ett ställe där farfar hade varit med Fenix dagen innan. Fenix ville titta på en grävmaskin där med en långsticka. Det fanns lite andra maskiner också så Fenix var mer än nöjd!
När vi kom hem ville Fenix gå en promenad så det gjorde vi, bara Fenix och jag. Hittade lite smultron och blåbär på vägen som vi tog med hem. Vi hälsade även på fåren som går bredvid oss, vi tog med oss Corona ut när vi kom hem så hon också fick klappa dem.
På kvällen kom farmor, farfar och farbror Mikael hit på middag, trevligt!
När barnen somnat vart det film i soffan framför brasan med älsklingen, mysigt!

Bilder från Söndagen

Lördag

I lördags åkte Fenix med farfar runt i Norrtälje och tittade på olika grävmaskiner och andra maskiner. Jag, Daniel och tjejerna passade då på att ta en tur med båten då vädret var så himla fint! Vi åkte till kvarnudden där vi åt en god grillad macka med haloumi och en god skinka. Corona ville ha en glass och sen snodde hon självklart all gurka från min och Daniels tallrik.
Det vart en riktig mysig och skön dag ute i sommarvärmen!

Bilder från lördagen

Fredag

I fredags km farbror Mikael hit med presenter till barnen, jättesnällt! Han var kvar en bra stund och lekte med Fenix och Corona samt fikade.
Daniel kom hem runt tretiden och då startade hans semester, underbart! Jag lagade en trerätters för att fira in semestern som vi åt när barnen hade somnat.

Bilder från fredagen

Torsdag

I torsdags bakade jag och barnen en citronkladdkaka och en vanlig kladdkaka då Fenix var mycket misstänksam mot citronkladdkakan, Farmor kom sedan förbi och skulle låna ett recept och då fick Fenix följa med henne hem efter det. Corona och jag gick en promenad med Maiden och postade ett brev. Satte på dubbla koppel på Embla så Corona också fick hålla i kopplet, det är väldigt populärt! Corona var lite trött den här dagen och höll på att somna vid lunchen, hihi!
Efter middagen gick vi upp till farmor och farfar för farmor hade fyllt på poolen till barnen. Dem badade och hade skoj och efter det fick vi fika.

Bilder från torsdagen

Tisdag och Onsdag

I tisdags vart det en stund på stranden för barnen och mig. Fenix och Corona hade skoj i solen och plaskade och busade i vattnet medans jag satt i skuggan med Maiden.
Efter middagen åkte vi in till Norrtälje där vi mötte upp morfar och såg fick både morfar och barnen sin andra TBE-spruta. Dem är så himla duktiga barnen och säger ingenting! Nu är det en spruta till våren igen som gäller och sedan ska dem ha skydd en stund framöver. Tack snälla morfar som betalade för sprutorna!
I går regnade det mest hela dagen och var kallt och blåsigt. Vi tog en sväng in till Norrtälje och handlade lite och sedan vart vi mest inne på dagen förutom en liten stund med lek ute.
Glad tjej
Äter fot
Vill sitta upp

Lunch
Fick känna på solen i några minuter innan det vart skuggan för vår del
Bad och bus

Väntar på att få spruta

Färdigt!
Gott med banan medans man handlar

Blir så trött av att handla

Måndag

Gårdagen bjöd på storhandling, bus och lek ute och fika med morfar här hemma.

Bilder från måndagen

Söndag

I söndags åkte jag och dem stora trollen till mormor och morfar och badade lite medans Daniel hjälpte farfar att sätta upp en ställning. Maiden var också kvar hemma och sov. När hon sovit klart så kom Daniel och hon också till mormor och morfar. Vi lämnade tjejerna hos mormor och morfar och åkte in till Norrtälje där vi träffade Erika, Tobbe, Emil och Alexander, vi gick alla på bio och såg Dumma mig 2.
Efter filmen hämtade vi upp tjejerna igen som hade haft det jättebra!

Bilder från söndagen

Lördag

I lördags var Fenix hos farmor medans jag, Daniel, Corona, Maiden och farfar åkte en tripp fram och tillbaka till Åland.

Bilder från lördagen

Fredag

I fredags gjorde jag iordning middag till familjen innan Daniel kom hem och jag åkte in till Norrtälje för att fortsätta på tatueringen. Gick förbi Carro som jobbade på salongen också och lämnade lite saker som dem glömt här.
Tyvärr fick Cribbe ett tråkigt samtal medans han höll på och jobba på min arm och var tvungen att avbryta. Vart lite jobb men det är inte klart ännu.

Bilder från fredagen

Torsdag

I går efter lunch åkte jag och barnen till Norrtälje och handla lite. Vi köpte även med oss jordgubbar hem som vi åt till mellis. Corona och Fenix är helt galna i jordgubbar så det vart inte så många kvar till mig, får köpa två liter nästa gång!
Daniel hann hem precis innan jag la barnen igår. Dem satt nyduschade och med varsin vällingflaska i handen när han kom. Mysigt för barnen att få se honom!
Idag har vi lekt ute en stund på morgonen. Maiden sover nu och jag ska fixa lunch till oss andra. Idag kommer i alla fall Daniel hem tidigare, skönt!

Lunch
Mellis
Maiden vill också äta!

Glad nyvaken tjej
Ute och leker på morgonen

Onsdag

I går vart det mycket bus och lek ute. Fyllde poolen så Corona och Fenix fick bada lite. Lite nytta vart det gjort också, skrev klart tackkorten från dopet och postade dem, bäddade rent alla sängar och tvättade fyra maskiner med tvätt, det blir ju mycket tvätt när alla sängkläder ska tvättas.
Efter dusch och nattning av barn så vart det en lugn stund i soffan.
Idag ska jag och barnen åka till Norrtälje och handla lite, Maiden ska få sova klart först och så äter vi nog lunch innan vi åker också.
Idag hoppas vi att Daniel kommer hem lite tidigare, inte för att det är så troligt men hoppas kan man. Jag har hunnit natta barnen varenda dag den här veckan innan han kommit hem. Barnen börjar undra var pappa har tagit vägen, dem har ju inte sett honom sedan i söndags kväll. Imorgon kommer han i alla fall sluta lite tidigare så han hinner träffa dem.

Morgonmys
Lite kladdig

Ballongen var spännande!

Tisdag

I dag vart det först lite morgonmys i soffan innan vi gick ut och lekte. Efter lunch och Maidens sovstund så åkte vi till Färsna, hade lovat Fenix det. När vi kom dit hade farmor och hennes väninna Barbro precis kommit dit, Barbro hade aldrig varit där och farmor skulle visa henne. Lite lustigt att vi kom dit precis samtidigt. Barnen tittade och klappade på djuren och provsatt självklart traktorerna. Maiden babblade med Barbro och charmade henne med ett konstant leende på läpparna ,haha, lilla trollunge! Farmor bjöd på fika innan vi åkte hem igen. Fenix ville såklart åka med farmor så det fick han.
Jag och Corona har lagat mat så den är bara att värma när det är dags, skönt!
Beställde tackkort för dopet i söndags och dem hade kommit idag, perfekt! Ska sätta mig och skriva dem ikväll så kan man skicka dem imorgon.

Maiden älskar att bada.....
....och äta fötter

Morgonmys med hela gänget

Färsna

Söndag

Blir lite hoppigt nu mellan dagarna men glömde liksom bort söndagen.
Efter lördagens dop stannade Carro och tjejerna kvar här. På kvällen vart det pizza här hemma tillsammans med Carro, tjejerna, farmor, farfar och farbror Mikael. Nea nattade Maiden, en riktig naturbegåvning!
På kvällen bastade Daniel och Carro, jag som inte är så förtjust i det mös i soffan tillsammans med Lova och Nea och tittade på hajen istället.
På morgonen åt vi frukost tillsammans innan Carro och tjejerna åkte hem igen. Tältet och alla stolar samt bord plockades undan.
Det vart lite bad på stranden med familjen och sedan middag hos farmor och farfar. Jag och Fenix åkte sedan in till Norrtälje lite snabbt och handlade.
Pappa/morfar kom förbi med Embla på kvällen.
Vi öppnade även Maidens alla fina doppresenter, tack alla!

Måndag

Idag har vi först haft besök av Erika och Emil, det vart fika två gånger, haha, en gång med tårta och sedan lite paus och efter det fika med blåbärspaj! På eftermiddagen kom pappa/morfar hit och tog en fika, han hade svängarna förbi och kikade då in.
Nu är middagen avklarad här hemma och nu blir det lite bus innan dusch och nattning av troll!

Bilder från idag

Maidens dop

I lördags hade vi Maidens dop. Det vart en underbar dag med vackert väder, underbara människor och god mat.
Ett stort tack till alla 64 människor som kom och ville dela denna dagen med oss, det kunde inte ha blivit bättre!
Maidens var en solstråle och uppförde sig exemplariskt under hela dopet!

Här kommer lite blandade bilder huller om buller från dopet! Tack Martin och Carina som tagit bilderna!

Mer uppdatering

Förra veckan vart det även en lunch med Erika, Emil och farmor i Sundsta  på En liten smula. Gott och trevligt!

Lunch på en Liten smula

Gullet
Syskonmys

Fina tjejen
Kladdkaka till dopet
Sätter upp tältet till dopet

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.