En skön söndag

Dagen började med att vi åkte till Jysk för att hämta ut två sängar till mormor och morfar. Efter det körde vi ut sängar till mormor och morfar på landet. Vi vart bjudna på kaffe och våfflor. Fenix har tjatat om att få vara på landet med mormor och morfar så idag fick han stanna kvar där, det var en lycklig och uppspelt kille som vi lämnade.
Innan vi åkte hem körde vi förbi Görla där vi kastade dem gamla sängarna.
Tjejerna somnade i bilen och när vi kom hem fortsatte Maiden sova en stund och Daniel satte igång och pyssla lite. Jag och Corona passade på att ta en fika i solen och leka lite.
När Maiden vaknat så åkte vi alla ner till stranden där Daniel håller på med en brygga. Tjejerna busade och tyckte det var skoj med vattnet.
På eftermiddagen vart det en sväng till Gräddö för att handla dagens middag.
Nu är tjejerna snart redo för sängen och vi väntar på att morfar ska komma hem med Fenix, han har nog haft en toppendag!

En härlig dag med vänner

I går kom Carina, Kimmo, Elvira, Karolina samt Kimmos systerbarn Alice och Hugo hit. Det vart en supermysig dag med korvgrillning, lek och bus ute samt grillat till middag. Alla barnen var jätteförtjusta i Karolina som var snäll och lekte och busade med alla. Det var toppenväder hela dagen!

Besök

I måndags och i tisdags har jag gått introduktion på nya jobbet, det går bra men ganska mycket nytt att ta in. Idag har jag och trollen varit lediga. Barnen ville ut på promenad på morgonen så så fick det bli. På förmiddagen fick vi ett mess från Erika som undrade om hon kunde komma förbi och självklart gick det bra, hon fick dock vara delaktig i kladdkakebaket som jag lovat Fenix.
Nu sover trollen och imorgon ska jag till jobbet igen.

Rimsjö

Igår eftermiddag åkte vi till Rimsjö för att fira Erika som fyllt år och Emil som ska fylla år. På vägen hem stannade vi hos mormor och morfar och släppte av Embla som ska få vara hos dem i helgen.
På kvällen vart det fredagsmys för dem stora trollen, Maiden var trött och somnade tidigt.
Idag jobbar jag kväll, mitt sista pass på bergshyddan, imorgon har jag semester och på måndag börjar jag mitt nya jobb, spännande. Daniel har åkt i väg till stranden för att börja fixa med nya bryggan.

Veckan

Då var det fredag, den här veckan har gått fort. I tisdags efter att jag lämnat barnen på dagis åkte jag till Norrtälje för att uträtta diverse ärenden, när det var klart åkte jag till Carro där jag vart bjuden på god lunch, så trevligt! Vi hann med en fika också innan det var dags för mig att åka till jobbet. Onsdag och torsdag har jag jobbat, dock ganska korta dagar så jag har hämtat trollen tidigt från dagis, skönt.
Jag fick en fin blomma och gott fika på jobbet igår då det var sista dagen som jag träffade chefen. Jag jobbar i helgen också, har sökt semester på söndag men vet ännu inte om dem hittar någon vikarie, vi får se helt enkelt om det blir ledigt eller ej.
I dag är jag, Daniel och barnen lediga. Fenix har åkt med Daniel och handlat och jag och tjejerna är hemma.
I eftermiddag blir det en sväng till Rimsjö för att  gratta Erika och Emil.

Måndag

Så, nu har det uppdaterats lite, inte så noggrant kanske men bättre än inget. Anledningen till att  jag har bloggen är för att barnen älskar att sitta och titta på bilderna och vill att jag läser vad vi gjort.
Idag är jag och barnen lediga. Farmor kikade förbi i morse och hon fick med sig två barn hem, haha ! Dem har gjort snögubbar för här har det kommit en del snö.
Jag har passat på att gå igenom mitt schema för nya jobbet och gjort ett nytt dagisschema. Har även läst igenom nya jobbets personalhandbok med olika bilagor som ska skrivas innan jag börjar.

Farmor skickade ett kort på snögubbsbygget

Färsna

Igår hade jag och Corona lite egen tid tillsammans. Vi handlade och åt korv på flygfyren, efter det gjorde vi ett besök på Färsna där vi tittade djuren och Corona fick en liten ridtur på Dingla. Vi gjorde sedan ett besök hos mormor och morfar där vi fikade innan vi åkte hem igen. På kvällen vart det middag hos farmor och farfar.

Kallhäll

I lördags gjorde vi ett besök i Kallhäll där det vart god mat och vin, lek och bus tillsammans med Carina, Kimmo och Elvira. En supermysig dag!

Härligt väder

Förra veckan var det strålande väder oh jag var ledig några dagar från jobbet då jag jobbat helg. Det vart mycket lek ute med barnen i det  härliga vädret. Jag gjorde ett litet rutinbesök på på Sabbatsbergs sjukhus på måndagen och efter det vart det lunch och fika hos Erika.
På tisdagen kikade Erika och Tobbe ut hit och fikade med oss ute i solen.

Kalas

I söndags för 2 veckor sedan var vi och firade Oliver och Felix som fyllde fem. Kalaset hölls på lekrymden vilket var mycket populärt!

Sötnosen

Sötnosen Maiden

Sällskap på jobbet

Corona var med mig en dag på jobbet då hon så gärna vilja följa med mig när jag skulle åka. På kvällen kom farmor, farfar och farbror Mikael hit på middag.

Teater

Uppdaterar lite kort vad som hänt under de senaste veckorna. Hinner inte med så mycket här på bloggen för tillfället.
För ett par veckor sedan var jag med Fenix och hans dagisavdelning på teater, Findus och Pettson.

Jobb

Då så, nu har jag börjat jobba igen, i tisdags hade jag mitt första arbetspass sedan påsken 2011. Allt har gått bra och jag har nu 11 pass kvar innan jag byter jobb.
På vägen till jobbet i tisdags så hämtade jag ut Coronas nya bilstol som vi beställt till henne. Hon vart överlycklig när hon fick den.
Idag har jag en ledig dag och barnen oxå då så klart! Vi har bakat kladdkaka och ätit den på en picknick som barnen ville ha. Nu har vi precis ätit middag och vi sitter och tar det lugnt i soffan, hoppas älsklingen hinner hem innan nattning så barnen får träffa honom.

Måndag

Imorgon ska alla barnen till dagis igen. Tjejerna har ju varit hemma i över 2 veckor nu. Äntligen är dem piggare och det är dags för mig att återgå till jobbet. Blir 3 veckor med jobb innan jag byter arbetsplats.
Morfar kom förbi på en fika idag när han hade svängarna förbi.

Söndag

Fenix har varit hos farmor och farfar idag så då passade jag och Corona på att mysa lite på Färsna med djuren. Vi handlade lite oxå innan vi åkte hem. Snart ska vi till farmor och farfar för att äta middag.

Måndag-Lördag

Tjejerna har varit småkrassliga i veckan och jag har inte velat släppa tillbaka Maiden på dagis då hon troligtvis kommer snappa upp någon annan sjukdom om hon inte är helt frisk.
I onsdag kom farmor och lånade med sig Corona e stund för shopping. Skönt för henne att komma från hemmet en stund, hon kom hem med fina saker som dem handlat!
I torsdags gjorde vi en liten utflykt till Erika och Emil för att kika på det nya huset dem flyttat till.
I fredags fick alla barnen följa med mig till jobbet och fylla i avskedsansökan, Janny bjöd på kakor vilket var populärt!
I lördags lämnade vi tjejerna hos mormor och morfar en stund. Jag, Daniel och Fenix åkte sedan tillbaka in till Norrtälje där det vart lunch på McDonalds och sedan bio, Bamse och tjuvstaden. Fenix tyckte den var jättebra. Vi hämtade sedan upp tjejerna igen och åkte vidare till Erika, Tobbe och Emil för att fira Tobbe som fyllde år. Det bjöds på god fika och Maiden flirtade in sig hos alla.

Förra helgen

Nu är det dåligt uppdaterat här igen men tiden räcker inte riktigt till och sämre kommer det bli när jag börjar jobba igen. Hur som, förra helgen lämnade jag och Corona sjuklingarna hemma en liten stund och åkte till Rimbo för att fira Lova som fyllt år. Det bjöds på god mat och tårta, Corona hängde med dem stora tjejerna ett tag och ritade och tittade på Neas hamster, toppen tyckte Corona.
På söndagen fick vi ett litet spontant besök av Daniels kusin Josef som kom förbi på en snabb fika, trevligt! Barnen fick böcker och pussel som var väldigt populärt!

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.