Sångfågeln

Älskar vår goaste Fenix egen tolkning av Björnen sover. Han är inte varlig, han är bara farlig, haha!

Maiden kryper

Vårt duktiga lilla hjärta!

Så där ja!

Nu var det lite sammanfattat vad vi gjort den här tiden då datorn varit ur funktion. Har säkert gjort massa annat också men som sagt minnet är ju inte det bästa!
Barnen har börjat på dagis efter 8 veckors sommalov och Daniel är tillbaka på jobbet så nu är vardagen tillbaka!
Är lite svårt att hinna med bloggen ibland så det kommer nog bli så att jag bara uppdaterar om vi gjort något speciellt, vi får se vad som hinns med och inte!

Torsdag

I går åkte vi in till Norrtälje och mötte upp Daniel, vi åt middag på McDonalds och sen hämtade vi en bilbarnstol till Fenix som vi beställt.

Utkast: Aug. 30, 2013

Venedig

En weekend i Venedig är bokad också! Vi åker sista april och blir borta onsdag till söndag. Ska bli så mysigt, bara jag och älsklingen!

Besök på Färsna

Ett besök på Färsna

Sampskogen och hästmys

En söndag spenderades tillsammans med Erika och Tobbe i svampskogen. Hälsade även på Erikas svärmors lilla söta Simon, så underbar!

Eftermiddagsbad

Det har varit så himla fint väder nu ett tag så dem senaste dagarna har vi åkt ner till stranden efter middagen och bara haft det bra. Fenix och Corona har badat och lekt medans Maiden har varit på upptäcksfärd i gräset. Jag själv har övervakat det hela från min filt, hihi!

Fikabesök

Vi har haft några fikabesök också. Rika har varit här två gånger, en gång med Emil och en utan. Yvonne har också varit här. Hon fick med sig kläder till Leo som Fenix vuxit ur samt en massa barnsaker till en kompis till henne som ska ha barn. Skönt att få bort lite saker härifrån!

Båtutflykt till Norrtälje

En dag vart det en utflykt med båten till Norrtälje, Fenix ville stanna hemma med farbror Mikael så det fick han, han hade haft en toppendag  där!
Vi åt lunch i Norrtälje och sedan vart det lite shopping till barnen innan vi åkte hem igen. Återigen en toppendag med kanonväder!

Imse Vimse

Det här är vår vaktspindel, han sitter på en av tamparna till båten.

Båtutflykt till Kvarnudden

En dag tog vi båten till Kvarnudden, farfar följde med oss och bjöd på lunch där, tack snälla! Tjejerna åkte med oss medans Fenix var med farmor, dem fick besök av Agneta och Stig som ville fira Fenix. Efter en supermysig båtutflykt med toppenväder så vart det på kvällen middag hos farmor och farfar tillsammans med Agneta och Stig.

Djupsjön

Alla barnen inklusive hunden älskar att vara nere vid djupsjön, därför har det blivit en del promenader dit ner den senaste tiden

Båten

Familjen har fått en ny familjemedlem, en båt. Den är supermysig att åka, det finns en sovdel, kök och toalett, perfekt!

Fenix 4 år

Fenix har hunnit fylla fyra år. På hans födelsedag kom Mormor, morfar, farmor, farfar och farbror Mikael hit och firade honom. Vi bjöd på middag och tårta och Fenix fick fina presenter.
Lördagen efter Fenix födelsedag blev det kalas med många gäster. det vart en toppendag och Fenix var jättenöjd med dagen! Massa lek, bus, fika och trevliga människor!
På kvällen kom Carro, Magnus, Liam och Casper hit, det blev mer paket, bus och så åt vi middag som Carro ordnade.

Fåren

Våra grannar har får som går precis bredvid vår tomt. Barnen tycker det är jätteskoj att mata dem med maskrosblad och något äpple ibland. Perfekt underhållning för alla tre!

Maiden

Börjar lite med att berätta om Maiden. Hon fyllde går 8 månader, jösses vad det går fort, om 4 månader är hon 1 år!  Hon började åla för ett par veckor sedan och nu för några dagar sedan började hon krypa. Det går inte så fort och ibland ålar hon istället men hon tar sig framåt och är jätteduktig! Hon sitter bättre och bättre även om det är svårt med balansen när man hela tiden måste titta åt alla håll och kanter så man inte missar något.
Maiden har även insett att Embla är väldigt lustig, hon spenderar nu en del tid vid Emblas korg där man blir överöst med pussar! Fåren är också ett populärt inslag i vardagen!
Hon kan inte resa sig ännu  men ställer man henne upp mot något så kan hon stå en liten stund själv!

Avbrott

Vår dator har varit trasig sedan ett par veckor tillbaka. Den är nu fixad och jag kommer uppdatera lite kort vad vi gjort,  kommer ju inte ihåg exakt dag för dag vad vi pysslat med så det får bli i stora drag!

Onsdag

I går vart det middag hemma hos farmor och farfar.
Idag har det varit en lugn dag. Barnen och jag har tagit en mysig promenad och dem har busat runt i skogen, dem älskar att vara i skogen och utforska allt!

Maiden tar sig fram till Embla men blir ledsen när kompisen går!

Tisdag

I morse kikade farmor förbi här och det var genast två barn som ville följa med henne hem så jag och Maiden är själva nu. Jag har tvättat och fortsatt baka till Fenix kalas, idag blev det kolakakor och bountyrutor. Jag har även hunnit mysa med Maiden en hel del. Så skönt att kunna ge henne massa uppmärksamhet utan att dem andra trollen ska vara med, hon behöver lite egentid hon också.

Måndag

I går var Daniel tillbaka på jobbet efter 4 veckors semester. Barnen är dock lediga den här veckan också!
Vi bakade en morotskaka och så vart det lek och bus här hemma samt en tur till Norrtälje för att handla.
På kvällen gjorde jag två stycken tårtor med vitchokladmousse och mandelmassebotten.

Söndag

I söndags blev det en utflykt till Singö där vi hade picknick och barnen fick leka lite. På vägen hem stannade vi i Grisslehamn och tog en glass och barnen fick återigen leka av sig lite i en lekpark.
När vi kom hem var det så fint väder så vi åkte ner till stranden och fikade.
På eftermiddagen kom Carro, Magnus och barnen hit och åt middag. Det vart ett litet spontant besök så dem köpte med sig mat från pizzerian. Det vart en jättetrevlig middag och barnen busade.

Lördag

I lördags vart det en mysdag med ett strandbesök, lek och bus. På kvällen kom farmor, farfar och farbror Mikael hit på middag.

Fredag kväll

I fredags kväll kom Patrik även hit hem och tog några bilder på mig och Daniel nere vid Djupsjön.

Bilderna från fredagen:

Fredag

I fredags vart det ett besök hemma hos Patrik och hans familj. Vi skulle försöka ta ett familjekort. Efter fotograferingen fick vi gott fika och Fenix och Corona lekte med deras barn och alla roliga leksaker där.

Torsdag

I torsdags åkte jag och Fenix till Carina och Elvira. Vi köpte med oss bullar från bageriet. Det vart en toppen dag! Vi packade upp lite lådor, klappade och matade orm och ödla, åt lunch på MAX, besökte Toys 'R' us och lekte i parken.
När vi kom hem var Daniel och tjejerna hos farmor och farfar och åt middag så Fenix och jag gick också dit och vart bjudna på mat.

Tisdag/Onsdag

Nu är det ett tag sedan jag skrev igen, hinner liksom inte riktigt med. Det värsta med att det går så långt mellan gångerna är att jag helt och håller glömmer bort vad jag gjort. Börjar nog bli lite smått senil.
I tisdags klippte jag mig och slingade håret i alla fall, det kommer jag ihåg. Marie som klipper mig är även en kompis till mig så det var tre härliga och roliga timmar hos henne på salongen!
Vart lite promenad både under tisdagen och onsdagen, Fenix älskar att gå till djupsjön och titta på musslor och annat skoj som finns i vattnet.

Måndag

Igår vart det en utflykt med båten. Fenix tycker det är obehagligt med höga ljud så han ville ha hörselskydden på och självklart ville Corona också ha det då, haha!
Vi stannade först i Gräddö och tankade och barnen fick en glass sedan begav vi oss mot Lidö. Där vart det promenad, lite bad, lunch och lek. Efter Lidö åkte vi till Norrtälje där det vart fika och så gick vi in till stan och lämnade in min ring som måste förminskas, jag har ju så himla smala fingrar.
Det vart en riktig toppendag!

Söndag

I söndags vart det först handling på Flygfyren. När vi kom hem vart det stranden en liten stund så barnen fick bada. På kvällen kom Erika, Tobbe, Emil och Alexander hit och det blev tacomiddag och kladdkaka efter det. Det blev en mycket trevlig kväll!

Lördag

I lördags morse lämnade Daniel Fenix hos farfar och jag åkte och lämnade Corona hos mormor och morfar. Jag, Daniel och Maiden åkte sedan till Kallhäll för att hjälpa Carina att flytta. Allt gick bra och allt kom på plats i den nya lägenheten.
Jag hämtade upp Corona hos mormor och morfar och vi åkte sedan hem. På kvällen fick vi middag hos farmor och farfar.

Fredag

I fredags fyllde jag år och morgonen startade med frukost på sängen som älsklingen och barnen kom med och jag fick present, en jättefin guldring med tre diamanter i.
Jag och tjejerna tog sedan en promenad medans Daniel och Fenix klippte gräset.
Vi åkte sedan till Sundsta och åt lunch på en Liten smula samt hämtade tårtan som jag vann därifrån för en tid sedan.
På eftermiddagen kom mormor, morfar, morbror Martin, Théres, farmor, farfar och farbror Mikael hit och firade mig. Jag fick pengar och presentkort, toppen! Vi bjöd på kantarelltoast, portestek samt tårta.
Kvällen avslutades med en promenad och Fenix badade i djupsjön med Martin och Théres.

Min fina ring

Torsdag

I torsdags var Maiden och Fenix på besök på BCV. Maiden följer sin kurva perfekt och Fenix också. Maiden ligger under och Fenix över, hihi!  Fenix gjorde även syn- och hörseltest och klarade dem galant.
Vi handlade även lite innan vi åkte hem igen.
På kvällen tog jag och Fenix en promenad med Embla ner till djupsjön och Fenix ville bada så det fick han.

Onsdag

I onsdags vart det lite bad med barnen med Daniel pysslade här hemma. På kvällen vart det middag hos farmor och farfar och jag fick min födelsedagspresent eftersom farmor skulle jobba natt och kanske sova när vi skulle fira mig på min födelsedag. Fick presentkort på Ett Glas samt barnvakt när vi väljer att utnyttja det, perfekt!

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.