Söndag

Corona somnade vid tolv i går ikväll och vaknade vid åtta i morse utan att vakna något där i mellan, duktig tjej. Hon försöker hela tiden att vända sig till mage fast hon kommer inte över ännu. Trots att dem rekomenderar att barnen ska ligga på rygg så la jag henne på mage och det verkar ju som att hon trivs bäst så, åtta timmars sammanhängande sömn kan man inte klaga på!
I morse satte Daniel och Mikael upp två stora tält som vi ska ha dopet och Fenixs födelsedagsfirande i. Fenix hjälpte självklart till. Jeppe lånade våranbil hem i går så han kom tillbaka med den idag. Fenix fick sig då en lekstund med Jeppe innan Jeppe fick skjuts tillbaka till norrtälje av Mikael.
Daniel åkte in och tatuerade sig på eftermiddagen och jag och Fenix hade liten vattenlek ute medans Corona sov.
På kvällen vart det middag hos farmor och farfar.
Fenix sover nu och jag och Corona sitter här vid datorn. Jag ska snart packa ut lite saker till bilen då jag och barnen ska åka till mormor och morfar i morgon.
Daniels chef undrade om Daniel kunde jobba mån-onsd en här veckan som kommer och få ledigt dem dagarna en annan vecka. Daniel skulle egentligen haft ledigt hela den här veckan.
Ska även ta ett litet bad med prinsessan!

Uppsättning av tält

Corona vilar i soffan under tiden

Jeppe på besök

Tälten på plats

Fenix tvättar sin cykel

Yoga?

Busungen i vattnet

Mammas prinsessa

Puss

Grillkväll

Igår morse hade vi vårat lilla rådjur här på tomten igen, hon är så söt och äter upp alla äpplen som ramlat ner från äppelträdet.
Daniel tvättade sin firmabil på förmiddagen och Fenix hjälpte oxå till såklart! Jag och Corona bakade en cheesecake och gjorde passions- och apelsinsås.
Vid halv två åkte jag in till norrtälje och lämnade Embla hos mamma och pappa. När jag kom hem satt det en lapp på dörren där det stod "mamma följ pilarna". Jag följde pilarna och kom fram till ett upptappat bubbelbad och levande ljus, så himla mysigt! Tack mina hjärtan. Jag låg och bubblade en stund i karet innan jag gick upp och gjorde mig iordning.
Jag åkte in till norrtälje igen och hämtade upp Jeppe, Tina (hans syster), Jonte och Saga. Corona fick en jättesöt klänning av dem, tack snälla!
Vi grillade tillsamans och hade en jättetrevlig middag. Efter maten spelades det lite fotboll och sedan åkte vi ner till badet. Grabbarna och Saga badade sedan startades båten och det vart lite ringåkning och wakeboardåkning.
Jeppe lyckades under strandvistelsen lära Fenix ordet topless! Hih, oj vad vi skrattade, kanske inte det bästa ordet att kunna men roligt var det! Jeppe råkade bara nämna ordet i en mening och ut kom topples ur Fenix mun, klart och tydligt!
Efter stranden åkte vi hem igen och åt cheesecake och drack kaffe. Fenix fick gå och lägga sig medans Daniel busade som bara den men jonte och Saga, Daniel tyckte nog minst att det var lika roligt som barnen.
Tack snälla för en supertrevlig eftermiddag och kväll!

Äpplen är gott

Glader vid frukosten

Hjälper pappa att städa bilen

Nyfiken i en strut

Sitter och spanar in mamma som bakar cheesecake

Mina lappar

Middag

Fotboll

Bad

Vi skrattar åt Fenix som går runt så stolt och säger topless

Mikael håller på och bryter ihop för att det är så roligt med topless

Hemma igen

Låtsasboxning

Avslutar kvällen med lite tv

Åland

I torsdags tog jag, Daniel, Fenix, Corona, Henkan, farmor och farfar morgonfärjan över till mariehamn. Det vart lite fika på vägen dit. Fenix fick leka i barnrummet en stund.
När vi kom fram gick vi till  Indigo, den restaurangen som jag och Daniel var på när vi var över förra året. Vi åt lunch där, jag fick en jättegod Caesarsallad.
Efter lunchen gick vi till en liten djurpark där Fenix fick kika på lite olika fåglar och kaniner.
Vi gick en liten sväng på stan och sedan tog vi en fika. Vi var även och kikade på skeppet Pommern som låg i hamnen, Fenix tycker ju att det är så spännande med båtar.
På hemresan åt vi buffén, Fenix åt jättebra! Det vart lite shopping i taxfreen innan vi klev av båten oxå.
Det var en trött liten killen som kom i säng på kvällen, lilleman var helt slut efter dagen!
Det vart en supertrevlig utflykt till Åland och vädret var strålande!

Bollhavet

Buffén

Vaktar ölen

Onsdag

I onsdags åkte jag, barnen och farmor till Vätö där dem hade en liten marknad. Fenix fick en keps, strumpor, två t-shirtar och en bil och Corona fick en handduk, strumpor och ett par byxor.
Vi mötte sedan upp Daniel i norrtälje och så åt vi alla lunch illsammans.
Jag, barnen och farmor tog en sväng på stan medans Daniel gick till Carro och fick fotvård. När han var klar så åkte han hem med Fenix. Farmor passade Corona medans Carro vaxade min ben.

Smakar bröd på marknaden

Nya kepsen

Mammas gull

Lunch

Corona sov sig igenom lunchen

Mötte upp pappa hos Carro

Väntar på att pappa ska bli klar

Frisörbesök

I går pumpade jag ur lite mjölk och vid halv elva åkte jag in till norrtälje för att klippa och slinga håret.
Carro rekomenderade den här frisören och hon var jätteduktig och trevlig, vi pratatde i över tre timmar vilket var den tiden det tog för slingning och klippning. Det vart lite lugg och sedan både mörka och ljusa slingor, vart nöjd!
Det hade gått bra för Daniel här hemma med barnen, skönt!

Inga bra bilder men så här ser håret ut

Norrtälje

Idag åkte vi in till norrtälje och handlade på flygfyren efter det åkte vi vidare ner på stan. Daniel och barnen gick en sväng på stan medans jag provade byxor. Hittade två par byxor och en bikini. Jag mötte sedan upp Daniel och barnen igen och vi gick och åt lunch på Stället, Fenix fick pasta som var väldgt smaskig.
På kvällen åt vi middag hos farmor och farfar.

Somnat i babysittern

Trött tjej

Mys

Shopping

Idag var det meningen att vi skulle åka till arlanda och cablepark som ligger där, Daniel skulle testa att åka wkeboard efter en linbana. Efter frukosten började det dock regna så då struntade vi i det och åkte till Uppsala där vi gick på IKEA, Bilia och Lekia istället. Det vart lite shopping, inte så mycket men lite nödvändiga saker. Vi åt lunch på MAX då IKEA:as restaurang var proppfull!
När vi kom hem kom farbror Mikael hit en sväng och busade och lekte med Fenix som fått lite nya leksaksfordon. Fenix har badat och sover nu. Corona ligger i mit knä och ler mot mig, söta lilla tjejen! Det är så mysigt när dem börjar le mot en! Vi tjejer kommer nog oxå ta ett bad om en stund. Daniel tog en sväng ner till båten och skulle kolla till den.

Äter russin på IKEA

Provsitter

Fenix hittade en snygging i spegeln

Trött tjej i mitt knä på MAX

Gott med lunch

Min familj

Hos pappa

På biltema är det lika bra att sova

Gott med glass

Tokpappa på Lekia

Lite vaken på vägen hem

Storebror sover en stund istället

Lek med farbror

Nybadad ängel

Så här har prinsessan spenderat tiden mellan 17.00-20.15 idag

Casper 2 år

I går morse städade vi lite här hemma och efter det kom Anton, Jessika och lilla Wilma hit och tittade på Corona. Corona fick en jättesöt body med tillhörande klänning. Tack snäll!
Fenix sov middag när dem var här så han missade tjejbesöket! När han vaknade klädde vi på oss och åkte iväg till norrtälje för att fira Casper som fyller 2 år idag. Vi träffade även Stefan, Carinas nya kille, jättetrevligt!
Vi åt massa hembakade saker och Fenix åt till och med en bulle, det betyder att dem var goda för han är väldigt kinkig med sötsaker. Casper fick ett bowlingset av oss. Pojkarna busade runt med Caspers alla nya leksaker, rutschkanan var väldigt populär.
Carina lånade Corona en stund när hon väl vaknade. Hon sov ju bort mesta delen av kalaset den här gången ocå. Casper var så gullig och ville krama på henne, han vill nog oxå ha ett litet syskon!
När vi kom hem åt vi middag hos farmor och farfar. Eftermiddagen hade jag och Corona det mysigt i soffan ute på deras veranda.
Daniel gick hem och la Fenix och jag och Corona satt kvar och pratade med farmor och farbror en stund innan vi oxå gick hem.
Innan jag nattade Corona så tog vi oss ett bad tillsammans. Daniel och jag kikade på My bloody valentine inan vi gick och la oss. Daniel tycker att det är så varmt här inne i huset så han sov på den nedrevåningen i natt där det är svalare.
Fenix vaknade kvart över åtta och då gick jag upp och gjorde välling till honom, vi gick sedan ner tilll pappa. Fenix låg med pappa i sängen och drack sin välling och jag satte mig här vid datorn. Corona sover fortfarande gott!
Idag vet vi inte riktigt vad som står på programmet, lite trist väder men något får vi väl hitta på!

Stort grattis till Casper idag på din "riktiga" födelsedag!

Fenix har lastat banan i sin traktor

Gubben i lådan

Lagar mat med pappa

Coronas fina body och klänning

Redo att åka på kalas

Födelsedagsbarnet

Paketöppning

Bowlingset

Fenix tittar på

Lek och bus

Bulldags

Läser bok

Va, jag har inte gjort något

Tittar på tv

Casper och Carina

Casper har fått syn på Corona

Samling i soffan

Myser hos Carina

Casper kramar

Tre generationer pojkar

Tjejmys ute i soffan

Mina pojkar myser nu på morgonen

Elvira 1år!

Idag startade vi morgonen med att åka upp på logen med gräsklipparen och släp för att hämta massa stolar och bord till dopet. Vi ställde möblerna vid Cecilias hus för det är där dopet och Fenixs födelsedagsfirande kommer äga rum.
Efter det vart det lite lunch och en tupplur innan vi begav oss till Kallhäll för att fira lilla hoa och söta Elvira som fyller 1 år idag!
Elin och Charlie kan inte komma på dopet för dem är uppbokade då så både Fenix och Corona fick paket. Fenix fick en duplobil och en cd-skiva och Corona fick en urgullig klänning, tack snälla ni!
Det bjöds på tårta och en massa andra bakverk, allt hembakt! Smaskigt värre! Fenix tog en sväng till lekparken och busade innan det var dags för Elviras paketöppning. Fenix och Elviras kusin Hugo la beslag på dem flesta presenterna och lekte för fullt. Elvira var nog nöjd när vi åkte så hon fick ha sina saker i fred, hihi! Corona gjorde dock inte så mycket väsen av sig, hon sov igenom hela kalaset.
Tack snälla för ett supermysigt kalas och ett jättestort grattis igen till lilla, stora tjejen!

När vi kom hem så hämtade vi lite mer möbler på logen. Det började sedan regna och Daniel och Fenix busade runt i ala vattenpölarna, Fenix la sig även ner i en av pölarna och krälade fram, tokunge!

Idag blir även Corona 6 veckor, vårat lilla mirakel. Hon är så himla go och mysig. Nu får man svarsleenden från henne oxå, så otroligt härligt! Älskar våran tjej galet mycket!
Mammas gostjej!

Coronas present

Bus i vattenpölarna

Bus!

Efter besöket hos farmor så åt vi på kvällen middag hos farmor och farfar. Fenix busade runt som vanligt och efter ett tag delatog även bröserna Andersson i buset. Av någon okänd anledning vart jag oxå indragen i det hela och vart tillslut doppad i Fenixs pool av min älskling, hmmmm. Då jag inte är så stor med mina 54 kilon så finns det ju ingen chans i världen att kunna ge igen.....
Fenix tyckte det var helfestligt i alla fall och som tur var så var det varmt ute, bjuder på det!

Glass hos farmor och farfar

Gör kullerbyttor med farmor

Bröderna busar

Fenix är oxå med och busar

Fenix vattnar farbror medans Daniel håller i

Jag visar daniel hur man gör dubbelkullerbyttor

Lugnet innan stormen

Lite blöt då!

Väldigt blött

Blöt men glad

Visar Fenix hur man sår på huvudet

Fenix flyger

Jag och mitt busfrö

Lite lek

Gullungen bara sover

Mysstund

Farmor

I morse gjorde jag och Corona oss i ordning, vi fick sedan skjuts in till norrtälje där vi mötte upp pappa, vi åkte sedan in till farmor som är på ett korttidsboende på hornstull sedan hon bröt armen för några veckor sedan.
På vägen dit så ringde jag min bror som är i stockholm nu på semester, han var hos en kompis på hornsgatan så han mötte upp oss och följde med till farmor.
Det var första gången farmor träffade Corona och Corona lyckades charma gamlingarna på boendet totalt, en söt liten dam fick till och med hålla i Corona, hon vart så lycklig! När det var dags för lunch så åkte vi hem till farmors lägenhet och hämtade lite saker som hon behövde, vi åt även lunch och handlade med oss fikabröd. Vi åkte tillbaka till farmor och gick ut i deras trädgård och fikade tillsammans.
Efter fikat åkte vi hem igen.

Redo att åka till farmor

Vi tjejer

Man blir så trött!

Siter ute och fikar

Corona sover

Mammas prinsessa myser i sängen efter det att vi kommit hem

Sötnos

Corona är väldigt intresserad av sin hand

Mammasmys

Hjärtat

Vackra tjejen

Mormor och morfar

I går var det trist väder. Vi var inne och mös på förmiddagen. Vi plockade fram det lilla babygymmet, det tyckte Fenix var väldans spännande och kastade sig ner på golvet och började leka på en gång. Corona fick låna gymmet en liten stund oxå.
Det var meningen att Daniel skulle tatuera sig vid tre-tiden men det blev inställt. Jag och Fenix bakade hallonmuffins och på eftermiddag begav sig familjen till mormor och morfar istället då.
Vi tog ned muffinsen och bjöd mormor och morfar på.
När vi kom hem därifrån åt vi middag, farbror Mikael kom hit en stund oxå.

Bad med pappa

Första leendet på bild

Fenix testar babygymmet

Corona i gymmet

Bakar

Fika

Dricker mjölk i mormors knä

Fikar med morfar

Hos mormor

Fenix matar dalahästen med kattmat

Slappar i soffan i väntan på middag

Hos farbror

Pyjamasfärdig

Fejan

I morse gick vi ner till stranden för att bada, Fenix badade en stund och Corona låg på min mage i skuggan och tränade sina nackmuskler, hon håller upp sitt huvud relativt bra nu, mammas fina tjej!
Daniel kom efter en stund med den fantastiskt bra ideén att åka till Fejan och äta lunch, vi packade ner vagnen och barnen i båten och åkte.
Det var fullt på deras uteservering så vi fick sitta inne men det spelade ingen roll, det var så fint inne oxå! Daniel tog en hamburgare, Fenix fick korv och pommes och jag tog en caesarsallad. Efter den delikata lunchen gick vi en promenad runt ön. Innan vi åkte hem tog vi en fika i deras café och Fenix fick en glass.
På vägen hem så sov Corona i liggdelen till vagnen. Fenix satt i mitt knä, efter en stund vart han väldigt tung, han hade somnat, gullungen!
Nu har vi precis varit hos farmor och farfar och ätit middag. Daniel håller på att tappa upp badvatten till Fenix så han får sig ett kvällsbad.
Corona har precis vaknat efter att ha sovit bort hela vistelsen hos farmor och farfar. Vi ska ta och hoppa ner i soffan och mysa nu, ska även ringa mormor och morfar som kom hem från värmland idag.

Båttur

I går var vi i norrtälje tillsammans med farmor. Hon beställde ett stort partytält till dopet i augusti. Jag och Daniel var och handlade oresenter till två kommande födelsedagsbarn i helgen medans farmor och Fenix var och handlade två nya par sandaler till Fenix, tack snälla.När vi kom hem åt vi smörgåstårta hos farmor och farfar, även middagen åt vi där, grillat!
I morse busade jag och Fenix ute på verandan, han tycker det är jätteroligt att leka tittut i tvätten.
Halv två var jag och Corona på BVC, Daniel och Fenix åkte och tittade på gräsklippare och köpte någon del till  gräsklipparen här hemma. Corona har vuxit på ordentligt, nu är hon 55,5 cm lång och väger 4680 gram, trots att hon vuxit snabbt så har hon inte en chans mot Fenix ännu. Han vägde 800 gram mer vid samma ålder och då var han ändå lite mindre när han föddes.
Efter BVC åkte vi hem och åt lunch. På kvällen kom farmor, farfar och farbror hit och åt middag. Fenix fick ett fotbollsmål som krävde tre man att montera, hihi! Daniel, Mikael och Fenix spelade sedan lite fotboll, tror dock att Daniel och Mikael hade mest kul!
På kvällen tog lilla familjen en båttur till norrtälje och tankade båten. Corona sov mest men Fenix tycker det är spännande!
Nu sover lilleman och Corona ligger i min famn och myser, vi ska snart förflytta oss till soffan och fortsätta mysa där och antagligen ta oss något att äta oxå!

Lite skelögd

Bus i tvättställningen

Montering av fotbollsmål

Pappa och Corona tittar på när målet monteras

Hihi!

Båtturen

Fenix styr

Göstas födelsedag

I går morse hade barnen och jag det mysigt ihop i sängen på morgonen då Daniel inte var hemma. Vi gick sedan upp och åt frukost, lilltjejen somnade sedan om och Fenix fick leka ute i trädgården. Farbror Mikael kom och lekte med honom en stund sen oxå. Marie-Louise kom och lånade Fenix vid kvart över tio, dem skulle på loppis. Jag oh Corona åkte in till norrtälje och hämtade Daniel, jag skjutsade upp honom till Cecilia och sedan åkte jag och Corona till rusta och lite andra affärer medans pappa Daniel fikade med Cecilia. När Daniel var klar mötte vi även upp Mikael, vi handlade födelsedagspresent till deras pappa och åt sedan lite lunch på stan.
När vi kom hem hämtade vi upp Fenix hos farmor och farfar.
På eftermiddagen gick vi tillbaka till farmor och farfar och åt smörgåtsårta. Agneta och Stig kom oxå dit och Agneta fick mysa med Corona en stund.

Morgonmys

På järnia

Spännande att handla

Kalasklädd

Bäst att vila lite

Soffhäng hos farmor och farfar

Läser tidning med farbror
Hälsar på hos farmor

Sover hos farmor

Myser med Agneta
Lilltjejen

Glader

American Car Show

I lördags var vi på American Car Show. På vägen dit lämnade jag in mitt halsband som ska förminskas, känns jättenaket utan det nu.Henkan gick oxå med oss i parken och tittade på bilar och båtar.
Corona sov igenom hela tillställningen medans Fenix var väldigt intresserad av alla båtar med jättemotorer på.
Fenix och jag åkte ett tivolitåg som fanns där, Fenix är lite för liten för att åka själv så der var bara att hoppa i jag med, lite trångt men det gick, tur att man är smal!
Vi åt lunch innan vi sist av allt tittade på dem snabba båtarna som lämnade hamnen.
På kvällen när Fenix var nattad så åkte Daniel in till norrtälje för att gå raggargårdensfest tillsmmans med Henkan. Jag och Corona hade myskväll i soffan innan vi oxå hoppade i säng!

Tittar på när pappa tvättar bilen

På väg American Car Show

Läser tidning

Sov igenom hela parkbesöket

Snyggaste lacken

Snyggaste bilen, en corvette såklart!

Tåget vi åkte med

Den här bilen var målad med tavelfärg så man fick skriva på den

Pappa Daniel har varit i farten

Mammas lunch

Myskväll

Nya frisyrer

I morse när vi vaknade så regnade det, trist men kanske behövligt! Vi hade tänkt ta båten till gräddö på morgonen där Fenix och Daniel skulle klippa sig men det fick bli bilen istället då regnet stog som spön i backen.
Fenix fick börja att klippa sig och efter det var det Daniels tur. Pojkarna vart jättefina och Fenix var så himla duktig, han sitter helt själv i stolen!
När vi kom hem var det tänkt att Fenix skulle sova middag men han ville verkligen inte det så han vara med mig och Corona medans Daniel åkte till båten.
På eftermiddagen gick vi ner till affären i södersvik och köpte ett bord och sex stolar till verandan.
På kvällen åt vi middag hos farmor och farfar, efter det gick vi till Anna och Micke och lämnade deras dopinbjudan. Fenix busade runt massor med Anna! Fenix är så härlig, han är verkligen inte blyg, han följde med Micke och kikade bakom deras hus och sedan gick han runt länge med Anna och samlade sten på olika ställen och kastade dem sedan i vattenpölarna.
Fenix sover sedan en stund tillbaka och prinsessan ligger hos mig. Idag log hon medvetet tillbaka mot mig, så underbart, man smälter ju totalt!

Hos Ingela

Pappa övervakar

Corona sitter och kikar runt på salongen

Mammas ängel!

Torsdag

På morgonen lekte Fenix ute i trädgården medans Corona låg i mitt knä och tränade på att hålla upp sitt  huvud, hon är så duktig och stark!
Vid 11-tiden gick jag ner till stranden med barnen och hunden medans Daniel åkte till norrtälje för att lämna in våran kamera som är trasig. Fenix busade runt i vattnet och Corona låg i min famn och myste. Tok-Fenix var tvungen att inspektera Coronas liggdel och hoppade ner där och la sig, det såg lite trångt ut men han sa att det var mysigt så jag får väl tro honom då!
När vi kom hem vart det sovstund för Fenix. Corona ville inte riktigt sova så hon fick ligga på mig och gosa en stund.
På eftermiddagen körde jag ut mamma och Embla på landet, Embla ska vara med dem en stund nu. På vägen hem stannade jag på apoteket och handade lite saker. När jag kom hem gick vi till farmor och farfar och åt pannkakor. Fenix vart jätteglad att träffa sin farbror Mikael!
Fenix sover sedan en timme tillbaka och Corona ligger i min famn, jag ska nu hoppa in i duschen och sedan äta något innan jag hoppar i säng.

Tränar

På stranden

Nyvaken

Tok-fenix

Underbara älskade!

Jag vil inte sova men mysa kan jag!

Fika och traktorer

Gårdagen började med mys i sängen. Vi åt frukost och efter det åkte Daniel och Corona iväg och handlade medans jag och Fenix var hemma och bakade en kladdkaka. Klockan 11 kom Jeppe och Jonte hit och fikade och tittade på Corona. Jeppe och Corona hade det mysigt tillsammans. Det vart massa prat då vi inte setts på ett tag, trevligt!
På eftermiddagen gick vi till farmor, Sara och Mindra var där. Fenix lekte och busade med Mindra.
Vi åt middag hos farmor och farfar och på kvällen åkte vi till färsna där det var veterantraktorernas dag. Fenix tittad med stora ögon på alla traktorer, spännande!

Lilltrollet

Mysmorgon

Bakmästaren

Hos Jeppe

Skön famn att sova i

Äter kaka med hela ansiktet

Fenix testar Coronas babyskydd

Spanar på traktorer

Söt bil

Stranden

Imorse gick hela familjen och farmor ner till stranden. Fenix gick nästan hela vägen själv ner till stranden, ja eller gick och gick, han sprang väl mest! Fenix busade och badade som en vilde när vi kom fram. Farmor hade tagit med sig lite matsäck som vi åt, smaskigt!. Vi gick hem lagom så Fenix fick sov middag hemma.
Daniel åkte in till norrtälje en sväng för att lämna in våran kamera som inte vill fungera.
Vi fick dopkorten idag som jag beställde förra veckan, dem vart jättefina! Eftersom båda barnen sov så letade jag fram adresser och gjorde iordning kuvert för ivägskickning. Nu ligger alla korten på lådan, skönt.
Vi har ätit middag hos farmor och farfar nu, Fenix sover och Corona ligger i mitt knä, hon ska snart få bada!

Full fart mot stranden

Duktig kille

Kosafari

I går måndag, så åkte Daniel iväg tidigt på morgonen för att hjälpa en bekant med ett jobb. Jag, barnen och farmor åkte vid elva-tiden mot väddö för att åka på kosafari. Fenix och farmor åkte iväg med traktor och kärra ut i en kohage för att kika på kossorna. Jag gick runt med Corona i babybjörnselen. Hon sov under hela besöket på gården. Det var en riktigt nöjd Fenix som kom tillbaka efter en stund!
Det vart fika där innan vi åkte hem igen. På vägen hem stannade vi vid knallen där farmor handlade lite och sedan åkte vi hem.
Daniel kom hem vid halv sex-tiden och hade köpt med sig mat hem, efter middagen gick vi upp till farmor och farfar då farmor lånat med sig Fenix hem en stund på eftermiddagen.
Lilla Corona fyllde en månad i måndags oxå, våran vackra lilla prinsessa!

Blä

Busfröet Fenix har snott sockerströaren och använder som nappflaska

Nu åker dem iväg

Kossor

En nöjd kille på väg tillbaka

Fika

En trött tjej vilar ut i sängen

Mys!

Stranden

I söndags åkte jag, Daniel, Fenix, Corona, Henkan och Mikael ner till stranden. Det vart först lite bad och sedan vattenskidor och wakeboard för grabbarna. Jag, Corona och Fenix åkte med i båten. Corona har fått en flytväst som är för 3-15 kg, oj vad stor den var men det är ju bättre än inget. Hon tyckte i alla fall att det var jättemysigt att åka bt oh somnade som en stock på en gång.
Precis när vi åkt klart började det regna lite och vi åkte hem dock tittade solen fram ganska så snart igen efter det att vi kommit hem.
Daniel åkte in och handlade lite på eftermiddagen när barnen sov och jag njöt i solen, jag kan ju inte sitta så mycket i solen nu för tiden då Corona helst hänger med mig och hon ska ju inte vara i solen alls.
På kvällen vart det middag och farmor och farfar. Mikael, Lasse, Sara, Mindra och Ida var oxå där. Jag gick hem lite tidigare då mina föräldrar kom vid sju-tiden. Jag hade köpt ett mobilskal till pappa som han hämtade. Vi fikade med rabarberpaj som jag gjort. Daniel kom oxå hem när han hade ätit klart sin efterrätt hos farmor och farfar.

Trött tjej i vagnen på stranden

Wiiiie, högre pappa!

Badkillar

Sover i båten innan avgång

Farbror Mikael och Fenix

Älsklingen

Jag och trollet

Pappamys

Henkan

Henkan uppe på skidorna

Mammas lilla älskling

Lilla flytvästen, den är för mellan 3-15 kg och lilltjejen på straxt över fyra kg försvinner i den

Daniel

Lilla snyggingen

Vaknade på vägen hem från stranden

Gullfia

Myser med farbror

Myser i mormors knä

Fikar med morfar

Miraklet 4 veckor

Idag är det fyra veckor sedan vårat lilla mirakel kom till oss, det går så fort. Hon är en underbar liten varelse som vi älskar hur mycket som helst!
Igår kväll fick Daniel prova att ge tjejen flaska och det gick kanon!
Daniel och Fenix började morgonen med att åka in till norrtälje och lämna ett av våra bildäck då det satt en skruv i det. Dem handlade sedan lite frukost och kom hem igen.
Vi åt frukost och sedan åkte vi tillbaka till norrtälje hela familjen och hämtade upp däcket igen. Vi åkte sedan raka vägen till räfsnäs där det var sjöräddningsdag.
Fenix fick titta på båtar och han och jag gick ombord på en sjöräddningsbåt oxå. Vi åt lite glass i solen oxå innan vi åkte hem igen.
Vi åt lunch och sedan fick barnen sova middag. När dem vaknade gick vi ner på stranden och badade en liten stund innan det var dags att gå hem och äta middag. Efter middagen vart det bus ute. Nu sover lilleman och jag ska ta en promenad med Embla för att sedan hoppa ner i sofan med något att äta.

Fyra veckor

Mamma, pappa, dotter

Trött tjej i soffan

Får flaska av pappa

Mys ute i soffan

Vi väntar på att få gå ombord på båten

Uppe

Inte lika intresserad av båtarna som Fenix

Glass

Corona fick oxå lite att äta

Hemma och ligger vaknar till lite i soffan efter sovstunden

Kikar lite halvt

Onsdags

I onsdags tog vi det bara lugnt hemma. Det vart lite lek, bad i poolen, gräsklipparåkning mm.

Lite bilder på trollen

Tisdagen

I tisdags var vi på BVC igen för kontroll av lilla damen. Fenix busade runt som den vilde han är i väntrummet bland alla roliga leksaker.
Lilltjejen hade ökat jättebra i vikt, dunderklumpen vägde i tisdags 4180 gram, stora tjejen. Tittade i Fenixs papaper när vi kom hem och han vägde 500 gram mer vid samma ålder och då vägde han även lite mindre än Corona vid födseln. Fenix var en riktig lite tjockis som liten
Det vart ett besök på willys oxå för lite shopping innan vi åkte hem.
Det vart ute lek på eftermiddagen och på kvällen vart det filmmys för min, Coronas och Daniels del. Fenix somnade tidigt.

På BVC

Prinsessan på BVC

Märklig sovstil

Lite bekvämare

Lite mys hemma i soffan

Filmmys med pappa

Fredag

I fredags åkte vi in till familjerätten där Daniel och jag skulle skriva på och intyga att det är Daniel som är pappa till Corona, vi måste göra detta då vi inte är gifta. Så numera är Daniel pappa både i verkligeheten och på papper till Corona och vi har delad vårdnad om henne.
Det regnade väldigt denna dag och Fenix tyckte det var jätteroligt att hoppa i alla vattenpölar på vägen dit, sötungen!
Vi tog sedan en sväng på stan och köpte två kortärmade pyjamaser och en kofta till lilltjejen och Fenix fick en tröja. Vi var även på apoteket och systemet en sväng innan vi stannade och köpte lunch för att sedan bege oss hem igen.
När vi kom hem fick jag ett jättefint halsband av Marie-Louise och Gösta. Det var en tjej och en kille samt ett D i guld på en jättefin gildkedja som gått i deras släkt. På killen och tjejen var Coronas och Fenixs namn ingraverade. Älskar halsbandet fast jag är lite nervös att bära det då det är värderat till 16 000 kronor. Helst skulle man vilja låsa in det men det är ju så fint och jag är helt kär i det och vill ha det på mig jämt, jag har ju liksom hela familjen runt halsen. Daniel har haft kedjan ett antal år men eftersom han inte använder den så gjorde dem iordning den till mig.
I och med att jag är så smal så är ju kedjan lite lång. Vi var inne i norrtälje i lördags förmiidag för att korta av kedjan ungefär 6 cm men då hade guldsmeden semster så det får bli i början av augusti istället.

Mysmorgon, Tittar på narnia i sängen med pappa

Redo att åka till familjerätten och få en pappa

Dötrist på familjerätten, lika bra att sova sig igenom det

Fenix tyckte dock det var lite spännande

Den nuvarande tvåbarns pappan

Vatten!

Spännande

Trött tjej väntar i mammas i famn på att pappa ska handla lunch

Hungrig kille tjuvstartar med lunchen i bilen

Mitt halsband

Kläderna

Lördag, söndag, måndag

I lördags eftermiddag kom Carina, Kimmo och Elvira hit. Vi åt tacos och sedan äppelpaj till efterätt, det vart en hel del prat på kvällen, mysigt!
På söndagmorgonen åkte Kimmo och Daniel till Göteborg för att se Big Four.
Jag och Carina hade hoppats på fint strandväder men så vart inte fallet så vi packade in barn i bilen och åkte till täby centrum. Fenix fick vara hos farmor och farfar hela söndagen och sedan sov han över där och så hämtade vi honom på måndagen när Daniel kom hem, han hade haft det toppen där, dock hade han varit lite ledsen i sömnen och ropat efter Corona, så himla gulligt, han saknade sin syster men inte mig och Daniel.
Det vart lite shopping i täby centrum, dock bara saker till Corona och Fenix men det är ju nästan roligare än att shoppa till sig själv. Corona sov mest hela tiden, vi började med att äta lunch och så även Corona och sedan slocknade hon så skönt i vagnen.
När vi kom hem vart det hundpromenad och middag. På kvällen tittade jag och Carina på film och åt gott till!
På måndagen var det lika tråkigt väder. Carina packade ihop sina saker och sedan åkte vi till Kallhäll och lämnade av sakerna hemma hos Carina och Kimmo. Vi åkte sedan vidare till IKEA i barkarby där vi åt lunch och shoppade lite.
Vid fyra tiden kom Kimmo och Daniel tillbaka från Göteborg och vi mötte upp dem i barkarby. Vi skildes åt och på kvällen hämtade vi som sagt Fenix och åt middag hos farmor och farfar. Konserten hade varit kanon så det var ju roligt för grabbarna!
Tack snälla Carina och Elvira för en trevlig helg, lika mysigt som alltid!

Middag

Mor och dotter

Gullungarna

Söta Elvira klappar Corona

Fotografering på G

Trött tjej på väg till IKEA

Elvira vaknade precis innan vi hann fram

Elvira på IKEA

Sov bort hela IKEA-shoppingen

Torsdagen

I torsdags var lilla familjen och svärmor  täby centrum. Det vart lite shopping och faktiskt inte bara till barnen den här gången, både jag och Daniel hittade lite saker. Vi åt lunch där oxå, gott!
När vi kom hem igen så fick Fenix bada i sin pool och Corona och jag hade det mysigt ute i skuggan under tiden.
På kvällen provade jag att ge lilltjejen lite bröstmjölk i flaska och det tog hon på en gång, duktig tjej. Daniel ska oxå få pröva någon dag, hoppas det går lika bra. Jag skulle behöva klippa och färga håret och då är det ju bra om Daniel kan få i lilltjejen lite mat medans jag är hos frisören. Ska boka tid när jag ser att det fungerar ordentligt.

Syskonmys

Ligger och kikar lite i täby centrum

Lunch

Skönt i skuggan

Går bra med flaskan

Stranden

Förra lördagsnatten var det ett riktigt åskoväder här vilket resulterade i att datan, tv:n och telefonen inte ville fungera, därav den dåliga uppdateringen. Nu är allt fixat och jag ska försöka uppdatera lite. Jag börjar med dagens händelser så får jag ta resten av veckan när jag får tid.
Carina, Kimmo och Elvira kom hit på förmiddagen och vi åkte då ner på stranden. Corna sov sig mer eller mindre igenom hela strandvistelsen men dem andra barnen lekte glatt i vattnet. Vi grillade korv till lunch nere på stranden, mysigt. Efter ett antal timmar med sol och bus åkte våra gäster hem och vi gjorde likaså.
Nu har vi ätit middag hos farmor och farfar och Fenix sover. Corona ligger i min famn och slumrar och Daniel har tagit båten till gräddö för att tanka.
Jag ska snart sätta mig i soffan och ta något gott att äta på.
Tack kallhällsgänget för en trevlig dag

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.