Tisdag

I morse efter frukosten åkte vi alla ner till stranden där Fenix trivdes som bara den, vatten och sand och lyckan är total! Daniel lagade bryggan medans jag lekte med barnen.
När vi kom hem igen fick Corona sova, Fenix tittade lite på film och jag och Daniel städade. 
Jag bakade en kaka och gjorde en hårinpackning när det knackade på dörren. Då kom farmor hit och hade med sig grannen Lasse. Han hade med sig en liten söt labradorvalp som fått en tagg i tassen mellan trampdynorna. Dem undrade om jag kunde dra ur den och självklart ordnade jag det! Fenix tittade länge på valpen och såg väldigt fundersam ut. Embla????, sa han! Hihi, han trodde nog att Embla krympt!
Efter lunchen ville Fenix gå ut igen så vi gick ut och lekte medans Daniel var inne med Corona en stund. Fenix ville gå till farbror Mikael så det gjorde vi, han håller på att snickra en vedbod så Fenix fick med sig sin verktygslåda så han kunde hjälpa till. Daniel kom oxå dit när han lagt Corona för att sova middag. Farmor kom med fika så fikade vi ute i solen, mysigt!
Jag klippte sedan ner rosenbuskarna här hemma medans Fenix hjälpte till att rensa ogräset.
Klockan tre fick jag hjälp av en dam att värdera sakerna uppe på loppisen, perfekt!
Det var egentligen meningen att Carro och tjejerna skulle komma hit och äta idag men hon hade blivit magsjuk så då bjöd vi hit farmor, farfa och fabror Mikael istället. Det vart grillspätt och rotsaker i ugn och till det lite olika såser och sallad. En trevlig avslutning på en långhelg!  



Nere på stranden















Snickrar hos farbror

Hjälper mig att rensa rabatten


Grillspett






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0