Måndag

I måndags tog vi tåget över till köpenhamn där vi gick på Tivoli. Fenix ville börja med att äta lunch så så fick det bli! Corona sov middag under tiden. Efter lunchen var det full fart bland karusellerna, Fenix tyckte det var jätteskojigt!
Efter mycket åkande tog vi med oss två trötta barn hem igen. Fenix somnade i Daniels knä på tåget hem, vi la då ner honom i vagnen och så fick Corona sitta hos pappa, även hon somnade snabbt i Daniels knä!
När vi var tillbaka i Malmö gick vi till hotellet där vi gjorde oss iordning lite och sedan gick vi vidare hem till Martin och Therés där vi vart bjudna på älg- och chiligryta, supergott! Fenix fick falukorv och makaroner och det var oxå smaskigt!
När vi hade ätit klart kom Lisa som oxå skulle äta. Jag , Daniel, barnen och Martin gick i förväg iväg till sagoparken där barnen fick leka. Therés och Lisa kom efter. Barnen älskade parken och det förstår jag, den var jätteskojig.
Efter en hel del bus och lek gick vi hem igen till hotellet och barnen somnade gott! Daniel gick ner en snabbis till bastun innan han oxå gick och la sig. 
 
Vattenmelon vid frukostbuffén
Lek på hotellets lekrum
 
Väntar på tåget
På tåget
Spännande
Kör över en konstgjord ö
Fenix åkband!
Karusellåkande
 
 
 
Lunch
 
 
Mer karuseller
 
 
 
 
 
 
 
Corona tittar på när pappa och Fenix åker båt
 
 
 
 
 
 
 
Kramkalas på karusellen
Fenix och jag åker längst fram i berg och dalbanan
Trött tjej på väg hem
 
Trött kille
 
Fenix kollar så matlagningen går rätt till
 
 
 
 
Sagoparken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Trött prinsessa
 
Bilder från Daniels kamera
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Carina Ohlsson

vist avr det kul och stort på Tivoli? =)

2012-07-12 @ 19:59:29
URL: http://carinaocasper.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0