Onsdag

I går var det dags för dagis igen. Vi gick ner till dagis och MAiden somnade så klart! Jag städade av lite här hemma och tvättade en maskin med tvätt.
Carina kom straxt efter tio. Det vart en trevlig fikastund. Carina var så snäll och hade köpt med sig ett grisöra till Embla som hon glatt smaskade i sig, tack snälla!
Halv ett hade jag utvecklingssamtal på dagis. Corona hade inte vaknat så jag flyttade henne från vagnen till bilbarnstolen och åkte ner till dagis.
Corona sov när jag kom dit och Fenix var ute och lekte så jag smög in. Dock hade han fått syn på vår bil efter några minuter och ville då komma in och det gick ju självklart bra. Dem hade fått som en "bassäng" på dagis som dem hade fyllt med sand inomhus. Fenix var alldeles lyrisk och grävde i sanden medans vi pratade om barnen.
Allt går bra för dem båda. Fenix är väldigt snäll och hjälpsam, lätt för att underhålla sig själv och andra. Älskar att vara delaktig i allt nytt. Corona uppförde sig oxå och gick mest omkring och lekte och busade med ett stort leende på läpparna hela dagarna.
När vi kom hem gjorde jag mellis till barnen och sedan satte jag igång med maten. När jag stog och hackade lök så kom båda barnen i full fart och sprang i mig när dem jagade varandra var av jag nästan skär av en ½ cm av fingertoppen. Den hängde och dinglade i en skinbit, typiskt. Det sprutade blod och det tog en stund innan jag fick stopp på det men efter några minuter under tryck så slutade det. Lindade om det och sedan fick jag städa upp slakthuset i köket, haha.När middagen var färdig och avklarad så tejpade jag fast biten ordentligt med stripes. Den verkar sitta bra men det är ganska så ömt!
Farmor kom sedan förbi en stund på kvällen med en vridplatta eller vändplatta ( vet inte riktigt vad det heter) till Fenixs tågbana, han älskar den!
Tokfia på morgonen
 
Gullungen
 
Fika
 
Fått grisöra av snälla Carina
 
Sanden inne på dagis
Mys
Lindat ihop det värsta
Gullet
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0