Långfredag

Långfredagen började med att jag bakade en chokladtårtbotten till kvällens efterrätt. Vi gick sedan en promenad och efter det fortsatte jag med tårtan, det vart alltså en fransk chokladbotten med passionsmousse och en passionsspegel. Jag gjorde sedan en potatisgratäng och Daniel gjorde i ordning lammsteken till middagen.
På eftermiddagen kom mormor, morfar, morbror Martin och Therés hit. Barnen fick presenter, pengar och påskägg. Tack snälla. Vi fick även jättefina tulpaner.
Efter middagen tittade vi alla på säsongsstarten av Let´s dance. Martin dock fick spendera kvällen i Fenixs säng läsandes för Fenix. Haha!
 
Chokladbotten
Promenad
 
 
Mer tårtbak
Gjorde en marsipanros oxå
 
 
Först fick jag sminka mig....
...och sen var det Coronas tur
 
 
 
Hungrig tjej har sugit fast i pappas arm
Maiden mitt upp i matlagningen
Redo för gäster
 
 
Lammstek
 
Påskägg från mormor och morfar
Fina tulpaner
Påskpresenter från morbror och Therés
 
Tårtan
 
Kvällssaga
Kollar filmer på mobilen
Roliga presenter från Japan
 
En fin ask till Maiden


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0