Fredag

I fredags var det fullt upp. Jag och Fenix åkte in till Norrtälje medans Daniel var hemma med tjejerna. Vi började med att storhandla på flygfyren, efter det vart det en sväng till Kappahl för att spana in rean, köpte en klänning och ett par tights till Corona. Efter det åkte vi ner till hamnen där vi skulle hämta servetter till Maidens dop och därifrån åkte vi till Skokanonen för att köpa nya stövlar till Fenix. Vart även en sväng på Ö&B och sedan lite lunch i magarna. Sista stoppet vart på hemmakväll för att handla present till farbror Mikael.
På vägen hem hamnade vi mitt upp i studentutsläppet och Fenix tyckte det var jättespännande att hamna mellan två lastbilar fulla med glada studenter, haha!
Jag hann nästan bara hem och lämna Fenix och ta med mig Maiden och Embla istället för att sedan bege mig in till Norrtälje igen. Det var dags för Maidens läkarbesök på BVC. Allt var prima och hon växer som hon ska, även om hon fortfarande är lite liten, hon följer sin kurva exemplariskt! Hon har ju börjar få lite gröt och välling så jag tror hon kommer öka mer i vikt snart! Hon väger nu 6275 gram, Läkaren vi hade var en annan än den vi brukar ha då hon var på semester. Läkaren gullade och pratade massor med Maiden som vänligt svarade tillbaka och log med ett brett leende. Otroligt söt bebis, var hans utlåtande, haha!
När vi var klara på BCV åkte vi tillbaka till Ö&B för vi hade glömt handla diskmaskinstabletter. Innan vi åkte hem stannade vi och släppte av Embla hos mormor och morfar.
När vi kom hem igen gick vi direkt upp till farbror Mikael för att fira honom i efterskott på hans födelsedag. Det bjöds på smaskigt fika!
Efter middagen så kom Henkan hit och hjälpte till att spackla köksväggen,  perfekt! Jag la barnen och sen fick resten av kvällen bli lugn!
 
 
 
Lek
 
 
 
Väntar på bad
 
Storhandling
Lite lunch
Väntar på sin tur på BVC
Fika hos farbror Mikael
 
 
 
 
 
 
Gullunge
Trött tjej
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0