Lördag & Söndag

 Fenix och Corona har ju hostat i en ve´cka ungefär nu och i fredags började även Maiden hosta. Mesta delen av lördagen sov hon, hon ville knappt vakna till för att äta, man fick kittla henne under fötterna för att hålla henne vaken så hon orkade äta. Hon hade ingen feber utan bara hosta.
På eftermiddagen var det kalas för Carros äldsta dotter Lova, det bjöds på god mat i form av tacopaj, kycklingpaj och pastasallad. Till efterrätt ananaspaj och kladdkaka. Allt var jättegott. Corona busade runt bland alla leksaker och folk, Fenix lekte oxå en stund men sedan vart han liten gnällig och ville mesta dels ligga i mitt knä. När vi åkte därifrån var han ganka så varm och när vi kom hem hade han 39.7 i feber. Han gick själv och la sig direkt när vi kom hem, stackars liten.
Söndagmorgon vaknade Fenix upp feberfri i alla fall, skönt att det var kortvarigt! Maiden däremot hostade fortfarande och var lite ansträngd i andningen, hon hade dock ingen feber och hon åt när man gav henne bröstet. Hon kissade och bajsade oxå som hon skulle.
Jag kände inte att jag ville sitta och åka till barnakuten på Danderyds sjukhus och sitta där i väntrummet med massa andra sjuka barn med vår lilla bebis. Vi bestämde av vi skulle avvakta till måndag då barnläkarstationen har öppet här.
 
 Daniel gjorde jättefina frukostmackor till mig
 Sjuklingen
 
Vi satte Satte upp tavlorna på Maiden i trappan
 
 
 
På Kalas hos Lova
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En trött och febrig Fenix
 


Kommentarer
Carina Helmersson

Hoppas det blir bättre med Maiden =)
Bilderna satt ju bra där i trappen =)

2013-02-11 @ 16:36:24
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0