Alla hjärtansdag

I går var det alla hjärtansdag. Fenix vaknade ganska tidigt så jag hann göra efterätten till kvällen, perfekt!
Vid kavrt i åtta hade inte Corona vaknat ännu. Jag gick in till henne och drog upp rullgardinen men hon ville inte alls vakna, jag hade inte hjärta att väcka henne så hon fick fortsätta sova och därmed vara kvar hemma från dagis. Medans tjejerna skönt sov vidare så åkte jag racerfart ner till dagis och lämnade Fenix.
När jag kom hem förberedde jag kvällens förrätt och precis när jag var klar med det så vaknade tjejerna. Klockan var då kvar töver nio. Maiden hade ju ätit under natten och morgonen men Corona hade sovit i sträck sedan halv sju kvällen innan , 14 timmar och 45 minuter, haha, undra hur det sovkorven ska bli som tonåring???
Efter frukost så lastade jag in tjejerna i bilen och så åkte vi till norrtälje för att komplettera alla hjärtansdagspresenterna till barnen, det vart lite kläder.
Barnen fick falukorv och makaroner till middag efter Fenixs önskemål. Vår middag blev champinjontoast till förrätt, räk- och sparrispaj till varmrätt och vitchoklad- och hallonmousse till efterrätt.
Efter middagen vart det paketöppning. Daniel fick en tröja från G-star av mig och barnen. Jag fick ett armband och barnen fick en box med ler- och ritpyssel samt kläder. Maiden har så mycket kläder och leker inte med något ännu så hon fick bara en spragris som hon saknar!
 
Morgonmys
 
Till efterrätten
 
 
Hallon!
Äntligen vaken!
 
 
 
 
 
 
 
 
Drömmer något roligt?
 
 
Puss
Tokfia vill ha Fenixs hjälm
 
 
Barnens mat
Paketöppning
 
Corona och Fenixs
Maidens sparanka
Fenixs
Fenixs
Vindfleece till Fenix
Coronas
Vindfleece till Corona
Efterrätten
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0