Tisdag

Idag har Maiden och jag varit på BVC, damen väger nu 5585 gram och är 60,2 cm lång. Corona vägde 745 gram mer  och var 3 cm längre vid samma ålder och dunderklumpen Fenix vägde 2435 gram mer vid samma ålder och var 7 cm längre. Haha, det är lite skillnad på killen mot tjejerna! Maiden följer i alla fall fortfarande sin kurva perfekt även om den kurvan ligger en bra bit under den vanliga. Men det är som BVC-sköterskan säger, det är nätta tjejer båda två.
Efter BCV vart det lunch på Pelikan tillsammans med Erika, supertrevligt som vanligt. Idag fick det bli en caesarsallad. Smaskigt!
På vägen hem hämtade vi upp dem andra trollen. Dem två leker nu för fullt här inne efter att ha ätit mellis och busat en stund på baksidan.
Jag har börjat förbereda middagen, det blir potatisgratäng och porterkokt lövbiff, finns lite kladdkaka kvar så det får det bli till efterrätt. Det är synd att valborgsfirande är så sent i Gräddö, våra barn är så trötta på kvällarna så det är ingen idé att gå på det. Det får bli en mysig kväll hemma istället.
 
Trött tjej
Lunch
Mys med Erika
 
 
 
 
 
 
 
Lek ute
 
 
 
 
Mys
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0