Torsdag

Vi vart  inte hemma riktigt hela dagen igår ändå. Marie ska klippa och slinga mitt hår på lördag och hon undrade lite om färger och så. Vi möttes nere på bageriet i Södersvik, hon hade med sig färgkartor som vi kikade på. Det är så himla svårt men jag tror att det får bli lite mörkare och rödare nu. Vi kollade ut lite färger i alla fall och hon hade dem alla hemma, perfekt!
Efter fikat hämtade jag upp Fenix på dagis och så gick vi hem. Fenix ville ha pannkaka till middag så det vart till att grädda grahamspannkakor som båda barnen älskar. Fenix åt 4 pannkakor och Corona 3, fattar inte vart maten tar vägen.....dem äter ju mer än mig. Jag hann knappt steka färdigt ett pannkaka innan det var dags att fylla på tallrikarna. Corona kastade sin tallrik på golvet i protest när det tog för lång tid att få en till. När pannkaksmonstrena äntligen var mätta så fick dem gå ut en stund. Farbror Mikael kom förbi en sväng och skulle låna lite verktyg. Daniel kom hem straxt därefter.
Efter att Daniel ätit så gick vi till farmor och farfar och fikade.
 
 
Fikar med russin på bageriet
 
Kardemummabulle och äppeljuice, smaskens!
Lekhörnan var skoj
Linnéa gjorde Corona sällskap
 
 
 
Lilla bebistjejens overall kom med posten igår.....antar att det kommer vara kallt i januari när hon kommer.
Mammas pannkakstroll
 
 
 
Slut.....
Vill ha mer!
På väg till farmor och farfar
Smakar fika av farbror


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0