Torsdag

I onsdags kväll gjorde chokladskålar till torsdagens efterrätt. Jag bakade även frallor som fick jäsa i kylen över natten. Daniel dammsög under tiden.
På torsdagmorgon lämnade vi Fenix på dagis och sedan åkte vi hem och gräddade frallorna och förberedde frukost. Carro kom och åt frukost med oss.
Efter frukosten fick hon gå ut och sova i vår gäststuga då hon hade jobbat natt.
Corona fick oxå vila och medans tjejerna sov gjorde jag daimmousse att fylla chokladskålarna med. Jag fixade även med lite papper, skickade bl.a. in papper om havandeskapsledighet. Tänk att det ska behöva vara så mycket papper ! När Corona vaknade fick hon lunch och sedan hämtade vi Fenix på dagis, han var lite trött och la sig på vår säng och tittad på film en stund.
Daniel kom hem redan vid tre, han spacklade då i Fenixs rum. Jag förberedde maten. Carro kom upp vid fem-tiden då hon sovit klart.
Vi åt kalops till middag och när barnen somnat så vart det efterrätt. Det vart en mysigkväll med god mat och väldigt trevligt sällskap!
Carro åkte efter åtta för att jobba ytterligare en natt, den sista! Nu kommer hon börja jobba i Uppsala där hon bor istället, skönt!
Jag och Daniel tittade på tv en stund innan det vart sängen.
 
Tillverkning av chokladskålar
 
 
 
 
 
Daimmousse på gång
 
 
 
Färdigt!
Bröden klara för en natt i kylen
Färdiggräddade
Frukostdax!
Daniel kommentar till Coronas klädsel: Ska hon på pridefestival? Fenixs kommentar: Vad har Corona på sig? Hihi, jag tycker i alla fall att hon är jättefin!
Slappar efter dagis
Middag
Carros mat såg godare ut!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0