Söndag

I går tog vi det lite lugnt här hemma på förmiddagen. Det vart en morgonpromenad. Fenix var med Daniel medans Corona sov och jag lagade lunch. Dem pysslade lite med diverse saker ute.
Efter lunch och sovstund gick vi alla ut igen. Corona är helt förälskad i gräsklipparen så hon fick sitta på den en stund och sedan fick hon även åka ett varv med pappa.
På eftermiddagen åkte vi till Yvonne och Micke för att lämna av lite killkläder till Leo. Vi fick gott fika och barnen busade runt. Fenix älskar deras studsmatta så det får väl bli en sån nästa år.
När vi kom hem igen hade farmor varit här och lämnat av leksaker till Fenix samt en stokkestol. Perfekt, nu får Corona äntligen Fenixs stol som hon älskar så får Fenix sitta på den nya stolen. Just nu har jag fått lägga ner alla stolar då Corona klättrar på precis allt!
Det vart middag och farmor kom förbi en sväng och fikade.
Daniel målade taket i Fenixs nya rum på kvällen när barnen somnat och jag la ut lite saker på tradera som ska säljas. Skönt att rensa och få undan saker.
 

Hungrig tjej väntar på frukost
 

Fenix ville bre sin macka själv, rikligt med smör!
 

Ännu mer rikligt med leverpastej
 

Det hela toppades med en skinkskiva
 

Morgonpromenad
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Fika hos famor och farfar, Corona får mysa med Molly
 
 

Den älskade gräsklipparen
 
 

Fina killen!
 

Hos Yvonne och Micke
 

Leo
 

Corona ska pussa Leo
 
 

Corona och Niva
 

Bus i studsmattan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0