Måndag

I går hade vi en mysig hemmadag, vädret var ganska så trist så vi var mest inne. Vart lite rensning av diverse saker samt tvätt som vanligt.
Corona är mer vild än tam och klättrar på allt och speciellt sin stol som hon nu ärvt av Fenix. Hon älskar den stolen och klättrar upp och sätter sig där hela tiden. Det blir lite passning av den damen! Är det så att hon inte skulle nå upp någonstans för att klättra så hjälper storebror mer än gärna till, pust! Som sagt man får inte mycket lugn och ro här hemma nu!
När jag frågade vad Fenix ville ha till middag så sa han -" Soppa, kött och potatis". Ehhh, jaha, jag gjorde en en köttfärssoppa med potatis i och den slevade han glatt i sig så det var väl något sånt han hade tänkt sig....Självklart måste man ha nybakat bröd till soppa så vi bakade ett långpannebröd.  Barnen var hungriga så vi åt innan Daniel kom hem. Han kom precis när vi hade ätit klart.
Farfar var förbi en sväng och fikade på kvällen. Barnen var trötta efter dagen och somnade vid tjugo i sju. Trötta små änglar!
 

Morgonpromenad med gullungarna!
 
 

Klätterapan!

På sin favoritplats

Bär runt på sin väska som hon fått av farmor
 
Fenix ställde fram stolar så dem kunde leka tåg

Nybakat bröd
 

Divan sitter och äter

Fenix var nöjd med sin mat i alla fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0