Fredag

Jösses vilket trist väder det är nu ett tag. Regn, regn, regn hela dagen nästan. Dage började i alla fall på bästa sätt med Fenix som kröp upp på stolen brevid min när jag åt frukost och sa "Mamma, jag älskar dig" Gullungen! Det vart en lugn förmiddag hemma. Morfar var förbi och fikade i går eftermiddag och tog med sig Embla så vi slapp en regnig promenad idag. Vi har hållit oss inne, tvättat och fixat lite. Daniel slutade tidigt och var nog hemma runt halv tolv, tolv ungefär. Corona sov då.
När hon vaknade åkte jag ensam in till norrtälje och köpte en tröja tills imorgon. Då det inte riktigt var planerat med ett barn till och jag gett bort mina mammakläder så var jag tvungen att handla en tröja i alla fall. Jag kan i sig  ha dem flesta av mina kläder ännu, det är några plagg som inte riktigt når över magen, hihi!
Hittade en mössa och vantar till Corona oxå.
När jag kom hem hoppas pojkarna i badet och jag mös med Corona. Farbror Mikael kom förbi och busade med barnen och fikade.
Nu är middagen intagen och Fenix, Corona och Pappa har haft mys med glass i soffan. Själv tycker jag ju inte om glass så jag avstod trots att Fenix ville bjuda flera gånger.
Jag ska snart duscha Corona och sedan är det sängdags för trollen!
 
Två riktiga busfrön
Farbror Mikael blåste upp ballonger som barnen hade väldigt skoj med!
Glassdags!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0