Söndag

Idag började vi dagen nere vid stranden. Daniel och farfar hjälptes åt att ta upp bryggan. Barnen busade runt som vanligt, jag hade fullt upp att hålla Corona borta från vattnet, hon hade nog gärna tagit sig ett dopp!
När bryggan var uppe på land så åkte vi hem igen och farfar följde med hit och fikade med äppelpaj.
Corona fick sova en stund och Fenix och jag tittade på film medans Daniel målade lite i Fenixs nya rum.
Efter sovstunden och lunch så åkte vi till norrtälje där vi började med att titta på garderob åt Fenix, tror vi hittade en som skulle passa bra. Ska mäta lite och så bara! Vi stannade även till en sväng med bilen på det jobbet som Daniel håller på med i Solbacka så Fenix fick titta på lite grävmaskiner och dumprar mm.
Det vart sedan en sväng på Rusta och sedan en snabbis på Willys. Efter det åkte vi till mormor och morfar för att hämta Embla. Fenix ville ha fika där så det fick vi, han passade även på att plocka och mata Corona med lite mer smultron. Nu är nog dem sista smultronen borta.
Vi åkte sedan hem. Daniel fixade middag till barnen och Mikael kom hit och fikade och busade med trollen.
Nu är barnen nattade och Daniel håller på med vår middag, lammfärsbiffar.
Efter middagen blir det film, godis och mys på vår 4- års och 9- månadersdag!
 
Nere vid stranden
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hemma och läser bok
 
På pappas jobb
 
Shopping
 
 
Hos mormor och morfar
 
 
 
Glad tjej på väg hem
Fenix fick provköra bilen
 
Mys med Corona
 
Farbror Mikael på besök
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0