Lördag

Idag har det varit tråkväder i vanlig ordning känns det som, regn varenda dag! Daniel och farfar startade dagen i skogen med att fälla lite fler träd till bryggan. Corona fick åka traktor med pappa bort till skogen, jag och Fenix åkte efter och hämtade upp henne när Daniel var framme. Fenix fick sitta i mitt knä och styra, han var än nöjd!
Daniel och farfar kom hit och fikade mär dem var klara, jag och Fenix hade då ätit lunch och Corona sov.
Jag och Fenix åkte sedan in till norrtälje för att handla en födelsedagspresent. Det vart en sväng till Åhléns, H&M och Lekplaneten.
Fenix fick en vintermössa med Bärgaren på, han var så nöjd med den! Vi köpte även en tröja till Corona, den är för stor nu men man får väl vika upp armarna på den, hon är ju fortfarande ganska så pluttig! Vi hittade en födelsedagspresent, perfekt! Fenix ville in på lekplaneten så vi gick dit. Vi visste inte om att dem hade erbjudande på Micki´s Laban Lära gå vagn. Den kostade 149 kronor istället för 499 kronor. Då vi glömde barnen lära gå vagn ute några dagar i regnet i sommras så var den trasig så därför passade jag på att köpa en nu så lilltjejen får en när det är dags för henne. 
Vi stannade sedan på coop och handlade lite mat på vägen innan vi åkte hem igen.
Fenix har under dagen fått golvlister, lampa och gardinstång uppsatt i sitt rum. Nu är det bara taklisterna kvar och sedan ska det inhandlas lite möbler. Snart dags för honom att flytta ner, han pratar väldigt mycket om sitt nya rum och verkar älska det! Pappa har ju gjort så fint där!
Nu badar barnen med Daniel, inte så långt kvar till läggdags. Jag och Daniel äter sedan middag när dem somnat.  
 
Med pappa i traktorn
Fika med farfar
I leksaksaffären
 
Fick med sig en liten leksak hem igen
 
Lära gå vagnen
Fenixs mössa
Coronas tröja
Corona tyckte vagnen var skoj att köra grejer i
Kram
 
Bilder från Fenixs nya rum
 
 
 
 
 
Sitter kanske lite väl nära tv:n
Fenix slötittar på tv
Vattenmelon efter maten!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0