Lördag

Gårdagen började med promenad och sedan hjälpte Daniel farfar att byta till vinterdäck på hans bil. Det var meningen att vi oxå skulle ha bytt men tydligen skulle det inte vara halt ute längre så avvaktar en stund, skönt att slippa slita på dubben i onödan.
Farfar fick lite fika innan vi straxt innan nio åkte iväg på vår shoppingdag. Först vart det Thuns där vi började med lunch. Fenix fick en overall, vinterskor och vantar och Corona fick tröjor, strumpor, vinterskor och vantar , sen vart det någon liten smågrej till mig och Daniel.
Vi åkte sedan vidare till IKEA i Uppsala där vi handlade saker till Fenixs rum och även någon liten småsak till Coronas rum och hit hem. Vi tog även en fika. Sedan styrde vi mot Jysk för att handla en garderob som var slut på det stället men som tur var fanns ¨på ett annat Jysk i Uppsala så då styrde vi dit. Daniel och Corona gick in och handlade garderoben medans jag och Fenix gick in på Ica Maxi och handlade lite frukt till hemfärden. Vi hittade även en adventsljusstaket till Coronas rum.
Efter all shopping kom vi hem igen straxt efter fem, jag lagade då middag medans Daniel packade ur bilen. Farbror Mikael kom förbi en sväng och fikade och busade med barnen innan det var dags för sängen.
Daniel började montera ihop lite möbler till Fenixs rum en stund och sedan tog vi kväll med godis och film!
 
Lunchdags
 
Fenix hittade ett par röda lurviga vantar som han var helt besatt av!
På IKEA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Spanar in leksaker och tomtar på Ica Maxi
 
Coronas saker
 
 
 
 
Fenixs saker
 
 
 
Bebisstrumpor till lilltjejen!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0