Torsdag

Fenix hörde hur jag pratade med Corona imorse om att vi skulle åka till mormor och morfar. Fenix ville då oxå följa med, jag frågade om han inte ville till dagis istället men han var tvärbestämd och skulle följa med till mormor och morfar. Jag fick då ringa dagis och meddela att Fenix fick vara med oss idag!
Straxt efter nio åkte vi till norrtälje. Vi började med att posta några paket och sedan gick vi och handlade lite korv och dricka innan vi gick upp till mormor och morfar. Mormor lagade lunch till barnen, vi tog även en fika innan vi gick ner på stan. Vi började på Interflora där det beställdes ett blomsteruppsättning att ha på farmor/gammelfarmors kista.
Vi gick sedan vidare till H&M där jag köpte en mösssa till Corona att ha att sova  på dagis, Fenix fick tre par strumpor med Blixten och Bärgaren på.
Vi handlade även en present till kommande kalas i helgen innan vi gick tillbaka till mormor och morfar.
Corona fick sova en stund på balkongen och Fenix tittade på grävmaskiner på datorn medans vi andra åt lunch.
När Corona vaknade så åkte vi alla till flygfyren för att handla. Fenix fick plocka lite godis tillsammans med mormor, det vart som en allahelgona present från mormor och morfar, Fenix var alldeles lycklig att gå runt och peka på dem sorterna han ville ha.
Efter handlingen åkte vi hem igen efter en heldag med mormor och morfar.
Jag plockade ur varorna och sedan lagade jag mat. Daniel kom hem och vi åt allihopa.
Daniel och Fenix åkte sedan iväg till Gräddö där Fenix fick en ny frisyr, han har ju blivit så långhårig!
Nu ska jag snart börja natta barnen, Daniel har åkt iväg för att hämta en hylla till Coronas rum!
Ikväll blir det sedan godis och mys i soffan.
Förresten så var det Daniels sista arbetsdag i det här företaget nu. Imorgon åker han och farbror Mikael till nya företaget för att hämta Daniels nya bil och på måndag börjar han jobba för det nya företaget. Spännande!
Lagar lunch med mormor
Smaskens
 
 
Fika
 
 
 
Corona har hittat en skojig gummisnodd
 
 
 
 
Vi fick stanna och kika på en grävmaskin på vägen
Tittar på datorn medans syrran sover
Sussar
Nyvaken tjej
Plockar godis med mormor
Dåliga bilder men här är nyfriserade killen
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0