Torsdag

Inskolning idag oxå, dagen började ute med lite lek för båda barnens del. Corona tyckte det var skoj ute och gungorna var ju klart dagens höjdpunkt! Dock är damen väldigt envis och plockar av sig vantarna hela tiden, hon vill verkligen inte ha dem och jag förstår henne, barnvantar funkar helt enkelt inte. Dem sitter inte bra alls och barnen kan inte göra något i dem.
Vi gick sedan in för mer lek och bus och sedan åt vi alla lunch innan Corona fick hoppa ner i sin åkpåse och sova med dem andra småttingarna, hon somnar på två röda!
Fenix och jag läste lite under tiden och sedan ville han måla. När Corona vaknade så vart det en stund till med lek innan vi var tvugna att åka.
Klockan två var i norrtälje för att gå på Fenixs första tandläkarbesök. Vi träffade Casper pch Carina där, vi hade ingen aning om att dem skulle dit idag men Fenix tyckte självklart att det var skoj att träffa sin kompis en stund.
Undersökningen gick bra, Fenix har 20 stycken vita fina tänder i sin mun och vart därmed godkänd!
När Fenix var så duktig hos tandläkaren så gick vi till leksaksaffären där han fick välja en leksak,
Vi åkte sedan till kryddan för att posta några paket samt hämta ut ett paket som jag inte riktigt visste vad det var för något. Kom på sedan när jag såg avsändaren att jag vann en flaska med nypressad olivolja i specialutgåva för ett tag sedan så vu kom vår flaska 224 av 500 tillverkade, skoj!
Vi handlade lite frukt och annat innan vi äntligen fick åka hem igen!
Fenix lekte med sin leksak och jag började steka pannkakor på en gång, Corona som var väldigt pannkakssugen låg mellan mina fötter och titade på medans pannkakorna gräddades, tokmaja!
Barnen och jag åt middag och sedan vart det lite filmmys innan Daniel kom hem och åt och lekte lite med Fenixs nya leksak.
Nu sussar småttingarna och Daniel har gått till Mikael för att få hjälp med någon lönelapp. Jag ska slänga mig på soffan och vila en stund!  
 
Corona kontrollerar Fenixs tandborstning på morgonen
Ute och leker
 
 
 
Inne och leker
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fenix målar
 
I väntrummet hos tandläkaren
 
 
Träffade kompisen
Väljer leksak
 
Den här vart det
Ligger mellan mina fötter och väntar på pannkakor
Läser lite bok
Vår olivolja!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0