Tisdag

Då var första riktiga dagen på inskolningen avklarad. Vi åkte ner till dagis till halv nio imorse. Fenix fick vara ute och leka och Corona och jag gick in, det vart massa lek och bus med kompisar och leksaker. Corona är ju dock van att sova runt halv tio, tio så hon var rätt så trött sista stunden innan lunch. Fenix kom in och det vart lite samling, Fenix ville vara med mig och Corona på småbarnens samling så det fick han.
Det vart smaskig fisk till lunch och efter lunchen la jag Corona och hon somnade på två sekunder och sov ungefär en timme. Hon brukar ju sova längre men nu är allt nytt så det är ju inte så konstigt. Medans Corona sov var jag med Fenix och hans kompisar när dem lekte.
När Corona vaknat så vart det mer lek innan vi gick hem vid halv två.
Nu har barnen fått mellis och sitter i sängen och tittar på film, lite tröta båda två tror jag nog. Själv ska man väl börja med middagen snart, får se när Daniel kommer hem idag men förmodligen får vi äta innan han dyker upp.
 
Fina kortet som dagis tog på Corona igår!
Lek och bus
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hihi, här är Fenix när han började på dagis!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0