Tisdag

Daniel kom hem tidigare än beräknat igår. så skönt! Han kom straxt efter halv sex och då åt han medans jag duschade av barnen. Vi nattade dem sedan tillsammans.
När trollen sov tog vi oss ett bad tillsammans och sedan var tdet godis och mys framför en film!
Tisdag idag och äntligen fick Fenix komma till dagis, han tycker det har varit orättvist att hon har fått vara där i två dagar utan honom. Det gick jättebra att lämna även idag, Corona tittar knappt efter mig när jag går, hon har så mycket roliga kompisar och saker som måste undersökas, hon är väldigt framåt!
Det är idag första gången som jag är hemma utan barn sedan Corona kom till världen! Tänkte först bara ta det lugnt då jag har lite ont i ryggen och höfterna men frysen var tom på bröd så det vart till att baka. Bakade 40 stycken bullar, hälften vanilj och hälften kanel. Det vart även två limpor, 16 frallor och 20 stycken brytbröd så nu finns det lite i frysen igen.
Det vart inte mycket sitta innan det var dags att hämta trollen igen vid halv två. Allt hade gott toppen för båda. Dem hade fått köttfärslimpa till lunch och Corona hade ätit två potatisar och tre stora skivor med köttfärslimpa. Dem är alldeles förvånade över hur mycket Corona äter, hon äter mer än 3-åringarna ! Man kan ju lätt säga att hon brås på sin mamma, vi äter mest hela tiden utan att det händer något med vikten.
När vi kom hem vart det nybakat bröd till mellis och lite frukt. Snart är det dags att börja med maten!
 
Två glada barn redo för dagis
Så glada barn!
 
Bak på gång
 
 
 
 
Fenix är väldigt förtjust i sin lilla apa som oxå skulle ha mellis idag!


Kommentarer
Carina Helmersson

Hej =)
Tänkte lyssna med dig om det är någon dag nästa vecka som Corona är på dagis?
Jag är förmodligen arbetslös nästa vecka =(
Så tänkte se om du å jag samt små pojkarna ska åka till en JÄTTE stor lekhall =)

2012-11-14 @ 16:53:09
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0