Söndag, farsdag

I går startade vi morgonen med mysfrukost hela familjen då det var farsdag, dagen innan hade vi bakade en speciell kladdkaka till pappa som vi åt av efter frukosten. Det vart paketöppning för pappas del och barnen passade på att mysa extra mycket med sin pappa som varit iväg på kryssning.
Straxt innan elva kom mormor och morfar hit och fikade och morfar fick oxå farsdagspresent.
Vi lämnade barnen med mormor och morfar och så åkte jag och Daniel iväg. Vi stannade först i Täby Centrum där vi åt lunch och gick runt lite i affärena.
Vi åkte sedan vidare till gamla stan där vi gick på en guidad spökvandring som utgick från slottsbacken. Mysigt att gå runt med älsklingen i alla gränder och vrår som finns i gamla stan. Dem berättade gamla historier om folk som efter sin död stannat på vissa platser. Efter 1½ timmes promenad så avslutades promenaden med en trerättersmiddag på restaurang stortorgskällaren. Jättegott och en toppenmysig dag med älsklingen!
När vi kom hem sov Corona med Fenix var vaken så han och Daniel låg och mös på sängen en stund och tittade på film innan Fenix oxå fick gå och sova.
Vi tittade sedan på solsidan och jag fick mina fötter masserade!
 
Daniels kladdkaka
Mysfrukost
 
Haha, granen är inte riktigt färdig tror jag!
På väg mot slottsbacken
Myspys med den bästa!
 
Bilder från promenaden
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den goda maten
Förrätten
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0