Måndag

Då var det måndag igen. Jag och Fenix lämnade en glad Corona på dagis imorse, hon ska vara där 5 timmar om dagen hela den här veckan och jag ska finnas anträffbar om hon skulle bli ledsen och vill att mamma kommer. Dock verkar det gå bra, dem har inte rikngt något ännu! Fenix kommer gå som vanligt den här veckan, och nästa vecka kommer båda barnen gå 8.30-13-30 tisdag-torsdag.
Då jag och Fenix vart ensamma så har vi haft en mysdag. Han fick bestämma vad vi skulle göra så då vart det en tur till Färsna. Vi började dock på banken där jag behövde ordna ett nytt kort till internetbanken. Efter det åkte vi till Färsna och tittade på djuren och traktorerna. Tyvärr hade fiket stängt så efter besöket där åkte vi till flygfyren och fikade. Vi passade på att handla lite småsaker oxå och Fenix fick köra egen vagn vilket är väldigt populärt. Det blir ju inte så ofta då man måste passa honom lite och det blir lite för mycket när man ska köra en egen vagn med Corona i.
Vår bil har varit lite knäpp idag, inga mätare på instrumentpanelen vill fungera så man får försöka uppskatta hur fort man kör. Den har gjort så här en gång förut och då gick Daniel igenom bilen och hittade inget. När han sedan startade bilen så fungerade allt igen, måste vara något glapp någonstans.
Nu är vi hemma och Fenix leker på sitt rum, jag ska hänga lite tvätt och sedan bär det av ner till dagis för att hämta prinsessan.
Daniel är i Gustavsberg idag och jobbar och det var tydligen ganska så mycket att göra. Han kommer nog inte hinna hem innan barnen ska sova så han får träffa dem imorgon igen.
 
Fina julkransen som barnen gjort
Stora dagistjejen
Fenix ville ha med sin apa och den skulle oxå sitta fast i bältet
Mätarna på bilen vill inte riktigt fungera
På väg till banken
Väntar på banken
 
 
Färsna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fika på flygfyren
 
Handlar
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0