Julklappsinspektion

I torsdags vart det mys efter dagishämtningen. Det hade kommit ett par leksakskataloger inför julen som barnen satt och bläddrade i, eller ja, Fenix bläddrade och Corona rev sönder men men.....
Kvällen vart sedan lugn!
Corona var lite kinkig på fredagsmorgonen men hon har varit väldigt klännig på mig ett tag nu, hon ska bli buren och sitta mysa! Jag tänkte inte så mycket på det utan tänkte att hon blir väl glad när hon kommer till dagis. Vid tio tiden ringde dem från dagis och Corona var bara ledsen och ville ingenting så då åkte jag och hämtade henne. Hon var sååå trött! Dem hade inte fått henne att sova fast hon var alldeles slut.
När vi kom hem försökte jag lägga ner henne ivagnen där hon brukar sova men det ville hon inte alls utan hon ville sova på mig så det fick hon. Hon sov på mig i två timmar, jag försökte lägga henne åt sidan och smita iväg ett par gånger men det gick inte alls så jag fick ligga där. Ska inte klaga för det var supermysigt!
När hon vaknade igen var det samma vanliga Corona som vaknade, glad och kramig! Skönt. Hon behövde bara få sova ordentligt!
Senare åkte vi alla in till norrtälje för lite handling och för att titta på julklappar som barnen kan skriva upp på sina önskelistor. Vi lämnade även av Embla hos mormor och morfar.
På kvällen gick vi över till farmor och farfar en stund och fikade och sedan gick vi hem och la barnen.
Daniel tände massa ljus och lagade middag så hade vi det mysigt framför tv:n kvällen!
 
Fenix apa vill oxå ha mellis
 
 
Leksakstidningarna är spännande
Syskonmys
 
Mys med en trött prinsessa
 
 
 
Leksaksinspektion till jul
 
 
Finaste killarna
Kvällsmys!
 


Kommentarer
Carina Helmersson

Hej!
Nja Casper är hos jimmy på jul men är hos oss på nyår =)
Min familj är så splitrad av alla seprationer mellan oss syskon (min syster och hennes man, min bror med hans sambo. Sen att det är som det är mellan mig och jimmy) så ingen vet hur julen ska bli eller om någon vill fira eller vart......

Det gör inget för jag måste jobba natten till fredag så jag kommer ändå sova till ca 12-1 på fredag eftermiddag men efter det skulle vi kanske kunna komma ut och baka =) Casper kommer vara på dagis medans jag är hemma och sover =)

2012-11-18 @ 14:17:12
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0