Helgen

Då Corona var alldeles slut i fredags så beslöt vi oss för att hålla oss hemma hela helgen så hon fick vila upp sig ordentligt inför dagis på tisdag igen. I går kom farmor förbi och undrade om Fenix ville följa med in till norrtälje en sväng och det ville han så klart! Han var tsedan kvar hos farmor och farfar resten av dagen och kom hem runt fem ungefär. Corona tog det lugnt här hemma med oss och sov middag ordentligt! Vi fixade och pysslade i hennes nya rum så nu är det snart klart, ska bara en sväng till IKEA och fixa en hylla sen så!
Jag lagade middagen som vi åt när barnen somnat, det vart fyllda lövbiffsrullader med pressad potatis.
Idag har vi oxå tagit det lugnt för Coronas skull. På morgonen hjälpte vi barnen att skriva önskelistor som vi sedan gick upp till farmor med. Vi skickade även en önskelista var till tomten.
Corona sov middag i 4 timmar, välbehövligt antagligen. Hon är ganska så kinkig nu oxå och vill bara hänga på mig. Det är troligtvis tänder på gång igen!
Vi har rensat lite här hemma idag bland fler kartonger med kläder mm. Skönt att få undan sådant som inte behövs och som bara ligger och tar plats.
På eftermiddagen var barnen ute med Daniel och lekte en stund. Mysigt!
Jag har precis gjort en kaka som står i ugnen, morfar kommer förbi ikväll och fikar och hämtar upp barnens önskelista. Mormor äter julborde på Eckerölinjen och kommer hem senare!
Daniel står och lagar middag så nu ska vi snart få lite i magarna!
 
Lunch är gott!
Mammas mystjej vill nästan bara ligga på mamma hela dagarna.
 
 
Fixar i sin nya klistermärkesbok!
 
Tillverkning av önsketistor!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0