Fredag

I går var Daniel ledig då han jobbat in fredagen. Daniel och Corona gjorde rent kylskåpet på morgonen och jag bäddade rent sängar.
Halv nio åkte jag ner till dagis med Corona och lämnade henne där alldeles ensam, utan mamma eller storebror. Hon sa ingenting när jag lämnade henne men det kändes jobbigt i alla fall. Har ju haft henne hemma i 1 år och fem månader nu så det kändes väldigt tomt här hemma trots att Fenix och Daniel var hemma.
Daniel målade över några hål som han spacklat igen i Coronas nya rum samt skruvade fast hennes hylla i väggen och satte upp hennes tavelram. Jag sorterade lite av hennes leksaker och fyllde hennes nya hylla. Nu kan hon snart flytta in i nya rummet.  
Fenix fick en ritstund med pappa, vilket han älskar!
Vid halv två åkte vi alla ner till dagis och hämtade upp prinsessan! Hon hade haft jätteroligt på dagis och gått med ett leende på läpparna hela dagen, härligt! Hon hade inte alls varit ledsen! Lite mat hade hon ätit och sovit 1½ timme, perfekt.
Vi åkte hem och åt mellis och sedan åkte vi in till norrtälje och handade. Vi släppte sedan av Embla hos mormor och morfar och sedan släppte vi av Daniel vid busstationen, han skulle iväg på Banditkryssning med några kompisar från fredag till lördag.
Jag och barnen åkte hem och packade ut storhandlingen ur bilen. Jag lagade middag och vi åt. Sedan var tdet lite bus och mys innan jag duschade barnen och nattade dem.
Jag tog mig en liten lugn stund i soffan innan jag oxå gick och la mig.  
  
 
Hjälper pappa att tömma kylen
Redo för dagis
Nya hyllan
Ritar med pappa
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0