Besök hos gammelfarmor

I går åkte jag och Fenix med pappa/morfar till stockholm för att hälsa på min farmor. Corona var hemma med Daniel. Vi åkte buss och tunnelbana för Fenixs skull, han tycker att det är så skoj!
Vi åt lunch innan gick in för att hälsa på farmor. När vi kom fram så satt vi ner och pratade lite och sedan tog vi med farmor ut på en promenad. Dem har en lekplats precis utanför så lyckan var total för Fenix!
Efter promenaden fikade vi lite och Fenix sopade av deras inglasade balkong innan vi åkte tillbaka hem igen.
Fenix fick en glass som han åt ute i solen medans vi väntade på tunnelbanan.
På vägen hem i bussen var Fenix bra trött men han skulle inte spva, han somnade i stället efter 1  minuts bilfärd på väg mot rådmansö igen.
När vi kom hem var Daniel i full gång med matlöagning, farmor, farfar och och farbror Mikael skulle komma på middag. Jag kastade i hop en kladdkaka med geishachoklad.
Till middag vart det fläskfilé, kycklingrullader, potatisgratäng och mexikans röra. Vart även lite rödvin till. Smaskigt!
När barnen somnat låg jag och Daniel och mös framför brasan och tittade på tv.


Väntar på bussen



På bussen









Tunnelbana

Lunch







Hos farmor/gammelfarmor



Lekplatsen
























På promenad

Sopar

Glass



Trött kille på bussen

Haha, änderna skulle över vägen, dem tog i alla fall övegångsstället

Tröttmössa!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0