Blandat

I går hade vi en lugn dag hemma, Fenix åkte med farmor och handlade en sväng. Vi pysslade lite här hemma och när Fenix kom hem hjälpte han mig att baka bullar.
På kvällen åt vi middag hos farmor och farfar. Efter att vi lagt barnen vid halv sju som kom morfar hit och lämnade Embla, dem har haft henne under helgen.
Idag har vi haft barnmatstillverkning här hemma. Det har blivit 8 portione äppel- och päronmos, 12 portioner makaroner och köttfärssås samt 11 portioner med laxgryta och couscous, nu har Corona mat en tid framöver, hon är ett riktigt litet matvrak, känns som hon gåttt upp flera kilon på någon vecka nu.....
Innan jag började med matlagningen så kom farmor hit en sväng. hon följde med på en promenad med Fenix, mig och Embla, Fenix åkte skrinda! I morgon kanske man kan ta pulkan igen, hihi, det snöar för fullt nu nämligen!



Bakning

Resultatet

Middag hos farmor och farfar


Fenix lagade mat på sin spis i morse....

....Corona fick sedan smaka på resultatet

Fin lax som vi fick av farmor som nu blivit till mat åt Corona

Massor med mat

Corona har nu från ålande tagit sig upp till sittande själv fem gånger, så duktig tjej! hihi, hon kryper dock inte ännu utan ålar bara!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0