Onsdag och torsdag

I går var jag med Corona till BVC. Lilla tjejen ligger under på alla kurvor men följer fortfarande sina egna blyga kurvor så det är bra! Hon väger nu 9,045kg och är 72,5 cm lång. Det är 2,5 kg mindre och 6,5 cm kortare än vad Fenix var i samma ålder, vilken skillnad!
Hon fick även 1-årssprutan, ett stick i vardera låret. Hon sa ingenting, mammas tappra tjej! Hon visade även BCV-sköterskan Karin att hon kunde gå några steg!.
När vi var klara på BVC uträttade vi lite olika ärenden på stan. VI hämtade sedan upp Fenix på vägen hem.
Han hann vara hemma en liten stund innan farmor kom över och då ville han följa med hene hem så det fick han i en timme.
Jag och Corona hämtade sedan upp honom för at gå på sommarfesten på dagis. Vi grillade korv och åt lite kakor. Det var full fart på  Fenix hela tiden, han busade runt med Liam!
Daniel kom precis när vi var på väg därifrån, jag tänkte att han kasnke ville åka med pappa hem men han ville åka på åkbrädan så det fick han! Vi åt middag hos farmor och farfar innan det var dags att bege sig hem .
Corona vaknade vid 24.00-tiden med feber. Sprutans fel! Jag gav henne en alvedon och sedan fick hon ligga hos mig en stund tills febern gick ner, då bar jag in henne till sig igen. 
Hon har varit lite seg hela dagen trots att febern inte kommit tillbaka, vi har därför hållt oss hemma idag så hon har fått tagit det lugnt.
Farmor kom förbi med lite presenter till barnen, tack snälla. Fixar bild på det sen.





I väntan på sin tur på BVC

Hemma igen

Sommarfest på dagis

Trött tjej slappar på soffan ute på verandan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0