Måndag

Man kan ju fortfarande undra vart sommaren har tagit vägen. 11 grader och spöregn.....så himla trist! Fenix har ju sommarlov nu och fram tills den 3:e september och nu håller vi alla tummar och tår för bättre väder!
Fenix och jag bakade muffins i morse, det var tchokladmuffins med mörk geishachoklad i, smaskigt!
Det var tlite städning och tvättning här hemma och när Fenix hade ätit lunch så kom famor hit med en present till Corona, tack snälla. Fenix ville följa med henne hem så det fick han !
Carina kom hit en stund på eftermiddagen och fikade med oss. Det var ten trevlig fikastund med massa prat!
Corona och jag har för övrigt haft en mysdag inomhus pga vädret.
Hon går mest runt hela tiden, hon ser så lycklig ut! Hon föredrar att gå nu framför att krypa. Hon kryper bara om det är riktigt bråttom, för då går det fortare!
Annars har det varit lugnt. Grannens får spenderar mer tid på vår tomt än i sin hage, dem kommer hem från sin semester på söndag så då hoppas jag att dem fixar iordning staketen!
Daniel jobbar i enköping nu i två veckor. Det betyder att han kommer vara borta måndag-torsdag. Det är ingen idé att han åker hem för det blir bara hem och osva och tillbaka så nu är jag och barnen ensamma tills på torsdag.
Änglarna sover sedan klockan sju ungefär och nu ska jag väl hoppa ner i soffan en stund!
 
 Muffinsbak!
 Ny present från farmor
 Fåren
 Spanar in Carinas telefon
 Mys med min ängel
 Undersöker mammas ögon lite väl hårdhänt
 Mammas troll!
 
 Corona kom gåendes iklädd myggnätet till vagnen, tokfia!
 
Här är Coronas nya leksak
 
Corona går nu mest hela tiden!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0