Lunch

I går åkte jag och Corona och hämtade upp mamma/mormor ute på landet. Vi åkte sedan till En liten Smula ute i Sundsta för att äta lunch. Mamma har aldrig varit där så jag tänkte att hon skulle få prova på det här stället! Det är så himla fint där och maten är helt fantastisk! Synd att man inte har större magsäck eftersom det är en lunchbuffé.
Vi började med morots- och tomatsoppa med nybakat bröd. Sedan vart det fiskgratäng med ägg och persiljesås som serverades med bulgur och sist men inte minst vildsvinskottlet med äppelcidersås och till det serverades stekt färskpotatis. Självklart fanns det supergod sallad till maten oxå. Oj, vad mätta vi var efter att ha tryckt i oss av all delikat mat! Det är verkligen en toppenställe som rekomenderas varmt och personalen är toppentrevliga!
Vi tog en liten promenad efter maten och kikade runt lite på området innan vi åkte in till norrtälje och släppte av mormor, tack för lunchen!
Jag och Corona åkte hem och bytte bilen mot vagnen och sedan tog vi en promenad till dagis och hämtade upp Fenix. Corona somnade på vägen så Fenix och jag lekte själva en stund ute.
Till middag vart det pannkaka. Jag duschade båda barnen och sedan vart det nattning, båda sov som stockar när Daniel kom hem från jobbet, trist när han jobbar så långt bort. Han har inte träffat Fenix sedan i söndags nu. Dem sover när han åker och sover när han kommer hem! Tur att han har ledigt efter idag och fram tills måndag igen så barnen hinner se honom lite i alla fall!  
Trött tjej på väg för att hämta upp mormor
 
Den fina lokalen
Gott bröd!
Soppa
 
 
Fiskgratäng
Vildsvinskottlet
På promenad
Kompisar
Ute och går lite
 
 
 
Glass i solen
 
 
Haha, hade i en hårinpackning igår, var nog rätt så trött för jag gick ut på hundpromenad med den kvar i håret. Kom på när jag kom in att det kanske var dags att skölja ur den, hihi! Så så här tjusig såg man ut i håret på promenaden, tur att man inte mötte någon!  
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0