Tisdag

I går eftermiddag fortsatte jag att baka lite. Jag bakade små rosenbröd till Corona, nu har hon 35 stycken små egna brödbullar i frysen.
Farmor kom förbi på kvällen med hemgjorda semlor som vi fikade tillsammans med, smaskigt!
Idag var det dags för dagis igen. Fenix ville som vanligt inte riktigt att jag skulle lämna honom, han tyckte att Embla kunde vara med honom på dagis, hihi, sötungen!
Jag tvättade och städade undan lite här hemma innan det var dags att bege sig till BCV med Corona.
Nu vägen lilla damen 7665 gram, hon har ökat 165 gram på 3 veckor, inte mycket att skryta med! Hon hade vuxit 1,5 cm på längden och är nu 69,5 centimeter lång. Vikten ligger ju förstås fortfarande under kurvan. Längden ligger precis på kurvan och huvudmåttet ligger under kurvan. Som jag sagt tidigare så är ju inte jag så grov och Corona brås mer på mig och Fenix mer på Daniel. Hon äter som en häst precis som jag men går inte upp så mycket i vikt, jag kan ju praktisk taget stoppa i mig vad som helst utan att öka i vikt.
Det som är roligt är att Corona som om några dagar blir 8 månader väger lika mycket som Fenix gjorde när han var 3 månader, vilken skillnad!
Karin, Coronas sköterska, tyckte i alla fall att hon såg fin ut och fick en ok stämpel!
Vi handlade lite innan vi åkte hem och åt lunch. Vi hämtade upp Fenix på dagis och sedan vart det mellis. Corona vilade medans jag och Fenix lagade kalops. Jag gjorde en egen kalops till Corona som hon älskade! Perfekt, frös in några portioner oxå!
Daniel hade handlat en ny jacka idag som han ska åka snowboard i. Han hade även handlat 2 t-shirtar, en buff och vantar till Fenix samt en replaytröja till mig, så himla skön! Tack älsklingen!
Vi har vart uppe och fikat hos farmor och farfar och nu har jag precis varit ute med hunden.
Barnen sover sedan en timme tillbaka ungefär. Fenix ville så gärna bada i baljan med Corona. Jag frågade om dem inte kunde bada i badkaret istället men nej, dem skulle bada i baljan. Ja, ja, trångt är det ju men skoj har dem!


Coronas rosenbröd

Lite lek på morgonen







Busfia på väg till BCV

Trött tjej på väg hem

Hemsk bild men här är i alla fall min nya myströja

Bad!





Oj, vad Fenix stänker


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0