Besök hos gammelfarmor

I går kom morfar hit och hämtade mig och Fenix vid tio. Vi parkerade i norrtälje och sedan gick vi till busstaionen. Morfar var snäll och skyndade sig på bussen och tog platsen längst fram och längst upp i dubeldäckaren medans jag och Fenix parkerade vagnen där nere. Fenix satt som en kung fram i bussen och såg precis allt!
När vi kom fram till tekniska hoppade vi på tunnelbanan till slussen och där bytte vi tunnelbana. Vi åkte förbi mitt gamla gymnasium vid enskede gård, hihi, massa gamla roliga minnen!
När vi var framme så gick vi och åtlunch på en gång och sedan gick vi till stureby sjukhem för att hälsa på min farmor. Hon vart glad att se Fenix! Vi fick fika när vi kom dit och Fenix satt och pysslade i sin pysselbok. Han tog några vändor ute i korridoren oxå och kikade runt lite samt provade farmors gåbord.
När vi skulle därifrån sa Fenix Hejdå gammelmammor (gammelfarmor), hihi så söt!
På bussen tillbaka till morrtälje somnade lilleman och sov gott tills vi kom fram till norrtälje. Daniel hämtade upp oss.
Vi gick direkt upp till farmor och farfar när vi kom hem för att äta middag, smaskigt!
Corona var hemma med Daniel hela dagen och det hade gått toppenbra!


Bästa platsen på bussen
+




Läser lite





Det var snöigt när vi åkte.....

...men solen tittade fram efter en stund

Kyligt ute

Tunnelbana



Enskede gård

Lunch







Testar gammelfarmors gåbord

Pysslar



Fika



Spanar lite




Busungen





På väg hem

Väntar på bussen

Trött kille





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0