Tisdag

I morse började jag och Fenix med att göra en frozen cheescake och till det passions- och apelsinsås.
Vid halv nio lämnade jag en ledsen Fenix på dagis, han ville vara med mamma! Det blir jobbigt för honom när han har varit sjuk och borta från dagis för länge. Mamma och Corona är tydligen roligare att hänga med än att vara på dagis.
När Corona sovit middag så åkte vi och hälsade på Tina en sväng. Vi fikade och pratade. Tinas son Leo fyller år i dag och Tina hade gjort en jättefin tårta till honom!
Corona fick fina leksaker som Leo vuxit ifrån, tack snälla! Hon började genast leka med dem och fortsatte även när vi kom hem. Självklart ville Fenix oxå leka med dem, hihi!
Innan vi hämtade upp Fenix så stannade vi i gräddö och handlade lite. 
När vi kom hem vart det mellis och sedan bakade vi två sortes bröd. Fenix var med en stund och sedan gick han in på sitt rum, det vart misstänksamt tyst så jag gick och kikade vad han höll på med. Fenixen hade då krypigt ihop i sin korgstol och lagt på sig två tecken och somnat, sötaste lilla killen. 
När Daniel kom hem vart det middag och sedan städade jag av lite här hemma medans Daniel busade med barnen. 
Nu sover båda barnen och Daniel är ute och sandar, det är så halt ute! 
  


Pysslar



Hos Tina

Hihi, Tissla och Corona!

Nya leksaer från Tina



Fenix har bäddat ner sig och somnat

Glad prinsessa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0