Onsdag

Igår tog Corona lite sovmorgon så jag hann åka ner med Fenix till dagis och gå med hunden innan hon vaknade. När hon bestämde sig för att stiga upp vart det frukost och sedan påklädning. Jag packade ner henne i vagnen och sedan gick vi till  Jenny som flyttat till södersvik.
Marie och Lena kom oxå dit med sina bebisar så hela lilla mammagruppen var samlad, trevligt! Alla bebisar hade vuxit som ogräs, jösses vad fort det går!
Det vart trevligt fika både med mackor och fikabröd samt en massa prat! Corona var med en timme ungefär sedan höll hon på att somna på mig så jag la ner henne i vagnen och där sov hon tills det var dags att gå. Jag och Jenny hade sällskap till dagis. Jag hade packat med mig Fenix pulka under vagnen så han vart lycklig över att få åka på den hem.
När Daniel kom hem följde vi andra i familjen med honom till en kille där han skulle lämna sin cross på lagning och sedan till räfsnäs för att handla saker till bastun som han håller på att bygga.
När vi kom hem gjorde vi middag. Jag tog ett långt bad med Fenix. Jag nattade Fenix och Daniel nattade Corona. När jag kom tillbaka från promenaden med Embla så hade Corona inte somnat ännu. Hon låg och var lite missnöjd i sin säng så jag gick och tog upp henne. Hon låg sedan och mös på mig framför tv:n i ungefär en kvart sedan gick jag och la henne igen och då somnade hon som en stock, hon ville mysa med sin mamma en stund, älskade lilla tjejen!
Corona vart snorig under natten och har sovit lite halvdåligt. Jag har inte behövt gått upp till henne men jag har hört hur hon har vänt och vridigt på sig och pustat och suckat samt snarkat.
Fenix kom in till mig straxt efter sju och Corona ville komma upp halv åtta.
Fenix är nu på dagis och Corona har somnat om. Stackars lilla tjejen som är så snorig, hon har ingen feber och är hur glad som helst, kanske beror det på den 4:e tanden som är precis på gränsen att titta fram.
Corona och jag håller oss hemma idag i alla fall så hon får vila ordentligt. Det är så kallt ute så det är skönt att slippa gå ut. Jag har nu bäddat ner mig under täcket. Ska nog bara ta det lugnt och titta på en film!


Alla bebisar utom Carl-Filip som satt i mamma Lenas knä

Puss mammas tjej





På väg hem från  dagis




Rolig papperskasse






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0