Tisdag

I morse när vi vaknade så snöade det ordentligt ute! Vid halv nio lämnade jag barnen på dagis. Jag hann inte vara hemma länge innan strömmen försvann. Det vart till att tända brasa och ljus, mysigt! Vid kvart i elva ringde dem från dagis och undrade om jag kunde hämta barnen då dem oxå hade strömlöst, toaletter funkade inte och dem kunde inte laga någon ordentlig lunch. Självklart åkte jag ner och hämtade barnen då, typiskt nog hoppade elen igång precis när jag kom ner till dagis men jag tog hem barnen ändå eftersom dem ändå inte hade ordnat någon lunch, dem skulle ha fått mackor och youghurt. Eftersom det snöade så rikligt oxå så kunde ju strömmen gå igen och jag orkade inte köra fram och tillbaka.
När vi kom hem lagade lunch och sedan fick Corona sova. Jag väckte henne efter 2½ timme, en liten tröttis! Hon fick ligga på mig och vakna till en stund. Passade på att tvätta undan all tvätt medans hon sov och Fenix tittade på film.
Nu har jag lagat mat och vi har precis ätit. Daniel jobbar fortfarande, tycker så synd om honom i det här vädret.
 
 
Glada barn på väg till dagis
 
Snöigt värre!
 
Myspys inne
Stora trollet
 
 
Ligger och vaknar till lite
 
Läser bok
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0