Tisdag

 I morse lämnade jag och Corona Fenix på dagis och sedan åkte vi till BVC där det var dags för 18-månaderskontroll. Corona har numera blivit jättelång! Hon ligger lite, lite över längdkurvan nu med sina 84 centimeter. Hon har blivit 11,5 cm längre på 6 månader! Vikten ligger nu på 10.4 kg vilket betyder att hon ligger ganska mycket under på viktkurvan, hon är helt enkelt en lång och smal tjej. Det skiljer bara 1 cm i längd på Corona och Fenix nu i samma ålder, Fenix var en centimeter längre. Han var dock 3 kilo tyngre, hihi!
Hon fick ett stick i armen som hon inte sa någonting om, det var som om hon inte kände sprutan, en liten tuffing! Hon fick sedan bygga med klossar och rita lite. Hon fick godkänt på allt ! Nu är det 1½ år till nästa besök igen för hennes del!
När vi skulle hem ville hon inte följa med, hon kröp in under ett bord och bara skrattade, sprutor verkar helt vara i hennes smak!  
När vi äntligen kom ifrån BVC så åkte vi och handlade lite och sedan gjorde vi ett besök hos mormor som fyller år idag. Hon är förkyld och hemma från jobbet så därför passade vi på att gratta henne på dagen med blomma och paket.
När vi kom hem igen fick Corona äta och sedan sova. Jag bakade en mjuk pepparkaka, det är ju toppen när båda barnen inte är med och man får all smet för sig själv!
Nu har vi hämtat Fenix på dagis och vi passar på att mysa lite. Snart dags att ordna middag!
 
 
 Corona ville ha Fenixs kläder på sig i morse
 Väntar på sin tur på BVC
 Jag vill inte hem!
 Uppvaktar mormor
 
 Mandarin är gott!
 
 
 Mjuk pepparkaka!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0