Onsdag

I går efter att jag lämnat barnen på dagis så åkte jag in till norrtälje för att gå på MVC. Det var riktig snöstorm ute och det låg både personbilar och lastbilar i dikena. Jag kom fram i alla fall! Allt såg bra ut som vanligt, alla värden är kanon och lilltjejens hjärta pickar på som det ska! Magen är ju dock lite liten, den fortsätter sjunka ner under kurvan men det gjorde den ju med Corona oxå och hon var normalstor så det är nog precis som det ska vara! Jag kan nästan tänka mig att den här tjejen kommer bli större än dem andra två för det känns väldigt trångt för henne så som hon bökar! Efter besöket halkade jag hem med bilen igen.
Jag fixade lite här hemma innan det var dags att ge sig ut med bilen igen men den här gången till Rimbo för att äta julbordslunch med jobbet. Det var fortfarande snökaos. Det vart två stopp på vägen, vid det ena hade en personbil kört i diket och vid det andra där jag fick stå i 50 minuter var det en buss som hade hamnat i diket. Jag kom lite sent till julbordet men det var fler som var. Maten var god och det vart en trevlig lunch.
Vägen hem sen var katastrof. Dem hinner ju inte ploga undan all snö och det vräkte verkligen ner samtidigt som det stormade, mörkt var det oxå!  Daniel var oxå på väg hem samtidigt så vi hade lite kontakt på telefonen under tiden. Jag fick stanna några gånger då det bliev is på vindrutetorkarna och man inte såg någonting. Det var bara att hoppa ur bilen och slå bort isen och sedan fortsätta krypa hemåt. Det tog sin lilla tid men vi kom båda hem i alla fall!
Hoppas inte att det vart några större skador på personerna som åkt i alla bilar som låg i dikena längs vägen.
Jag kom hem lite innan Daniel som oxå hade problem med torkarbladen och stannade för att köpa nya längs vägen. Farmor hade hämtat barnen på dagis så när jag kom dit var det dags för middag. Jag var proppmätt men barnen åt och Daniel åt oxå där när han dök upp.
Kvällen vart sedan lugn i soffan!
Idag verkar stormen ha lugnat ner sig, det snöar fortfarande och dem har inte hunnit ploga men det är skönt att slippa blåsten i alla fall. Jag ska fika med Erika senare i dag och sedan ska jag till Lindex och leta julklappar till barnen. Farmor kommer hämta barnen på dagis idag igen. Det blir även middag där uppe i kväll oxå.
Daniel jobbar med Mikael i Malmköping, stackarna som måste åka så långt!
 
 
Fenix håller på och tar kort med min telefon men hur gör han för att få så ljusa bilder? Haha, spöke!
Kollar sig i spegeln innan dagis
Första lastbilen av vägen
Sitter och väntar!
Första bilen i diket på vägen till Rimbo
Bussolyckan!
 
Äntligen framme vid julbordet!
 
Vägen hem var mindre skoj!
Middag hos farmor
Kvällsmys framför brasan
Öppnar paket nu på morgonen från sina kalendrar
Dem fick en varsin mössa, Fenix var så förtjust i sin att han inte tog av sig den utan skulle ha den till dagis
 
Leker tåg
Vintrigt värre!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0