Lucia

Klockan åtta i morse infann vi oss på dagis för årets luciatåg. Luciatåget är alltid ute så barnen ser ju så tjocka ut i sina tomtedräkter ovanpå overallerna, men men....
När jag klädde på Fenix i morse så ville han inte vara någon tomte, han ville vara Fenix, hihi, så himla söt! När vi väl hade fått på alla kläder så var han rätt nöjd med att vara tomte i alla fall, tomteluvan ville han inte ta av sig efter luciatåget så den har han nog fortfarande på sig.
Dem var så duktiga barnen, Corona fick så klart syn på mig och ville komma och och mysa med mig så självklart fick hon det. Fenix stod med dem andra och sjöng och spexade i vanliga ordning men även han smög sig bort till mig efter en stund och skulle kramas och pussas!
Efter luciståget vart det glögg och pepparkakor som barnen bakat. Både Corona och Fenix åt pepparkakor.
Nu är jag hemma igen och barnen är kvar på dagis till halv två. Ska fixa och plocka lite nu !
 
 
Luciatåget
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0