Älsklingens födelsedag och julbordskryssning

 I fredags fyllde älsklingen år. Av barnen fick han en global kockkniv och av mig en kokbok som var signerad till Daniel från Per Morberg. Det var det jag gjorde förra lördagen innan jag träffade tjejerna på stan för middag. Per Morberg var då på Sibyllegatan och presenterade sin nya klädeskollektion så då passade jag på att få hans bok signerad.
Det vart e mysig morgon och förmiddag med familjen innan vi gick upp till famor och fick lunch allihopa. Vi lämnade sedan barnen där och åkte mot Stockholm, Mikael var oxå med. Det vart ett stopp på vägen för att inhandla en ny mobiltelefon till mig. Det blev en Samsung galaxy S III, spännande! Jag vill verkligen inte ha en Iphone och det här var den telefonen som hade bäst kamera, vilket är det som är viktigast för min del.
När vi kom på båten så fick vi en räksmörgås och sedan var det en liten konferens. Julbordet startade vid halv nio. Jag och Daniel var tillbaka i hytten tidigt faktiskt, skönt!
På morgonen åt vi frukostbuffé ungefär vid nio, straxt därefter gick båten. Vi hann inte så långt innan det vart väldiga vågor och saker ramlade från hyllorna på båten. Många mådde illa och likaså jag , Daniel följde med mig ner till hytten där jag  var tvungen att kräkas. Daniel mådde oxå illa en stund så vi vart kvar i hytten en stund. Jag fick några värkar av att kräkas så jag stannade kvar i hytten och vilade för säkerhetsskull medans Daniel gick och åt lunch. Ville ju att lilltjejen ska få vara kvar i magen några veckor till i alla fall. Värkarna släppte i alla fall, skönt !
Det vart lite shopping i taxfreen innan vi gick av båten igen och åkte hem. Vi fick middag och farmor och farfar och det var så skönt att träffa barnen igen. Dem hade varit på coop och träffat tomten och fått paket.
Tack för all hjälp!
 
 Daniels present
 Per signerar Daniels bok
 
Morgonmys
 
På väg till farmor
 
Nya telefonen
Räkmacka
Vår hytt
Alkoholfritt
Tokig karlar
Frukost!
 
Utsikt från vårat fönster
Jag och hjärtat!
 
Present från båten till Corona
Till bebisen
Till Corona från farmor och farfar, Fenix hade fått tåg och tågbanebitar som han har hos farmor och farfar
Till Fenix från båten
 
Vart lite godis oxå!
 


Kommentarer
Carina Helmersson

Låter som om ni har haft det trevligt =) gratta Daniel från mig =)

2012-12-17 @ 09:58:22
URL: http://carinaocasper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0