Färsna

 I går lovade jag Fenix att vi skulle åka till Färsna, han har tjatat om det ett tag men i och med att Corona varit sjuk så har det inte blivit av.
I morse efter frukosten och lite städning och tvättning så åkte vi till Färsna. Båda barnen tyckte det var jätteskoj att titta på djuren och provsitta traktorn, Corona blev jätteledsen när jag bar ner henne från traktorn så det var bara att  bära upp henne igen och då satt hon där så nöjd så!
Daniel jobbade i solbacka så han kom förbi  på sin rast, han var nog bara kvar i tio minuter innan han behövde åka tillbaka men vi hann me en snabbfika.
När vi kom hem igen vart det lunch och sedan lek ute medans Corona sov.
När Daniel kom hem vart det middag och sedan gick vi alla ut igen. Daniel målade fönstrena igen medans jag plockade vinbär med hjälp av både Corona och Fenix.
Jag gick iväg för att ta en liten promenad med Embla men då fick jag även med mig Corona på köpet som så glatt traskade efter. Hon vart trött efter en bit så då fick jag bära henne men hon var duktig ändå!
Nu sover barnen och jag ska ta mig något att äta och sedan lägga mig på soffan en stund.  
 
Glad tjej påväg till Färsna
Framme
 
 
Tittar på grisar
 
Kaninerna
Sötaste tjejen i Stig Helmerfrisyr!
 
Mårten gås
Fenix spanar in vad som finns under bron
 
Hästarna
 
 
Båda barnen älskade traktrorn!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Våra underbara barn!
Fenix tittade på ena däcket till traktorn och sa att det var dåligt med luft i det, får nog hålla med....
På väg mot kaninerna
 
 
 
 
Pappa hann förbi en snabbis
 
Fika
Spanar in veterantraktorerna
 
Gott med dricka
Kollar på grisrna igen
Hönor
 
 
Getterna
 
 
 
Ute i terrängen
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0