Farmors födelsedag

I söndags efter min och Fenixs mysiga promenad så gjorde vi oss i ordning och åkte till Stureby sjukhem där min farmor bor. Vi mötte upp mamma, pappa och Martin där för att fira farmor som fyllde 85 år.  Pappa hade köpt tårta och jag hade bakat bullar, kolakakor och hallongrottor som jag tog med mig. Det vart smaskigt fika och många paket. Farmors bror och hans fru var oxå där.
Efter fika och paketöppning gick vi ut en sväng. Fenix lekte i den roliga lekparken där. Martin hade med med sig paket till alla från hans och Therés resa till japan, det vart som lilla julafton.
När vi skulle åka därifrån så undrade mamma/mormor och Fenix ville åka lite tunnelbana och självklart ville han det! Dem åkte från svedmyra till danderyd där vi mötte upp dem och fick tillbaka Fenix. Jätteskojigt tyckte Fenix!
När vi kom hem åt vi middag hos farmor och farfar, grillat med potatisgratäng och ett glas rött, smaskigt!


Födelsedagsbarnet

Tårta



Farmors bror och fru

Paketöppning





Härligt ute med paketöppning





Fenixs



Mammas

Coronas fina klubbor, hon får dock vänta en liten stund på dem!


Mitt





Pappas ninjastrumpor


Daniel och jag fick godis oxå

Fenix karate kidband som Fenix lånade



Godis till Fenix



136 cm godissnöre från Japan



Corona fick en söt liten väska





Lek i paken
























Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0