Måndag

I går hade jag och barnen en skön och mysig hemmadag. Det vart mycket utelek då det var så soligt och fint väder. Daniel håller på och gräver lite på baskidan och Fenix älskar jordhögarna och gruset som numera ligger där! Han flyttade över sina leksaker från sandlådan ner i gruset och lekte där istället.
Jag hann även göra storkok med mat till Corona, det fick bli köttfärssås med fullkornspasta och Laxgryta med jasminris. Fenix hjälpte till att sätta etiketter på burkarna så vi ska veta vad det är för något.
Efter middagen gick vi upp till farmor och farfar med några cupcakes som vart över i söndags, vi fikade där och barnen fick en varsin fin ängel. Farmor hade även köpte en tågbana som Fenix kan ha där hemma och leka med.
På kvällen duschade jag båda barnen medans Daniel var uppe hos grannen och hämtade upp en sak. När barnen var nattade vart det en lugn kväll i soffan.


Corona ställer sig upp mer och mer nu









Lek i gruset

Lastar











Jord!

Skitgris



Corona har vaknat och är med oss ute





Provsmakar Fenix jacka

Fortare Corona







KLappa händerna











Skoj att gunga



Mammas kille











Tog en skrindatur till brevlådan

Maskros

Får hjälp med matlagningen

Busfia

Coronas mat

Änglarna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

annaofenix

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med min sambo Daniel, våran son Fenix som föddes den 16 augusti 2009, våran dotter Corona som föddes den 11 juni 2011, våran dotter Maiden som föddes den 28:e december 2012 samt hunden Embla.

RSS 2.0